Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vita tråden del 8

Daggdroppen skrev 2008-06-24 15:45:53 följande:
     Jag har den låga Liatorp. Bild booorde finnas i galleriet! Kika in om du vill. Orkar inte ändra till explorer och länka. Det är sååå segt idag! Kan inte lägga in bilder med firefox som jag annars använder...Vi ska ju ta tag i allrummet uppe snart. Ska se på soffa på fredag. Kriterierna är en ganska bekväm, utdragbar bäddsoffa i ganska bra pris. Finns det? Och så med en divan, dcok inte med rundad ände utan det får vara kantigt. Tror jag... Vit är ju såklart fint, men går tyvärr bort i detta hus (katter och lortgrisar bor här ). Funderar på en granitgrå el liknande... Vad tror ni? Det är ju annars bara vitt! Jag har ingen tv-bänk än, och hade samma problem som kaktus att jag inte hittade någon. Så blev det ju Liatorp till sist... Blir det dumt att ha TVÅ LIKA i huset??? För övrigt så har jag tre ganska stora svarta tavlor med gamla fotografier i plus att det ovanför soffan kommer ett gammalt fönster i shabby-vitt med gamla fotografier.  Tre rutor vågrätt kommer det att vara.Får ni en bild på hur jag tänkt det? Tips tas tacksamt emot!Känner mig yrvaken Efter att sonen hade sovit middag idag så kröp jag ner med honom. Han gick upp och fortsatte leka , men då jag inte orkade leka så kom han och kröp ner igen efter en stund, och båda somnade! Så skööönt att sova var det!
    Tycker inte alls att det skulle se dumt ut med 2 lika tv-bänkar i samma hus. Dom kommer ju att stå på olika våningar som jag fattade det?!

tittade in i galleriet men man ser bara en skymt av den. Får nog försöka locka med mig maken till IKEA och se den på riktigt. Men TACK ändå!!
  • Kaktus76
    Camilla R skrev 2008-06-24 15:51:01 följande:
    Den blir nog tyvärr för liten för oss...
    Ja den känslan fick jag också,alltså att den kommer att bli för liten.
  • Kaktus76
    Daggdroppen skrev 2008-06-24 15:54:26 följande:
    Jo det kommer det ju att göra.... men det känns liksomändå lite dumt att ha två lika Vad tycker ni andra? Men jag hittar ju ingen annan som känns bättre heller Har ni många filmer rekommenderar jag kanske den större. Vi har inte så värst mycket saker i våra lådor, men det är trångt ändå. Inte så speciellt stora mao.
    Vi har ganska många cd-skivor. Men maken får väl göra en rensning om det inte skulle rymmas. Sen så har ju A sina barnfilmer där också,men det blir väl en rensning också om det inte skulle rymmas. För nu ska jag HA en vit tv-bänk

kan bara inte lägga in annonsen på blocket. Säger bara att det är fel val som jag har gjort. Jag kan ju inte mer än att trycka koden.....grrrrr...... Får pröva senare igen.

Dags att fixa i ordning middagen innan maken kommer hem. idag blir det latmans middag-Korv och mos!
  • Kaktus76
    Daggdroppen skrev 2008-06-24 15:59:27 följande:
    Vad tror ni om en liknande som denna:Gå in på www.suomisoffa.fi/index.html, klicka på Kotimaiset sohvat (till vänster). Välj Vuodesohvat och där har ni JANNE.Och i grå... (men det kan man inte välja på datorn). Den syns bara i vitt!
    Ja absolut. Varför inte.
  • Kaktus76
    Beatrize74 skrev 2008-06-26 20:44:27 följande:
    För er som inte vet hur det är att bo med en ekorre så kan jag mer än villigt berätta......att efter att ha röjt lite i förrådet, rensat linneförrådet, vardagsrumsskåp, tvättstuga och hall på saker och sorterat i "Slängpåse", "Skänkpåse"...och kommit upp till FEM stycken svarta sopsäckar med SKRÄP och tre stycken pappkassar med saker som ska skänkas bort.......kan man finna maken ute på gården, med huvudet i en svart sopsäck och med innehållet utplockat över hela garageuppfarten sägandes:"Den hääär gamla tröjan är ju jättebra att ha som torktrasor"eller"Men varför ska vi göra oss av med den här trasiga skurhinken, den funkar bra när jag ska tvätta bilen"eller"Den här gardinskenan kan vi ju behöva om vi skaffar fler fönster...det är ju bara att kompletterköpa det vi ska ha...eller...jaha...ska vi inte ha Kirschstänger uppe då?"Och måttet är rågat när han plockar upp en termos som saknar innanmäte:"Jag tror killarna har lagt ur lite delar på jobbet, så det finns att komplettera med där"och går och ställer in den på köksbordet. GAAAAAH!!!!!!!!!!Och då har han ändå blivit bättre...bra mycket bättre!Jag sätter snart ut en annons på Blocket"Ekorre bytes mot en påse jordnötter!"
    Jag tror jag kissar på mig........
  • Kaktus76

Fluffiga: Jag röstar på alternativ nr: 2, den tycker jag var jättefin!!

Miah M: Jättefin soffa ni har och allt runt om också för den delen!

MM: Åh,vad spännande. Tänk att snart är det inte länge tills du får snusa bebis..... Har du hört något nytt från numberone då?

• Kaktus76

Hallo förresten!!!

Hoppas alla har det gott. Här är det mulet och soligt om vart annat,men iaf varmt!

Lillan ligger och sover och A bygger lego med maken. Själv sitter jag framför dator´n(som ni kanske förstår) med en färgtoning i håret i lugn och ro. Är det det som kallas egen tid?!

Någon som vet vart man kan få tag på fina,vita salt och krydd kar i trä? Såg i Lantlivs nyaste nummer,men den stora var så dyr.

Vad har ni för projekt planerade idag då?

13: Vad ska ni renovera då? *NYFIKEN*

Svar på tråden Vita tråden del 8