• Anonym (tom)

Min man är sexmissbrukare.

Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
    Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?

• Svar på tråden Min man är sexmissbrukare.
  • LoveMA

Om du vill hjälpa honom och ert förhållande så tycker jag att du i första hand ska försöka hjälpa dig själv. Han har sitt jobb med sig, och det kan du nog inte göra så mycket åt eller försöka få överblick över. Så under tiden som han jobbar så kan du ge dina tankar och känslor plats, och göra ditt inre arbete. Ert förhållande kommer nog inte att bli som innan, antingen blir det bättre eller så går det sönder. Det går inte att veta nu. Om han inte ringer, vad tror du det beror på?

• jutti
    LoveMA skrev 2008-07-10 16:34:20 följande:
    Och du skulle vilja få samma behandling från din man om du kraschar ihop? Bli betraktad som en obotligt psyksjuk människa som bara tar energi?
    Sa aldrig att dessa män är obotligt psyksjuka.....bara psyksjuka. Och att jag skulle inte bli kvar och lappa ihop och vårda......mitt liv är för värdefullt.
  • Anonym (flickvän)
    LoveMA skrev 2008-07-10 16:44:26 följande:
    Om du vill hjälpa honom och ert förhållande så tycker jag att du i första hand ska försöka hjälpa dig själv. Han har sitt jobb med sig, och det kan du nog inte göra så mycket åt eller försöka få överblick över. Så under tiden som han jobbar så kan du ge dina tankar och känslor plats, och göra ditt inre arbete. Ert förhållande kommer nog inte att bli som innan, antingen blir det bättre eller så går det sönder. Det går inte att veta nu. Om han inte ringer, vad tror du det beror på?
    Antingen så tänker han att det är bäst för mig att vi bryter, för att han känner att han inte kan garantera att han inte kan såra mig igen.
    Eller så tycker han att jag sviker honom, inte förstår honom, är elak som ställer krav på honom o.s.v.
    Eller så mår han för dåligt för att kunna bry sig om ngn annan nu.
    Eller så älskar han mig helt enkelt inte.
  • LoveMA

Svårt. För mig var det en lång period när jag inte trodde att jag hade förmågan att älska (att jag var värd det).

Nu måste jag laga mat. Försvinner ett tag. Sköt om dig!

• Anonym (flickvän)
    LoveMA skrev 2008-07-10 17:00:52 följande:
    Svårt. För mig var det en lång period när jag inte trodde att jag hade förmågan att älska (att jag var värd det).Nu måste jag laga mat. Försvinner ett tag. Sköt om dig!
    Lite så tror jag han är också. Han tycker i vart fall att han är värdelös. När jag blir arg på honom och frågar varför han behandlar mig så illa så säger han med världens kallaste och mest uttråkade röst "Jag är väl sån, en elak jävel" eller ngt liknande.
    Men ibland är det svårt att skilja på om det är sjukdomen som får honom att bete sig så eller om han egentligen är en skitstövel innerst inne.

Han har inte ringt än...
  • Anonym (flickvän)

Jag var svag och ringde.... men tydligen så vill hans kontaktperson att jag ska komma på möte med läkaren, kontaktpersonen och min pojkvän. För att jag ska få en inblick i behandlingsplanen... inte för att jag förstår hur det ska få honom att sluta ljuga, men men...

• LoveMA

Du var inte svag, bara ärlig mot din oro.
    Låter bra att ni ska träffas allihop. Se till att du också får prata med någon då, du är ju vad som brukar kallas "medmissbrukare".

• Anonym (flickvän)
    LoveMA skrev 2008-07-10 18:25:39 följande:
    Du var inte svag, bara ärlig mot din oro.Låter bra att ni ska träffas allihop. Se till att du också får prata med någon då, du är ju vad som brukar kallas "medmissbrukare".
    Jag har inte riktigt fattat vad som menas med "medmissbrukare", har googlat men hittar en massa olika definitioner...
    Du har inte lust att förklara lite enkelt vad det innebär...?
  • LoveMA

Jag återkommer senare eller imorgon. Vi ska äta maten jag lagat nu! Sköt om dig!

Svar på tråden Min man är sexmissbrukare.