• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • kråkan krax

Fru Svedberg: Bara kör på!

Fru Stjärnfall: Jo, dom säger ju att cykling är det mest skonsamma, det är därför jag inte får ihop att jag får sådana känningar i livmodern när jag cyklar. Inatt hade jag missfallsdröm och i drömmen tänkte jag "fan jag skulle inte ha cyklat". Ja visst är man sjukligt nojig, men det hör väl till.
    Tusen tack för svaret, har lugnat mig lite

• Fru Stjärnfall

Idag ska vi på inskrivning på Mama Mia! Det ska bli så spännande. Jag skulle så himla gärna vilja göra ett (V)UL snart för att få se pyret igen.

Jag läser att flera fått ont i magen när de tagit olika tarmreglerande medel. Jag har själv problem med förstoppning både som ogravid och som gravid och har vid två tillfällen tagit Dulcolax på senare tid. Har också fått extremt ont i magen, vid magmunnen, känns nästan som magkatarr, och även som kramp i magen. Känsligheten för dessa medel kanske är större under graviditeten?

• Väntan77

Fru Stjärnfall skrev 2008-05-26 08:43:27 följande:

Idag ska vi på inskrivning på Mama Mia! Det ska bli så spännande. Jag skulle så himla gärna vilja göra ett (V)UL snart för att få se pyret igen.Jag läser att flera fått ont i magen när de tagit olika tarmreglerande medel. Jag har själv problem med förstoppning både som ogravid och som gravid och har vid två tillfällen tagit Dulcolax på senare tid. Har också fått extremt ont i magen, vid magmunnen, känns nästan som magkatarr, och även som kramp i magen. Känsligheten för dessa medel kanske är större under graviditeten?
    Roligt med inskrivning. Du får säkert ett UL på mamamia. Jag är inskriven på Barnmorskegruppen, men gör en del UL på mamamia eftersom de är lite billigare. Skall dit idag för UL, är i vecka 14 och är lika nervös som vanligt.

Min mage är också förstoppad till och från. För att lindra lite har jag gjort en fröblandning som jag har på filen, samt att jag tar Lactulos.

Jag frågade min barnmorska om bulkmedel och laxerande och hon avrådde mig från att ta det, eftersom det kan sätta igång sammandragningar i livmoder när tarmen prötligt blir tom.

Men, om man blir totalt förstoppad, en fruktansvärd känsla för övrigt, så får man nog ta det ändå. Det är ju inte nyttigt att vara förstoppad längre stunder.

Lycka till på inskrivningen!
  • Fru Stjärnfall

Väntan77: Tack för responsen på mitt inlägg! Det verkar vara skillnad på mamamia i Sthlm respektive Göteborg. I Sthlm kostar ett extra UL 700 kronor. Det tycker jag är mycket pengar. Men jag tror att det är värt det.

• Fru Stjärnfall

Förresten har jag blivit outad här på FL av min syster! Hon vet om att vi är gravida och frågade om jag hade någon sida här. Hon fick mitt nickname och skrev i min gästbok och sedan lyckades min kusin hitta min sida.

Och jag som inte ens berättat för min mamma att vi plussat!
    Hur har ni andra gjort?

Anledningen till att jag inte sagt något till mamma är att hon inte kan hålla tyst och hela min släkt skulle få reda på det inom två röda sekunder :(

• Kaka

Vi har berättat för våra resp föräldrar. i och med att det varit en lång IVF resa så har dom ju förljt processen och då är det svårt att neka. Även vissa mycket när vänner som varit med i hela processen vet. Min chef är också bland dem i och med att hon varit mitt bästa support och stöd genom hela processen. Resta tänker vi berätta för efter KUB testet.

Det är nog skillnad mellan olika MVC men när jag gick på MamaMia här i stockholm gjordes ett VUL på läkarbesöket i v.10 och det förstod jag va standard. Även denna gången träffade ajg lälkare och gjorde VUL i v. 10 även fast jag går på "vanlig" MVC denna gånge. Tror i och för sig att jag fick göra det denna gången pga att jag är en "riskgraviditet".

• LindaBell

Hur tänker ni andra när det är dags att börja shoppa bebbekläder och prylar? Hur länge tänker ni vänta? Jag har börjat, jag kan inte gå och tänka att det ska hända nåt, det kan ju hända nu eller veckan innan förlossningen eller under förlossningen eller efter.

• Glenda Glad

Fru stjärnfall: Mina föräldrar + syster fick reda på att vi skulle gå igenom IVF:en och jag vet att de håller tyst. Nu börjar det bli svårt för mamma, men jag har lovat att hon får berätta efter kub-testet 9/6.
    Däremot har jag tänkt att hålla det hemligt så länge det bara går på jobbet. Helst lite elakt vill jag att det till slut ska synas så uppenbart, men jag ska ändå inte berätta Kanske jag ändrar mig och blir mindre elak...

Lindabell: Jag har faktiskt spanat på barnvagn. Den känns så himla symbolisk så den är lite intressant att kolla på. Men de andra sakerna kommer jag att vänta med känner jag att jag vill vänta ganska länge med att köpa. Du har helt rätt med att det kan hända saker precis innan förlossningen och så. Jag tror att man helt enkelt känner sig plötsligt redo för att shoppa babyprylar och då ska man göra det. Så du gör rätt som gör det nu för din skull

• Kransen

Vi har berättat för de flesta. Hela min familj vet om att vi har hållt på med ivf så de visste att vi var och satt in ägg.

Vi har inte börjat köpa några saker till bäbisen än, det är så lång tid kvar. Inte för att jag är rädd att vi inte ska lyckas mer bara att det känns ännu längre tills det är dags om man handlar lite nu. Jag spanar efter barnvagn det kan jag erkänna. Lusläser på blocket och har hämtat broschyrer...

• Focy

Vi har berättat för alla nu, min mage går inte att dölja längre.

Jag har dock lite svårt för att köpa babygrejer än, har fått lite av vänner. Har kollat ut några vagnar, det brukar vara lång leveranstid så jag tänker beställa i början av augusti.

Jag längtar så efter det börja sparka där inne!
    Börjar era magar puta ut?

Svar på tråden BF December-08