• Anonym

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Vår ena katt älskar att gå ut en sväng då och då, hon brukar få gå ut i ca tio minuter och går då alltid en sväng runt huset och sen sätter hon sig på altanen för att filura. Problemet är att en granne har en katt som kommer upp på vår altan och vår katt blir jätterädd för den och hon blir jättejobbig resten av dagen när den skrämt henne. Jag har försökt skrämma grannens katt med oljud och hälla vatten på den, men den envisas med att komma tillbaks och grannen vill prompt ha den som utekatt, fastän vi talat om för dem att deras katt skrämmer vår katt. Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 20:29
    Min katt kan inte hoppa, har aldrig kunnat för hon har höftproblem. Så vi är fullt lagliga och har staket runt tomten som vår katt inte kommer över. Grannen däremot bryter mot lagarna som har sin katt lösspringande.

• Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...
  • ANOF
    Pirog skrev 2008-04-04 13:08:22 följande:
    Vi bor i Sverige. Vi har djurskyddslagar. Du bestämmer inte vad du får och inte får göra med en katt och du bestämmer inte heller vad som är en olägenhet, det gör lagstiftarna!!
    Nej, lagstiftarna bestämmer inte vad JAG anser vara en olägenhet på min tomt. Om en katt går in och bajsar på min tomt så tycker JAG att det är en olägenhet, och då får helt enkelt kattägaren acceptera det, och se till så att katten inte bajsar på min tomt.
  • Anonym

amen hallå?! Man skjuter inte en katt. Det är hemskt. Skulle du vilja vara den katten??? Va? Va??. ååh! Hatar sånmna människor som gör sånt. Stackars små försvarslösa små djur!!!!

• negro
    ANOF skrev 2008-04-04 12:42:57 följande:
    Ja, och dom alternativen blir det ju också gnäll om. Ingenting är bra för er kattmanniskor. Det enda som ni verkar acceptera är om era katter får springa vind för våg utan tillsyn. Om det sen innebär en massa problem för andra verkar ni skita fullständigt i. Förstår ni inte att det är djur som ni ansvarar för? Om ni inte kan ta det ansvaret får man självklart freda sin egendom från dessa olägenheter. Och det är JAG som förfogar över min tomt som bestämmer vad som är olägenheter. INTE kattägaren. Kattägaren ska se efter sin katt. En katt har inga rättigheter som någon ovan skrev. Hur kan man ens komma med ett sådant uttalande att katter har rättigheter? Det är en ovanligt dum och verklighetsfrånvänd åsikt.
    Heller helt med dig
  • Anonym

Det är väl aldrig så illa att man ska behöva DÖDA nån?!! Neej just det!!!

• negro
    Pirog skrev 2008-04-04 13:08:22 följande:
    Vi bor i Sverige. Vi har djurskyddslagar. Du bestämmer inte vad du får och inte får göra med en katt och du bestämmer inte heller vad som är en olägenhet, det gör lagstiftarna!!
    Lagar är till för att brytas moahahaha

Seriöst tror du jag bryr mig om lagen om ett kräk till katt förstör min egendom, svar nej då skiter jag i lagen utan vidtar åtgärder som jag anser nödvändiga för att skydda mina saker
  • negro
    Anonym skrev 2008-04-04 13:11:06 följande:
    amen hallå?! Man skjuter inte en katt. Det är hemskt. Skulle du vilja vara den katten??? Va? Va??. ååh! Hatar sånmna människor som gör sånt. Stackars små försvarslösa små djur!!!!
    håll dem inomhus då så slipper de få en kula i skallen
  • negro
    Anonym skrev 2008-04-04 13:12:08 följande:
    Det är väl aldrig så illa att man ska behöva DÖDA nån?!! Neej just det!!!
    Jag förespråkar inte våld och avlivning som förstahandsmetod men fungerar inget annat så får man övergå till det istället, trist för katten men sånt är livet
  • Fragile Angel

Det kan inte upprepas nog många gånger, skämmes på er djurplågare.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Pirog

kolla vad Anof skickade i min inbox igen

"Du har ju helt sjuka åsikter: Du är en typisk kattgalning som inte fattar någonting om hur man ska ta ansvar för sina djur. Du tror för i helvete att du kan bete dig hur som helst med dina förbannade katter. Men det kan du inte. Och skulle dina katter komma in på min tomt skulle dom garanterat lära sig ett och annat."

Anof, du känner inte mig. Mina katter är inne och på min tomt. Grannkatterna kom förr in på min tomt, jag skulle aldrig plåga dem för det. det är nåt felpå en om man tycker om att plåga djur.

• ANOF

Fragile Angel skrev 2008-04-04 13:15:38 följande:

Det kan inte upprepas nog många gånger, skämmes på er djurplågare.
    Ja, verkligen. Skämmes på er alla djurplågare som bara släpper ut katten utan tillsyn.
Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...