• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Csve
    malins79 skrev 2008-07-01 21:00:00 följande:
    Var bor du? Jag bor i Gnosjö

Vaggeryd.

Dryga 4 mil till vmo ungefär tror ja.

Vad ska du ha skåpet till för nåt? Nåt spec. ändamål?

?♥ För evigt ♥?
  • mimmi006

Tack snälla, roligt att ni kan se "igenom" fulskivorna på väggen! Klart att det blir vitt sen , en blandning mellan panel/ mosaik och måla.

Kajsa- vet du var det finns fin silduk att köpa? Jag hittar aldrig det i den här stan, det är den tygdöda staden.

Tjock kulan- jag känner mig småkorkad, varför kan du inte ha högskåpet till vänster? Blir det för lite plats kvar då? Badrumsbelysning är svårt, har du tänkt nån särskild stil i rummet?

• Kajsa 77
    mimmi006 skrev 2008-07-01 21:14:12 följande:
    Tack snälla, roligt att ni kan se "igenom" fulskivorna på väggen! Klart att det blir vitt sen , en blandning mellan panel/ mosaik och måla.Kajsa- vet du var det finns fin silduk att köpa? Jag hittar aldrig det i den här stan, det är den tygdöda staden.Tjock kulan- jag känner mig småkorkad, varför kan du inte ha högskåpet till vänster? Blir det för lite plats kvar då? Badrumsbelysning är svårt, har du tänkt nån särskild stil i rummet?
    Ja jag tror att IEMS på A6 ff säljer. Men på nätet vet jag inte. Tyghuset i Taberg tror jag också har.
  • mimmi006

Kajsa- ja, det är ju dit vi måste åka i sommar! Undrar hur jag ska motivera resten av familjen, billigt lego kanske?

• Himmelbit
    Tjockkulan - Om jag skulle gjort om vår tvättstuga idag så skulle jag absolut sätta maskinerna på en sockel, bredvid varandra, så att de kommer upp i höjd. Svårt att se om du har plats för det, men om du har det så är det mitt tips
  • Kajsa 77
    mimmi006 skrev 2008-07-01 21:17:36 följande:
    Kajsa- ja, det är ju dit vi måste åka i sommar! Undrar hur jag ska motivera resten av familjen, billigt lego kanske?
    Absolut! Du kan väl motivera barnen med ett besök på vår stora studsmatta kanske? Eller den gigantiska lekparken i stadsparken. Nya Musik till  M ?
  • Videli
    Kajsa 77 skrev 2008-07-01 21:09:42 följande:
    Videli - Silduk är riktigt fint! Fast något dyrare än linne och det har en riktigt fin struktur!
    Silduk, är det ett speciellt tyg? Generad
  • happy73

kolade in på elsas hhem men det verkar som de inte säljer dem. Hmm Vill så gärna ha tavlan med kaniner

• Beatrize74

Tjockkulan - om du tar bort elementet och istället gör i ordning för golvvärme så får du väl plats med tre maskiner på rad där med en arbetsbänk ovanpå?

• Tjock kulan

Förlåt tjejer, för mitt värsta ego inlägg, absolut inte meningen att bara hoppa in o kräka av mig min panik i tråden, hoppas ni tar det på rätt sätt

Mimmi; Tvättpelaren är inkopplad i väggen av förra ägaren som valt att klippa av kontakten och koppla in sladden rätt in i väggen i stället. Som det ser ut nu så kommer inte sladden att räcka att flyttas för att skåpet ska få plats till vänster . Men kanske el killen kan lösa det när han kommer i morgon. Jag är ju novis i sådana här renoveringssituationer. Jag o maken har olika åsikter om badkaret, jag vill kasta ut det och ev i framtiden köpa ett tass badkar och han vill ha kvar det för att vi har Alice som måste kunna bada i badkar enl honom : Drömmen hade varit att få till en inredning som är lantig men ändå praktisk med förvaringsutrymmen. Vill inte att det ska bli för gulligt eller romantiskt i stilen. Har ännu inte hittat något vitt badrumsskåp, ev skulle jag kunna tänka mig Ikeas badrumslampa som har en rund vit glaskupa och som kan monteras både uppåt och nedåt, vet du vilken jag menar?. Usch vad jag svammlar Generad