BF December-08
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
man säger att du är inne i v5 då är du i v4+ nånting
Ahhhh, tack zagis & pellan! Där ser man! Då är jag v4+6. Det gör mig ju lite glad på det sättet att jag läser ju om att risken för missfall är störst fram till v12 eller något och nu har jag hu hoppat fram 2 veckor. Dvs två veckor mindre att oroa mig på
Jättebra länk! Då är jag redan i andra månaden också.
Ja då fick du 2 veckor mindre att oroa dig i.
Gud va skönt sen när man har passerat 12 veckor, då kan man bli iaf lite lugnare.
Zagis; går du efter nio månaders uträknare eller familjelivs? Det skiljer sig en vecka för mig även fast jag skriver in samma datum och så?
Ska på VUL imorgon då kanske man får veta med exakt, spännande!
Focy- Jag får samma datum på både 9 månader och FL... Va konstigt att det skiljer en vecka för dig?
Lycka till på VUL:et imorgon!
Zagis; ja, konstigt! Och tack, återkommer i morgon med ett glatt besked hoppas jag.
Nu får ni peppa mig. Känner mig orolig. Mitt + är kvar (kollade senast i måndag), men jag börjar känna mej orolig för jag är så symtomlös!! Går in i v 7 idag och ja det enda jag kan känna är annorlunda är tröttheten. Brukar i o f sig vara trött och kanske inte konstigt efter allt man varit med om, men jag tror jag är tröttare än vanligt. Trodde jag skulle få massor med energi när jag plussade men är så trött och får inget gjort! I övrigt inte ett enda symtom!!! Tänk om jag inte kan lita på mitt +??
Lindabell; jag förstår att du är nervös, man vill ju ha "bevis" att man är gravid. Men du har ju tröttheten, det är ett symtom! Det är så individuellt hur man känner sig och man jämför sig med andra. Jag hade några dagar jag inte kände ett skvatt, blev oxå orolig. Sen kom illamåendet för mig går in i v 8 imorgon. Lugn det kommer!
Lindabell: Jag länkar till www.niomanader.se/UTVECKLING och om det inte funkar så citerar jag direkt från den om vecka 7.
"För vissa så kommer nu det typiska graviditetssymptomen såsom illamående, kräkningar och trötthet fram på riktigt. Om du inte känner av dessa symptom - ingen fara. Det finns många som inte påverkas lika hårt av graviditetshormonerna, det är också helt normalt." Så du är ju så normal det bara går
Du kan absolut lita på ditt plus. *pepp, pepp*
LindaBell- Tröttheten är ju ett symtom som är vanligt och man behöver ju inte ha alla symtom. Jag har en kompis som aldrig ens testade ett starkt plus och hade inga symtom alls under hela graviditeten men hennes bebis växte som den skulle och allt gick jättebra.
Hon var också orolig över att hon inte kände nåt och att testerna bara visade svaga plus så jag fick lugna ner henne ett antal gånger. Nu är den "bebisen" 2½ år gammal och nu får min kompis lugna mig istället över att jag inte får några starka plus och inte känner några symtom...
Är inte så bra på att peppa men hoppas att du känner dig lite mindre orolig.