BF December-08
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Är det bara jag som känner mig som om kosten plötsligt har blivit ett problem?
Att försöka komma ihå vilka fiskar som är ok är ju ett eländet speciellt om man vill vara miljömedveten också. Dessutom är jag semivegeterian(äter inte kött eller fågel) och blir osäker på både det ena och det andra. Listeria och allt möjligt som man måste klura ut vad det kan innebära. Vilka ostar var det nu igen som var ok? Grönt te - var det ok eller ett no no? Man kan ju dessutom läsa lite olika saker på nätet. Hur hur stora är riskerna egentligen? Ska man vira in sig i bomull och tugga på lämpliga ekologiska grönsaker i nio månader nu?
Sen blev jag salmiaksugen och gick och köpte lite godis. Genast fick jag dåligt samvete för det innehöll säkert något färgmedel som skadar foster. Arrgh!!!
Känns som om bara kosten kan vara hur komplicerad som helst att sköta. Nu ska jag ta en liten kopp kaffe. Det vet jag att det är ok med 3 små om dagen iallafall
Zagis och Kransen: Grattis och välkomna!
Glenda Glad: Jag försöker äter lite mer nyttiga saker, grönsaker och frukt. Men jag tänker inte så mycket på vad som kan vara farligt eller ej. Jag vill leva som vanligt!
Glenda - jag vet vad du menar, men jag har det rätt så lätt. Jag äter inte fisk men gärna kött och fågel. Tyvärr får man äta skosula för den måste ju vara 70 grader innan man får stoppa den i munnen.
Men min man är väldigt nervös av sig så hans förbudslista är betydligt längre än livsmedelsverket. Vi har haft två tidiga missfall så alla mediciner är uteslutna, samt ingefära som verkar inflammationshämmande (min ginger ale försvann) och allt koffein så inte ens lite cola får jag dricka. Och absolut inget med sötningsmedel och inga flygresor innan v12.
Vet ni om man ska sluta med progesteron mic redan nu eller ska jag ta de fram till den 22:a när jag egentligen skulle testa mig?
1000 frågor som snurrar i huvet..
Zagis och Kransen: Grattis och välkomna!
Idag är en mörk dag... Fick åka akut från skolan idag till Näl och gynakuten. Blödningen avtog igår kväll och natt men återkom i skolan idag genom et störtblödning! Gick igenom allt och det var bara att åka in.
Men det fanns en graviditet kvar, jag såg fostersäcken (för tidigt för att se hjärtljuden)! Läkaren ingav dock inga förhoppningar utan sa att ett missfall var att vänta när jag blödde så.
Han tyckte också att det var konstigt att jag inte har haft ont..
Så nu går jag här hemma och inväntar måndag då jag skall till ivf-kliniken och se om det finns någonting kvar då ![]()
Kransen: Jag skulle ta Progesteron till min testdag.
Pluggande mamma: Jag beklagar verkligen! Livet är så orättvisst ibland. Jag skickar massor med styrkekramar!
P mamman, usch vad tråkigt! Jag håller tummarna för att det går bättre på måndag! Ta hand om dig!
Kramiz
pluggande mamman: Så fruktansvärt! Lider med dig. Sitter här på jobbet och kämpar med tårarna. Önskar och hoppas av hela mitt hjärta att det slutar bra trots vad läkaren säger.