Min man är sexmissbrukare.
Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?
Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?
Om jag upptäckt detta innan jag blev gravid skulle jag inte stannat, hade jag fått veta innan abort-tiden gått ut hade det nog inte blivit något barn... men nu, min mamma valde att vara ensamstående efter min pappas otrohet och det gick ganska mkt åt helvete för henne, hon gick från en fin välutbildad tjej till mer och mer sjuk... Varför blir man sexmissbrukare?? Hans familj verkade så bra och stabil även om föräldrarna är skilda.
Anonym(flickvän)... Vet inte hur ditt liv annars varit men det finns ju andra anhörighetsmöten också, ACoA eller Al-anon tex. Kanske kan vara skönt att gå dit och bara lyssna? Annars så finns det en e-post lista för anhöriga på slaa's hemsida om du känner dig redo för det...
Kram
En liten fråga bara.... en sexmissbrukare, är dom iregel otrogna eller hur funkar det där igentligen??
Kan man va det även om man inte har varit otrogen utan "bara" håller sig till internet och telefon m,m?
Anonym... Egentligen heter det Kärleks och sexmissbrukare, och ser olika ut för alla.
Man kan absolut vara det även fast man inte varit otrogen. Min påstår att han inte varit det utan stämt träff med folk för att se om de dyker upp (bekräftelsebehov).. mkt porr och telefon, hans största problem för egen del är nog porren.
Det kan också vara som så att man har svårt med närhet osv, och hoppar från relation till relation. Egentligen så är kärleksberoende och medberoende väldigt lika varandra..
Hur kollar man på datorn efter alla besökta sidor den senaste tiden?
Nära frosten... Ja varför blir man sexmissbrukare egentligen?? Fy vad mycket skit det finns...
Nära frosten.. under tidigare, eller går in på internet egenskaper och kollar inställningar - visa filer/objekt så ska det finnas där om man inte raderat.
Anonym (tom) skrev 2008-06-30 22:06:11 följande:
Tack för era svar
Men hur vet man att den som är missbrukare inte faller dit igen, borde det inte va som vid alkohol, en drink så kan man falla dit igen... så då vid sexmissbrukare, har man sex en gång så kan han vara fast igen?
Ska man leva i ett förhållande utan sex??
Käns som att man svävar i det blå när man analyserar...
Om ni inte vill svara så har jag full förståelse för det.