• Anonym (tom)

Min man är sexmissbrukare.

Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
    Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?

• Svar på tråden Min man är sexmissbrukare.
  • Anonym (flickvän)
    LoveMA skrev 2008-07-10 15:26:01 följande:
    Stackars du! Ge dig själv tid. Försök hitta nån som bara lyssnar, gärna en man eller någon som inte är för dömande mot det som hänt. Tiden kommer att förändra mycket. Ta inte för stora beslut, bara ge dig själv tid och rum. Hoppas du hittar någon att prata med! Hör av dig om du behöver.Önskar dig allt gott!
    Men om han inte hör av sig kan ju jag inte höra av mig. Jag måste ju sätta en gräns och om hjag ringer kommer han ju inte ta det på allvar utan fortsätta ljuga.
    Har ingen jag kan prata med om det här... Har fått anhörigkontakt men hon är på semester.
  • LoveMA

Inte säkert att han vågar ringa, han kanske inte kan hantera all skit, och det kanske ni inte kan tillsammans heller. Ni kan behöva hjälp, hoppas att hans kontakt är bra. Hoppas han ringer och att ni klarar att mötas.

• Anonym (flickvän)
    LoveMA skrev 2008-07-10 15:30:46 följande:
    Inte säkert att han vågar ringa, han kanske inte kan hantera all skit, och det kanske ni inte kan tillsammans heller. Ni kan behöva hjälp, hoppas att hans kontakt är bra. Hoppas han ringer och att ni klarar att mötas.
    Grejjen är att det är så mkt han ljuger om, nu var det ett par småsaker bara, men det är just det att han inte kan sluta ljuga som är så jobbigt. Att det hela tiden kommer fram saker som han ljugit om.
  • LoveMA

Jag känner igen mig. Det handlar nog om en lång och plågsam utrensning, att ta sig tillbaka till verkligheten. För mig tog det månader, inte bara för lögnerna, utan för att hitta mitt jag igen, något att vara sann utifrån.

• Anonym (flickvän)
    LoveMA skrev 2008-07-10 15:42:24 följande:
    Jag känner igen mig. Det handlar nog om en lång och plågsam utrensning, att ta sig tillbaka till verkligheten. För mig tog det månader, inte bara för lögnerna, utan för att hitta mitt jag igen, något att vara sann utifrån.
    Fast han erkänner det inte själv, jag får reda på det genom andra, och när jag konfronterar honom med det så erkänner han. Detta var ngt jag frågat honom om flera gånger, senast igår, och idag får jag höra nåt annat från en bekant. Så jag berättade vad min bekant sagt och då erkände han. Men han erkänner aldrig om man inte kommer på honom.
  • LoveMA

Jag håller på att laga mat, så jag är lite sporadisk...

Jag vet ju inte hur din man är och vad hans avsikter är. Men för min del så var det verkligen en härva med en massa idiotiskt beteende. Det tog lång tid och mycket möda att komma upp igen. Mitt förhållande gick sönder. Trodde jag skulle dö.

Men jag tror inte att det är omöjligt att bevara förhållandet, det beror på hur det är i stort och vilken hjälp man får.

• jutti

jag har inteorkat läsa så många trådar...men jag måste beundra er alla som orkar stanna kvar och lösa problemen.....Mannen i fråga har ju stora psykologiska problem och vem vet hur och när han blir frisk igen, som sagt....ni alla borde få medalj. Jag skulle ta benen på ryggen direkt, kan inte tänka mig att slösa en sekund på någon psyksjuk människa...dom är enorma energi tjuvar samt opålitliga.Min kärlek skulle ta slut på stört om ag fick reda på att min man är ute o sex partar hela tiden.....

• LoveMA

Och du skulle vilja få samma behandling från din man om du kraschar ihop? Bli betraktad som en obotligt psyksjuk människa som bara tar energi?

jutti skrev 2008-07-10 16:31:25 följande:
    jag har inteorkat läsa så många trådar...men jag måste beundra er alla som orkar stanna kvar och lösa problemen.....Mannen i fråga har ju stora psykologiska problem och vem vet hur och när han blir frisk igen, som sagt....ni alla borde få medalj. Jag skulle ta benen på ryggen direkt, kan inte tänka mig att slösa en sekund på någon psyksjuk människa...dom är enorma energi tjuvar samt opålitliga.Min kärlek skulle ta slut på stört om ag fick reda på att min man är ute o sex partar hela tiden.....
  • Anonym (flickvän)
    LoveMA skrev 2008-07-10 16:23:16 följande:
    Jag håller på att laga mat, så jag är lite sporadisk...Jag vet ju inte hur din man är och vad hans avsikter är. Men för min del så var det verkligen en härva med en massa idiotiskt beteende. Det tog lång tid och mycket möda att komma upp igen. Mitt förhållande gick sönder. Trodde jag skulle dö.Men jag tror inte att det är omöjligt att bevara förhållandet, det beror på hur det är i stort och vilken hjälp man får.
    Han har ju sökt hjälp, så att han vill bli bra vet jag. Men hela, hela tiden så ljuger han. Innan han blev deprimerad så hade vi det bra, då var han verkligen helt underbar (nu i efterhand har jag ju fått reda på att han porrsurfade och så ändå, men han dolde det och det påverkade inte hans vardag på samma sätt somdet gjorde på slutet). Men senaste halvåret har det kännts konstigt och senaste månaderna så eskalerade det och jag fick reda på hans missbruk i samband med att han tog det ett steg längre och var med en annan. Ungefär en månad efter att jag fått reda på det sökte han till slut hjälp.
    Hela tiden, senaste halvåret, har det bara varit lögner på lögner som kommit fram, och varje gång har han sagt att nu ska han vara ärlig... Men när man frågar honom saker så ljuger han en rätt upp i ansiktet.
    Så där är vi nu... jag älskar honom så otroligt mkt (annars hade jag aldrig stått ut med all skit) men jag orkar inte bli behandlad på det sättet längre... och det har jag sagt flera gånger tidigare så nu känner jag att jag för min skull måste visa att jag menar det. Men jag vill ju att han ska ringa...
  • jutti
    LoveMA skrev 2008-07-10 16:34:20 följande:
    Och du skulle vilja få samma behandling från din man om du kraschar ihop? Bli betraktad som en obotligt psyksjuk människa som bara tar energi?
    Om jag skulle knulla runt med kända o okända, i tid och otid...tvångs onanera till p-rullar, ljuga,bedra,mmmm mm mm.....så skulle jag ha full förståelse om han tacka för kaffet och drog.....det handlar inte om vad jag vill......man har nått som heter EGET ANSVAR hur jävla sjuk du än må vara......köper inget annat.
Svar på tråden Min man är sexmissbrukare.