Min man är sexmissbrukare.
Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?
Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?
Inte säkert att han vågar ringa, han kanske inte kan hantera all skit, och det kanske ni inte kan tillsammans heller. Ni kan behöva hjälp, hoppas att hans kontakt är bra. Hoppas han ringer och att ni klarar att mötas.
Jag känner igen mig. Det handlar nog om en lång och plågsam utrensning, att ta sig tillbaka till verkligheten. För mig tog det månader, inte bara för lögnerna, utan för att hitta mitt jag igen, något att vara sann utifrån.
Jag håller på att laga mat, så jag är lite sporadisk...
Jag vet ju inte hur din man är och vad hans avsikter är. Men för min del så var det verkligen en härva med en massa idiotiskt beteende. Det tog lång tid och mycket möda att komma upp igen. Mitt förhållande gick sönder. Trodde jag skulle dö.
Men jag tror inte att det är omöjligt att bevara förhållandet, det beror på hur det är i stort och vilken hjälp man får.
jag har inteorkat läsa så många trådar...men jag måste beundra er alla som orkar stanna kvar och lösa problemen.....Mannen i fråga har ju stora psykologiska problem och vem vet hur och när han blir frisk igen, som sagt....ni alla borde få medalj. Jag skulle ta benen på ryggen direkt, kan inte tänka mig att slösa en sekund på någon psyksjuk människa...dom är enorma energi tjuvar samt opålitliga.Min kärlek skulle ta slut på stört om ag fick reda på att min man är ute o sex partar hela tiden.....
Och du skulle vilja få samma behandling från din man om du kraschar ihop? Bli betraktad som en obotligt psyksjuk människa som bara tar energi?