Min man är sexmissbrukare.
Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?
Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?
Om du vill hjälpa honom och ert förhållande så tycker jag att du i första hand ska försöka hjälpa dig själv. Han har sitt jobb med sig, och det kan du nog inte göra så mycket åt eller försöka få överblick över. Så under tiden som han jobbar så kan du ge dina tankar och känslor plats, och göra ditt inre arbete. Ert förhållande kommer nog inte att bli som innan, antingen blir det bättre eller så går det sönder. Det går inte att veta nu. Om han inte ringer, vad tror du det beror på?
Svårt. För mig var det en lång period när jag inte trodde att jag hade förmågan att älska (att jag var värd det).
Nu måste jag laga mat. Försvinner ett tag. Sköt om dig!
Jag var svag och ringde.... men tydligen så vill hans kontaktperson att jag ska komma på möte med läkaren, kontaktpersonen och min pojkvän. För att jag ska få en inblick i behandlingsplanen... inte för att jag förstår hur det ska få honom att sluta ljuga, men men...
Du var inte svag, bara ärlig mot din oro.
Låter bra att ni ska träffas allihop. Se till att du också får prata med någon då, du är ju vad som brukar kallas "medmissbrukare".
Jag återkommer senare eller imorgon. Vi ska äta maten jag lagat nu! Sköt om dig!
Oki tack! detsamma!