• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-07-01 21:45:46 följande:
    Himmelbit- nu känner jag mig trög! Varför en sockel?
    Menar du i vårt badrum vid badrumsskåpet eller i Tjockkulans badrum?
  • mimmi006

Tack, vad glad jag blir!

Truffles skrev 2008-07-01 21:52:29 följande:
    Mimmi, behövdes inte mycket fantasi alls för att se potentialen i det badrummet! Ditt hem ligger way way up på inspirationstoppen!
  • Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-07-01 21:49:33 följande:
    Bea: Ok, då förstår jag, ja den lampan är helt ok men har inte hittat något badrumsskåp ännu i vitt. Funderar lite på att sätta en hemmnes spegel annars ovanför vasken men då mister jag ju förvaringsutrymmet som jag hade fått om jag hittat ett badrumsskåp  . Jag har skummat lite och såg vad du skrivit om killen på sommartorpet, jag tänkte det samma som dig, han gav ett väldigt lillgammalt intryck. Himmelbit: Nu hänger jag med, jag trodde att det var någor som man köpte färdigt i någon butik Vad fint ert badrum blir
    Tack! Nu har jag hittat en blogg där de höjt tvättmaskinen och tumlaren - http://humlebacken.blogg.se/. Kolla även köket där diskmaskinen är höjd - perfekt ju!
  • Himmelbit
    CMH skrev 2008-07-01 21:49:39 följande:
    Hejsan! Har följt den här tråden ett tag för att få lite tips och inspiration men utan att skriva något, hoppas att det är ok att jag hoppar in :)Jag och min lilla familj har äntligen köpt en lägenhet så nu ska allt inrdeas i vitt vitt vitt! (det har inte kännts kul att inreda våran hyresrätt som vi har nu) Köpte idag en paradhylla så jag undrar om någon vet var man kan köpa ett sånt här "skynke" som ska hänga för handdukarna, har hittat på Jotex men vill helst ha ett helt i vitt. Jag kan absolut inte sy!! 
    Välkommen!! Jag har tyvärr ingen aning. Första spontana svaret var att sy själv men sen såg jag ju vad du skrev... Kanske du kan be ngn annan i din närhet sy?
  • Vaniljdröm

mimmi,

Men oj så läckert golvet blev. Superfint?
    Tog det lång tid att få inlagt. Vad kostade det ungefär?

• Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-07-01 22:01:51 följande:
    Tjock kulan- på nätet kan du kika på www.byggfabriken.se , men jag tror att de finn hos välsorterade lampbutiker också.Himmelbit- ditt badrum... är det för att avlasta?
    Anade att det var det du undrade.... Nej, det är inte för att avlasta. Om jag skriver varför så kommer du bara mobba mig....
  • gimma

Hej alla!
    Jag bad om råd angående färg till vår hall (uppe och nere) för ett tag sen. Det blev råvitt för hela slanten och jag är jättenöjd. Nu ligger det en före- och efterbild i mitt galleri om någon skulle vilja se det. Det är dock halvfärdigt och jag bara väntar på att få lägga dit mina kuddar, hänga upp gardiner och piffa till det lite. Bortse från soffbordet, har fortfarande inte hittat något jag tycker om. Fler bilder kommer senare! Tack för all inspiration och hoppas att det är okej att jag kanske blir lite mer aktiv i tråden? Mvh Linda

• mimmi006

Tack! Det tog cirka fem timmar för två golvläggare! De skulle aldrig göra om det igen, sa de, det var den värsta mattan de har varit med om. Den är 3 meter bred och det är svårt med rutorna. Det kommer nog att gå på ca 10 000:-, men det är värt varenda öre! Så glad att det är gjort nu.

Vaniljdröm skrev 2008-07-01 22:03:31 följande:
    mimmi,Men oj så läckert golvet blev. Superfint?Tog det lång tid att få inlagt. Vad kostade det ungefär?
  • Vaniljdröm

Mimmi,

Tack! Håller på att planera men det är svårt att veta vad saker kostar egentligen.
    Ff billigare än klinker iaf.
    Förstår att du är nöjd. Det blev super!