• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • Resande
    Väntan77 skrev 2008-05-30 16:03:44 följande:
    Min BM och läkare säger också att man skall räkna ET som ÄL.För mig känns det jätteskumt eftersom ÄL verkligen skedde vid ÄP.Men men.Trevlig helg!
    Enligt min läkare räknar de så ibland men det är ju helt uppåt väggarna för oss som vet exakt när allt hänt. De får väl tycka vad de vill och sen får vi ändå ändra datumen vid rutin ultraljudet

Trevlig helg alla!
    - Vecka 12 -
  • kråkan krax

Glenda: Grattis till bra BM!

Fiji: You go! Fan vad coolt gjort

• Kaka

Jag fick ett papper från IVF kliniken med alla datum samt BF datum så slapp BM räkna. Nu räknade ju hon och jag tillsammans och fick fram att ÄP=ÄL. I och med att jag körde korta protokollet funkade det också lika bra att räkan från sista mens märkte vi i värat ivriga räknade

På mitt papper från IVF kliniken står också att BF inte får flyttas. Det känns skönt för förra gången flyttade dom mig två veckor men det visade ju sig i efterhand att han var tillväxthämmad men det upptäcktes ju inte pga BF flytten.

Ha då har man gått in i sista självande veckan av nervositet (v12). Försöker intala mig att eftersom Russin var så pigg och sparkade fvilt för två veckor sedan är det lungt....men den övertalningen funkar dåligt

• Kaka

Jag har ju försökat hjålla graviditeten hemlig och ahde tänkt göra så till jag gått 12 fulla veckor eller allara helst till efter Kub men det verkar svårt. I går kom första kollegan in på mitt jobb och frågade om jag väntade barn....svårt att neka då. Fick berätta för henne och hon lovade att hålla hemligheten i en vecka i varje fall. Kommer nog att ha svårt att döja magen snart för den växer för varje dag tycker jag. Dessutom har boobisarna växt ca 2 kupstolekar så ajg är mig inte helt lik .

Någon annan som också blivit avslöjad ?

• Resande

Kråkan tack

Kaka jag fick ju också papper med mig från kliniken som BM godkände och hon räknar som jag, det var bara läkaren som började kolla på snurran och ifrågasätta trots att jag sa att ivf-kliniken räknar precis som jag. Ibland kör de helt enkelt sitt eget race

Kaka: klart allt ser bra ut med bebis om du såg den två veckor sen Det är alltid nervöst men det är nog något vi får leva med Jag är också rätt mycket större och väger 5 kg mer än jag någonsin gjort Brösten har blivit lite större och magen putar ut rejält hur mycket jag än försöker gömma den så jag förstår om du också blivit påkommen. Fattar dock inte hur de vågar fråga så tidigt

- Vecka 12 -
  • Kaka

Fiji - nej dom måste vara ganska säkra på sin sak för att våga fråga. Hon som frågade mig belv så glad när jag sa att jag va det så tårarna rann och efter lunchen kom hon med en blomma för att gratta. Jätte gulligt!

• Resande

Kaka nä men gud vad gulligt När folk är genuint intresserade och blir så glada när man berättar kan man ju inte bli annat än glad själv också

- Vecka 12 -
  • Glenda Glad

Fiji: Det var tufft av dig att stå på dig mot läkaren. Att de ska hålla på och tjafsa sådär!

Kaka: Det var en gullig(och nyfiken) arbetskamrat!

Tänkte höra med er hur ni gör nu när det är så vackert väder? Jag har ju hört att gravida kan få pigmentförändringar av solen, ska man gå på med solkyddsfaktor 30 och hålla sig i skuggan redan nu eller är det mer senare i graviditeten?
    Jag är lite solkänslig sen tidigare och van att skydda mig mot solen, men jag funderar på om jag redan nu ska vara mycket mer noggrann?
    Glömde fråga BM det igår nämligen och idag är ju vädret fantastiskt!

• Resande

Glenda jag är def redan mycket försiktigare. När jag var på seglingssemester innan mitt ivf så åt jag p-piller och fick redan då massa pigmentförändringar!! Nu kör jag minst spf 30 varje dag och försöker hålla mig från solen så gott det går. Det är inte roligt att vara helt brunfläckig och det lär inte försvinna i första taget.

- Vecka 12 -
  • LindaBell

När det var en jättefin period med riktig sol och sommarvärme för ett antal veckor sedan och då var man ju riktigt tidigt i grav, men då märkte jag att jag fick pigmentförändringar i ansiktet, ser nästan fortfarande "smutsig" ut i pannan. Jättetrist, så jag ska nog hålla huvet i skuggan iaf.

Svar på tråden BF December-08