• Mirren

Visparnas tråd # 7

Vänner! Kul att se sådan aktivitet. Själv känner jag mig krasslig och har nog feber. (Som om värmevallningarna pga amningen inte vore nog!)

Återkommer med karta till Klädbytardagen imorgon. Har försökt att fixa en jättelänge, men ger upp och väntar på maken som är mer teknisk (och har bättre lokalsinne). I vilket fall så är klädbytardagen på söndag mellan 11 och 14 i Bofinkens lekplats som ligger i korsningen mellan Hägerstensvägen och Storsvängen här i Mälarhöjden. Kan väl ta max fem minuter från Mälarhöjdens tunnelbanestation (något lite längre tid från Axelsbergs tunnelbanestation).

• Mirren

Här kommer kartan, klarade det alldeles själv .

www.hitta.se/SearchCombi.aspx&var=Naumannsv%e4gen+32

Är lite avis på Kerstis fina klänning - och att ni sitter och fikar och har det trevligt nu. Har träffat två grannar som var spekulanter på våra vattkoppor! (Rätt bisart eller?)

• Mirren

Jag vill också vara med! Hoppar på alla fotograferingar .
    Har ni pratat fika/lunch något? Har läst men inte sett något? Någon som vill komma hem till mig någon gång i veckan mellan 28 april och 2 maj? Måndag till onsdag passar mig bäst!

• Mirren

Jag kan inte den 13/5 för då har jag handledning. De andra tisdagarna går bra dock. Om vi bestämmer fotografering den 29 april så kan vi ju skjuta på min lunch någon/några veckor. Alternativt så kanske någon är intresserad redan nu på tisdag? 22 april? Vad sägs?

Förresten - vi ska skriva på med föräldrakooperativet Grodan. De ringde halv tio igår kväll och sa att det var klart och att vi var deras val! Tjooohooo! (De tog bara in en pojke 07 som inte var syskonförtur).

• Mirren

Vad roligt att det gick bra Zynk! Visst är det en fantastisk känsla att veta att det fungerar även om man inte är med hela tiden? Sedan C var föräldraledig duger han också - åtminstone på dagarna.

Joyce: Bra att förskolan verkade bra - vet ni något om platser och hur många som står i kö?

Det var lite oklart vilken tisdag som passade bäst så därför bestämmer jag självsvåldigt att vi försöker ha lunch hemma hos mig i Mälarhöjden den _29 April kl. 12_ (detta under förutsättning att det inte blir fotografering förstås - då träffas vi ju hos Kersti istället).

• Mirren

Joyce: Det är väl bra att gå ut om Erik är varm? När C hade lite feber så var vi ute och gick till och med på natten...

Jam: 12 timmar, oj! Blir alldeles mållös. Inatt var det amning 12, 02 och 04.30 - vilket i och för sig nog var ett tecken på att C var orolig, snarare än hungrig.

På tal om samsovning så har C kommit på att han helst vill sova _ovanpå_ mig på nätterna (och när han sover middag). Ibland går det att rulla ner honom - ibland fungerar det inte. Men, bara han sover så...

Malla: Du får inte säga så! Det är klart att vi allihop vill att du ska komma - hade tänkt att vi skulle prata om dina jobbintervjuer ju!

Känner mig lite låg just nu - antagligen för att C har börjat jobba igen och det känns lite kämpigt med att få jobb och bebis att samsas.

• Mirren

Hej - roligt med fotografering. Jag och C hänger förstås på, luncha hos oss här i Mälarhöjden kan vi ju göra en annan gång.

Jag har berättat för Malin (från fikatråden) också, men inte fått något svar ännu. Ska bli jätteroligt att träffas!

Måste bara fråga en sak som legat och grott sedan förra avsnittet "Barnmorskorna". Tycker ni inte att det är överhemskt att någon kan neka att lägga en bedövning på en svårt smärtpåverkad patient för att man "kan men inte vill" respektive "kan men inte har betalt för". Jag tackade Gud för att jag födde på BB Stockholm när jag såg det programmet (även om bedövning inte var aktuellt för mig). Dessutom har jag drömt mardrömmar efter att jag såg det programmet .

• Mirren

Jag har fårskinn som jag tänker ta med . Alla som vill får låna.

Det där att "jag har inte betalt för det" sades i en passus - av en person som satt med ryggen mot kameran. Jag tyckte det var en konstig attityd - om det beror på bristande rutin tycker jag att man ska säga det. Allt blir mycket bättre om man säger som det är istället för låtsas tycker jag - speciellt inom sjukvården. Vi förlorade säkert ett halvår i vår barnlöshetsutredning för att vår första läkare inte visste vad hon gjorde.

• Mirren

Hej igen!

Nu har jag fått svar och min/vår kompis från fikatråden kommer också gärna. Jag skickade en länk till den här tråden (eftersom vi inte skrivit något om lunchen i den andra) så dyker det plötsligt upp någon ny VISPare ur tomma intet vet ni att hon inte är så ny som det verkar .

• Mirren

Joyce: Casimir drar i sin lite när han har chansen. Det verkar dock inte som han tycker den är mer intressant än något annat. Vad gäller att vända sig beror det väl på vilket läge Erik gillar. Finns liksom ingen anledning att vända sig om han inte gillar att ligga på mage. Casimir vände sig länge bara på rygg men nu snurrar han vilt, gärna på skötbordet.

Pess: Jag tänkte faktiskt på fällen också, det var bland annat däför jag tog en så tidig tid. Jag tar med mig TVÅ fällar så kan ni välja på kort- respektive långhårig.

Ville någon annan låna fäll som är tidigare än Pess? Kersti?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7