• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • kråkan krax

Var på VUL idag (v 14+0) och lillen mätte 7 cm från huvud till stjärt. Han ar såååååå söt och sparkade med ena foten medan han låg och vilade

Vi ska nog inte köpa förren efter v 22 för någonstans där så kan man rädda barnet om något skulle hända. Man åker till förlossningen istället för KK.

Alla vet om, både släkt och vänner. Jobbet har också börjat att glo på magen och börjat att fråga.

• Glenda Glad

Kråkan: Kul med lyckat vul  Fick du med någon ny bild?

• kråkan krax

Japp, men den blev inte alls lika fin som förra. Maskinen de använde var gammal och kass. Man kan se huvudet litegrann. Den ligger bland mina bilder. Längtar efter v 18 UL då de kollar med fina tydliga maskiner

• Fru Stjärnfall

dallas: Hur gick det på UL?

Jag har haft ont sedan igår kväll, mest på högra sidan, nere vid äggstocken tror jag. Känns som hugg och stick. Det gör inte jätteont men det känns nästan hela tiden. Någon som vet vad det kan vara? Typiskt att börja oroa sig nu när vi just varit på inskrivning.

• Glenda Glad

Kråkan: Det var väl en fin bild. Man ser ju ganska tydligt barnet ändå

Fru stjärnfall: jag får också liknande känningar. Men jag har tänkt mig att det är att det drar lite i äggstocken,  livmodern, inälvor, ligament osv eftersom allt ska flyttas runt lite.

• Fru Stjärnfall

Glenda Glad: Tack för ett lugnande svar. Förmodligen är det så. Dessutom har jag problem att gå på toaletten så det kan vara det också...

Bokade en tid för ett extra UL igår på inskrivningen. Den 17 juni ska vi göra det. Då är jag i vecka 13+4. Vår barnmorska var jättebra. Vi är på en klinik som har stor homokompetens och vi kommer även medverka i Regnbågsprogrammet och få träffa andra gayföräldrar.

• TrollMams

Hej här vill jag hänga på om jag får!!
    Har Bf 7 december som det ser ut nu... men får se efter u-ljudet sen.
    har vart på inskrivning och fått tid för u-ljudet den 2 juli...gissa om jag längtar!!!

Hoppas ni alla har det bra!

kram

♥ S T O L T mamma till 6 Trollungar!! ♥
  • TrollMams

Ah fast jag är ju ingen IVF-are..... missa det helt!

♥ S T O L T mamma till 6 Trollungar!! ♥
  • Kaka

Linda Bell - Jag skall försöka tvinga mig att handla något ganska snart bara för att bli av med känslan att om jag handlar något går det åt skogen. Har ju lite kläder kvar sedan min förra graviditet sokm inte blev andvända men dom står kvar på vinden. Har insett att ajg inte kan låta den skrockfullhet som min mamma överfört på mig styra denna graviditeten så det måste motarbetas . Sedan vet jag ju av erfarenhet att man är inte säker även om passerat v.28 så det är lika bara att ta ut glädjen lite i förskott så hinner man vara glad in varje fall.

Vagn blir det nog inte för än efter sommaren någon gång och denn gången har jag ingen aning om vad jag vill ha. Förra gången hade jag beställt en Tetunia Rocky som jag han avbeställa. Nu verkar ju all vagnar ha små hjul och dålig fjädring vilket inte funka för en skogsmulle som jag

• Maria123

Vi har berättat för alla i våra familjer, eller rättade sagt vi har berättat för vissa och så har de berättat vidare, men det är okej. Alla har varit insatta i våran IVF process och då kändes det helt naturligt att de även skulle veta resultatet. På jobbet vet dom också eftersom jag tyckte min avd skulle veta varför jag var deppig och behövde åka i väg ofta under behandlingen och sen har jag pratat öppet om det och då har det blivit att fler och fler vet på jobbet. Nu vet alla att vi har lyckats, alla utom chefen, hon kan få vänta ett par veckor till. Har sagt det till de som visat intresse och frågat.

Jag köpte kläder under vår första behandling, lite för att man var naiv och trodde att det skulle gå på första och lite för att hålla motivationen uppe när det kändes svårt. Intalade mig själv att jag skulle få användning för kläderna "nån gång innan 40".
    Min mamma har också köpt mycket kläder till oss och gjort ett jättefint skötbord som vi redan fått. Nu längtar jag till dagen jag och sambon ska köpa något gemensamt till bebisen. Den dagen kommer nog snart för jag har så dåligt tålamod. Skrattande

ÄNTLIGEN!!
Svar på tråden BF December-08