• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Kajsa 77

Godkväll vänner!

Vilken dag! Helt underbar!
    Var och skulle köpa färg till staketet. Tänkte ta samma färg som vi har på huset. Var helt säker på att vår vita husfärg hette svalan. Men den kulören kunde de inte hitta. Så vi kom hem tomhänta! Får se om vi kan hitta ngt gammalt kvitto... Så jag tog klubborna och åkte ut till golfbanan. 9 hål var det tänkt, men det blev 18. Så härligt golfväder!
    Så staketet är lika brunt som vanligt...Vi får ta nya tag imorgon. Det ska ju bli målarväder i flera dagar! Var och kollade lite på nya vita utemöbler. Men det krävs nog mkt list för att övertala maken att köpa nya utemöbler igen...

Malins79 - Trist att du inte  kunde vara dig själv på intervjun, men vem är det? Är det ett jobb du verkligen skulle vilja ha? I så fall kan du ju alltid ligga på och förklara att du blev väldigt nervös och inte riktigt fick fram dig själv. Du kanske till och med kan få en ny chans om de är intresserade.

Videli - jättefin fåtölj! Du fyndar du! Kan du inte sy egna linnegardiner. Billigare äna tt köpa färdiga.

• Videli

kajsa,

Haha det har jag ju inte ens tänkt på, att sy själv. Tack för tipset!

• Kajsa 77
    MariaV skrev 2008-07-01 20:47:33 följande:
    Jaha Kajsa visste!
    VAd visste jag?
    FruPuffen skrev 2008-07-01 20:48:12 följande:
    Go kväll!Här är man ensam med sovande barn för maken är på 24-timmarskryssning med 2 kompisar! Fast jag ska ju inte klaga, med tanke på helgens äventyr . En liten fråga som dök upp: Vet ni vad folk menar när dom skriver i sin blogg typ "denna bloggen är värd 225 000 kr? Funderar på om man kan sälja bloggen och göra sig en hacka? Nu ska jag kolla in skumma killen som Bea skrev om...
    Har inte en aning! Men blev ju väldigt nyfiken!
  • Videli

FruPuffen,

Såg du det fina, billiga skrivbordet lite ovanför dig på blocket

• Kajsa 77
    Videli skrev 2008-07-01 20:57:07 följande:
    kajsa,Haha det har jag ju inte ens tänkt på, att sy själv. Tack för tipset!
    hihi Ska man bara ha vanliga längder så är det ju lätt som en plätt dessutom! Men se till att köpa riktigt vitt linnetyg. Många är så där gulvita och de blir inte fina.
  • malins79
    Csve skrev 2008-07-01 20:50:03 följande:
    Malins79: tycker skåpet är jätteifint o tror de blir kanon när du är färdig med det.Vmo.. inte långt fr mig, vilket kap!
    Var bor du? Jag bor i Gnosjö
  • mimmi006

Hej hopp! Jag har lagt in en bild på badrumsgolvet nu, men jag varnar känsliga, det krävs lite fantasi för att se att det där ska bli något! Skillnad mot Himmelbits fina badrum med andra ord...
    bild i mitt galleri.

• MariaV

Kajsa - Jag skrev att jag trodde att ikea hade vita linnegardiner. Och det visste du ju att de hade