• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • LinaoMatilda

Knyttis: Javisst var det mysigt! Tror att många trodde jag skulle ha den mesta muminstämman och belv förvånade över att det var du istället Det var jättetrevligt att träffa dig.

• Himmelbit

Hej på er!

Har varit "redig" och rensat en massa saker idag. Bland annat har jag rensat i ett av mina skåp och ska slänga/skänka (?) ljusstakar m.m. som jag inte använder mera. Vissa saker skulle väl funka att lägga ut på Tradera men det känns lite "meckigt". De två loppisarna som jag brukar skänka till har sommar-stängt plus att en av dem inte kan ta emot fler saker för de har fullt.. . Hur hade ni gjort? *villrådig*

Jag har lagt in lite bilder i vår träff-blogg men jag var urusel på att ta fram kameran - inte likt mig! Ledsen

• malins79
    knyttis skrev 2008-06-30 21:07:57 följande:
    Hej på er vänner!Nu har svärisarna åkt och jag softar själv i soffan i nya vardagsrummet.  Vill tacka för en härlig Vita Hem träff i lördags! Kom hem med tunga kassar och glatt humör! Dagen gick alldeles för fort och tiden att prata blev knapp. Vill definitivt träffas igen! Hälsn Knyttis med muminstämman... eller hur var det du skrev FruPuffen! Du var verkligen kanonbra på att köra i värsta trafiken!
    Ja, det var verklig kul att få träffas.
    Kajsa 77 skrev 2008-06-30 21:09:24 följande:
    Vi får helt klart göra om detta!
    Jag är sugen på en träff i höst sep/okt vore kul. Kanske i Gbg eller Tranås som Himmelbit (tror jag det var som föreslog)
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 21:09:24 följande:
    Inte börjat med det än. Känns som att jag får börja med kölapp-system, har så många arbeten väntandes.
    Precis som jag då. Idag skulle jag köpa lite ny vit snickerifärg, köpte 2,5liter på engång istället för 1liter burk. Vi har många möbler som ska målas den närmsta tiden.
  • Vaniljdröm

Bea,

Jag känner att jag måste ge Ernst en hel femma faktiskt.
    Jag har verkligen saknat hans optimism i rutan länge.
    Jag får så många goda idéer och massor av energi att jag måste tvinga mig själv att sitta kvar i soffan och se färdigt programmet.
    Sparris! Det måste jag skriva upp på inköpslistan......

• Vaniljdröm

Tranås har jag aldrig besökt!
    Jag tror att jag röstar på en träff där faktiskt! Vore riktigt spännande.

• Himmelbit

For the record - Det var inte jag som röstade för Tranås, det var Mimmi. Men ni är hjärtligt välkomna hit till min lilla byhåla!

• mimmi006

Jag tror att det var jag som önskade Tranås, mitt lilla shoppingsmultronställe... jag är faktiskt lite besviken på Ernst, hade nog för höga förväntningar.

Vaniljdröm skrev 2008-06-30 21:19:00 följande:
    Tranås har jag aldrig besökt!Jag tror att jag röstar på en träff där faktiskt! Vore riktigt spännande.
  • Beatrize74

Vaniljdröm...jag håller verkligen med om att man blir inspirerad till max. Vid ett tillfälle satt jag och sökte försäljare av fårskinn på nätet under reklampausen. "Skulle inte du se på Ernst?" frågar maken då lite förvånad. "Ehhh..jo-o...det ska jag...jag ska bara..." Och började också fundera på vart jag skulle få plats med en liknande fin trälist med saker på. Och sparris blev jag med supersugen på. TÄnk när han bara stod där och åt sparris så det knastrade om det mitt på åkern och jag blev så förvånad för jag älskar sparris, men har aldrig, aldrig ätit den rå. Och jag kom på mig själv att tänka: "Varför i helvete har jag inte gjort det?" Hihi...

• mimmi006
    Himmelbit skrev 2008-06-30 21:20:58 följande:
    For the record - Det var inte jag som röstade för Tranås, det var Mimmi. Men ni är hjärtligt välkomna hit till min lilla byhåla!
Svar på tråden Vita tråden del 8