Visparnas tråd # 7
Grattis Joyce! Och grattis Joyce syster! Tänk, en kusin till Erik. De kommer att ha jätteroligt tillsammans i framtiden.
Grattis Joyce! Och grattis Joyce syster! Tänk, en kusin till Erik. De kommer att ha jätteroligt tillsammans i framtiden.
Jag som tänkte hon får förklara sig själv - jag ska inte springa till hennes försvar, det klarar hon nog galant.
Maxie: Vi har inte använt nappflaska utan kör helt och hållet med pipmugg och/eller glas. Välling fungerar ibland - C började gotera välling alldeles nyligen. Vällingen intas i pipmugg med rejäla hål. Annars ammar jag mycket fortfarande(på natten ett par gånger, förmiddagen, eftermiddagen och kvällen). Jag tycker att det går upp och ner med maten. C åt bättre när han var åtta månader än nu, tycker jag, men så växer han ju inte lika mycket heller.
MaCool: Vet du inte var man brukar säga om ekonomer? Att när man frågar "Vad är 1+1" så tar dom en avsides och viskar "Vad vill du att det ska bli?"
. (Fast det gäller förstås mest revisorer).
Kerpet: Tråkigt att jag inte kan komma imorgon
Ska ner till Linköping och kopiera ett ex av avhandlingsmanuset till var och en av mina tre handledare. 3 x 472 sidor alltså. (Och så ska jag ha ett ex också...) Usch och fy!
Maxie: Såg för ett tag sedan att det inte fanns så mycket stöd (på tal om forskning
) för att mer mat ger bättre sömn. Stod i Vi Föräldrar om jag minns rätt. Jag har börjat misstänka det för lääänge sedan med tanke på vad jag brukar proppa i C. Inte sov han längre för det... Jag skulle kunna ställa klockan han vaknar alltid 13.30...
Maxie: Inget är för fort för C. Han vill helst ha maten sprutad i munnen. I början när vi ett par gånger prövade att pumpa ut mjölk som sedan maken gav i flaska var han tvungen att pumpa på flaskan med handen - annars skrek C bara och åt INTE. Kan tillägga att bröstpumpen nog är den minst använda prylen vi köpt, möjligen så är badbaljan mindre använd...
Nu blir jag ännu mer avundsjuk på er som får träffas när jag läser Kerpets roliga inlägg. Jag undrar hur många icke-Vispare som läser tråden bara för dem?! Oj, ja Zynk jag ska åka till Linköping med en liten bebis bara för att skriva ut en massa papper. Visst har vi tryckeri men det vågar jag inte använda, min professor är mycket kostnadskänslig...
Jam, jag funderade länge på din fråga om C inte gillar att bada och kom på att det berodde på att jag skrev att vi inte använde badbaljan
. C älskar att bada, det är det absolut bästa han vet, men vi lägger honom i vårt badkar med bara lite vatten så får han fraggla omkring där. (Jag och/eller C sitter där också och fryyyser). Han skvätter så mycket att det brukar bli blött till och med i hallen. När vi tillslut tar upp honom skriker han och kastar huvudet bakåt så man skulle kunna tro att vi slår honom...
Säger som alla andra: vilka FINA bilder Joyce. Jag träffas också gärna på onsdag - är det hos Zynk som det är bestämt. Anledningen till att jag tjingade 21 maj är för att är mycket uppbokad nästa vecka, och ville ge fler datum att välja på.
En kompis i en annan tråd har fått barnbesked idag och jag är riktigt upplivad!
Vi har också stökiga nätter. C sover få timmar sammanlagt - och oroligt den tid han sover. På senaste tiden har han dessutom bestämt att han vill sova ovanpå mig. Men, men bara han sover så! Det värsta är att jag har svårt att somna om efter halvtvåamningen. Usch!
Skönt att hör (eller hur man nu ska säga) att det inte bara är vi som har oroliga nätter.
Hej tjejer! Trodde bara det var jag som var uppe
.
Verkligen fina bilder Mamsen. Hur går det sedan dottern flyttat hemifrån?
Zynk: visst måste det vara ljuset som gör att de sover så oroligt? Vi försöker göra det så mörkt som möjligt i sovrummet - men då blir det också väldigt varmt. Det ska bli jätteroligt att se Alva stå och dansa!
Vi var på överaskningsfest igår. Festen var en överaskning för oss i allafall, för vi blev indragna hos grannar som hade bjudning när vi var ute och promenerade med barnvagnen. Förutom att det kändes lite mysko att gå på fest när man inte hade klätt sig för det (jag hade bland annat inte kammat mig igår) så var det riktigt roligt. Känns konstigt att träffa "vanliga" människor och prata om saker som inte är barnrelaterade.
Hej tjejer!
Kram till Maxie, Malla och Kerpet som har det jobbigt! Jag önskar att era män förstod vad de riskerar. Är det inte så att man verkligen måste ta i förrän den äkta hälften förstår att det är allvar? Hoppas att Mr P kommer på bättre tankar!
Jag kan nog tyvärr inte komma på fikat eftersom Cs farmor dött och vi måste åka på begravningen. Vi kommer att åka redan på onsdagen... (Nu var farmor 97 år så ingen sörjer speciellt mycket).
Malu: Jag har profylaxböckerna - flera stycken. Kursen var kul - feel good man jag hade ingen nytta alls av detta vid förlossningen. Däremot försökte jag använda det lite efter förlossningen vid de hemska, hemska eftervärkarna - men sedan kom jag på att det fanns knark istället
.