• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • Bling1975

Det låter ju lite konstigt att de säger från ET. Det skiljer sig ju beroende på hur många dagar embryot är odlat. Embryot fäster ju ca 6-7 dagar efter befruktningen oavsett om det är tillverkat i magen eller i en skål och oavsett hur många dagar det bodde i labbet.

Är det någonting så är det väl tvärtom att man är någon dag före eftersom ägget kanske inte blir befruktat lika snabbt efter sex som vid ett ÄP.

Jag har i alla fall skrivit in min ÄL som ÄL, jag hade ju FET 6 dagar senare.

• Vreni

En fråga: I går hade jag värkar i magen, typ växtvärk. I morse var min mage mycket större och nu kommer inte in i mina byxor längre. Har någon annan upplevt samma sak???

• Bling1975

Jag kommer inte heller i mina byxor just nu. Vad jag har förstått så sväller tydligen tarmarna upp en del så här i början. Men det ska tydligen lugna ner sig så man blir vanlig en stund innan riktiga magen kommer.

• Vreni

Bling1975: Sväller tarmarna ??? Ju, det förklarar en del

• MinBy

Gör ett nytt försök...såg att jag fallit bort .-D

Kråkan Krax BF 2/12
    MinBy BF 2/12
    Earth Angel BF 11/12
    LindaBell BF 11/12
    Vreni BF 11/12?
    Pluggande mamma BF 11/12
    Bling1975 BF 13/12
    Focy BF 1/12
    Stggy BF 10/12

• Earth Angel

Vad roligt att det börjar fyllas på!

Mitt BF-datum är såklart också preliminärt tills dom kunnat fastställa ett säkrare BF-datum. Ska på mitt första VUL den 5:e maj, bör då vara i v. 9. När får ni komma på första VUL:et?

Förövrigt känner jag mig ganska som vanligt, känner inte heller att magen svällt upp speciellt mkt. Har lagt upp bilder i v. 5 i galleriet (starka bilder) för att komma ihåg hur magen såg ut precis i början av grav.

• Earth Angel

Sorterar lite efter BF-datum

Focy BF 1/12
    Kråkan Krax BF 2/12
    MinBy BF 2/12
    Stggy BF 10/12
    Earth Angel BF 11/12
    LindaBell BF 11/12
    Vreni BF 11/12?
    Pluggande mamma BF 11/12
    Bling1975 BF 13/12

• pluggande mamma

LindaBell: Jag var ju inne igår och fick till svar att jag skall plussa på 2 veckor och 2 dagar från ET så får jag rätt veckotal...Då bör jag vara i 5+2 idag. Jag gjorde ET 20/3.

• Bling1975

Jag får komma på mitt VUL den 30/4, som tur är rätt så tidigt eftersom jag är så nervös. Då är jag i v7+3.

Jag kan dra in magen om jag kämpar lite, men den är rätt svullen. Tror dock att det är stor skillnad mot riktiga magen som kommer senare för den är nog betydligt hårdare.

• LindaBell

Pluggande mamman; vi gjorde ju ET samma dag som du så då borde jag ju också vara i v 5+2, men enl min klinik är jag i v 5+0. Nåja, det skiljer ju bara 2 dagar, men varför säger de olika?

Svar på tråden BF December-08