• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Mammatilltretroll

Tack snälla rara ni för era svar!
    Det är så värdefullt att få bolla ideer med er!

Vad tror ni om dessa fodral till de stora kuddarna, eller är det finare att ha helvita utan mönster?
    thisted.jpg
    thisted mönster.jpg

Eller vore det bättre att ha vita lägre kuddar, likadana som de gråa längst bak på denna bild?
    DSC03688.JPG

Kajsa
    : Ja, de gardinerna blir nog jättebra i hallen!
    Ska till IKEA och inhandla :)
    Visst ska det finnas en vit gardinstång på IKEA?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-30 21:19:00 följande:
    Tranås har jag aldrig besökt!Jag tror att jag röstar på en träff där faktiskt! Vore riktigt spännande.
    Himmelbit skrev 2008-06-30 21:20:58 följande:
    For the record - Det var inte jag som röstade för Tranås, det var Mimmi. Men ni är hjärtligt välkomna hit till min lilla byhåla!
    mimmi006 skrev 2008-06-30 21:21:12 följande:
    Jag tror att det var jag som önskade Tranås, mitt lilla shoppingsmultronställe... jag är faktiskt lite besviken på Ernst, hade nog för höga förväntningar.

Aha, det var Mimmi. Men det finns väl en hel del affärer i och runt Tranås som är värda ett besök?

Jag har bara varit en gång i Tranås och det var när IVT (värmepumpar) invigde sin nya fabrik för ett x antal år sedan.

• Himmelbit
    malins79 skrev 2008-06-30 21:25:10 följande:
    Aha, det var Mimmi. Men det finns väl en hel del affärer i och runt Tranås som är värda ett besök? Jag har bara varit en gång i Tranås och det var när IVT (värmepumpar) invigde sin nya fabrik för ett x antal år sedan.
    För att vara en så liten stad så finns det gott om inredningsbutiker. Själv är jag lite hemmablind mellan varven men när ngn "utsocknes" kommer (typ Mimmi) så öppnas ögonen!

Jag skulle även önska att nästa träff ger mer utrymme till att prata och umgås. Kanske man skulle ha obligatorisk övernattning 
  • JeaJea
    Himmelbit skrev 2008-06-30 21:29:33 följande:
    För att vara en så liten stad så finns det gott om inredningsbutiker. Själv är jag lite hemmablind mellan varven men när ngn "utsocknes" kommer (typ Mimmi) så öppnas ögonen! Jag skulle även önska att nästa träff ger mer utrymme till att prata och umgås. Kanske man skulle ha obligatorisk övernattning 
    [/citat]

Ni måste ha haft väldigt kul som börjar planera nästa träff redan, härligt!
    Jag kommer gärna om jag kan. Självklar övernattning.
    [citat]
    För att vara en så liten stad så finns det gott om inredningsbutiker. Själv är jag lite hemmablind mellan varven men när ngn "utsocknes" kommer (typ Mimmi) så öppnas ögonen! Jag skulle även önska att nästa träff ger mer utrymme till att prata och umgås. Kanske man skulle ha obligatorisk övernattning 
  • mimmi006

Jag håller helt med dig! Det skulle vara mysigt att ha en liten fest någonstans och umgås lite mer. Eller pyssla! Shoppa är lite halvt asocialt, jag blir ganska tråkig iallafall.

Svar på tråden Vita tråden del 8