• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • Kaka

Vid min förra graviditet så levde jag som vanligt. Jag är ingen "stekare" men är i solen en hel del på sommaren (seglar) och jag spenderade hela den sommaren i bikini. För min del såg jag ut som vanligt och fick inga pigmentförändringar men å andra sidan så har jag pigment som en sydeurope och blir väldigt fort brun så det kan nog variera en hel del mellan individer och hudtyp. Är man ljus i hyn och har lätt att bränna sig skadar det ju inte med lite hög skyddsfaktor även om man just nu blir lite misstänksam mot allt va solskyddsfaktor heter med tanke på media.

• dallas

Hej, hej!

Jag har oxå "svullnat" upp rejält. Kan ju knappt ha mina byxor och jag är ju inte så långt gången ju....Tuttarna har blivit ganska stora dom med. Har börjat använda mina gravid-jeans som jag köpte förra året. Trött är jag oxå, kan vila när som helst i princip.Ganska sur är jag oxå enl min sambo.

• EmmySvensson

Uppdaterar:

Väntan77 BF 1/12, VUL 16/4
    Anneque BF 1/12, VUL 12/5
    Focy BF 30/11, VUL 18/4
    Kråkan Krax BF 2/12, UL 26/5
    Stggy BF 10/12
    Earth Angel BF 10/12
    LindaBell BF 11/12
    Vreni BF 11/12, UL 27/6, BM 20/8
    EmmySvensson TWINS BF 15/12, MVC 13/6, Spec MVC 16/6, UL 15/7
    Fiji BF 17/12, KUB 3/6
    Projekt Agda BF 18/12, VUL 29/4
    Kaka BF 19/12, KUB 12/6
    Kransen BF 23/12, 16/7
    Åttiett: BF 23/12, VUL 14/5
    Glenda Glad BF 23/12, KUB 9/6
    Seanna BF 24/12, VUL 15/5
    Sångfågeln77: BF 24/12 VUL 14/5
    Fru Stjärnfall: BF 25/12, 2:a VUL 17/6
    Maria123: BF 26/12, MVC 23/6
    dallas: BF 30/12, VUL
    Yla: BF 29/12 TVILLINGAR

• Glenda Glad

Tack för era svar om solen!

Det blev parasoll, sp30 och bara en kort stund på stranden idag. Bäst att vara försiktig håller jag med er om.

Köpte förresten belly belt http://www.amvina.se/fertilemind/bellybeltbutton.aspx . Kan rekommendera den faktiskt. Jag har som Dallas märkt att byxorna börjar bli tajta och det är inte skönt när byxorna sitter åt om magen

• Vreni

God morgen!

Jag kör oxå med hög solskydd, solhatt och parasoll. När jag var gravid förra gången fick jag världens pigmentförändringar i pannan och kring munen. Den här gången är jag redo .

Njut av solen tjejer!

• Väntan77

Halloj på er! Vad tyst det är.

Hur mår ni?

• Kaka

Hej Väntan!
    Jag mår bra (förutsatt att ajg äter nästan hela tiden). Sover lite illa men det är nog mer värmen och fåglarna som stör mig. Börjar ge upp med att försöka dörja kroppen. Har börjat få onte i ryggen av att gå framåtlutad för att magen inte skall synas. Har gått 12 fulla veckor på lördag så det lär bli officiellt då om inte förr.

Hur mår du själv?

• Väntan77

Hej Kaka! Jag känner igen mycket av det du beskriver. Äter konstant, sover illa (vaknar på nätterna och är klarvaken plus konstiga drömmar).

Jag har också försökt dölja magen trots att jag har berättat på jobbet. Heldumt, jag vet. Men än så länge känns den bara som en stor degklump. Hoppas på att den riktiga magen kommer om någon vecka (gick in i vecka 15 idag 14+0).

Är du i vecka 13?

• Kaka

v.11+3 idag. Går in i v. 13 på lördag.

• Fru Stjärnfall

Jag mår också bra, fast jag nojjar till och från för att bebisen inte ska leva.

Jag är inte lika trött som vanligt, men väldigt hungrig. Förut åt jag bara gröt eller yoghurt på kvällen, nu blir jag tokig om jag inte får riktig MAT två gånger om dagen.

Jag har också svåra förstoppningar, vilket jag har i vanliga fall också. Men nu är jag gravid OCH äter järntabletter. Härlig kombination!!

Varje morgon hoppas jag att jag fått den berömda lilla "tennisbollen" på nederdelen av magen men den kommer ju aldrig :(

Svar på tråden BF December-08