Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vita tråden del 8

Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 20:55:20 följande:
    kajsa: Tack för ditt svar!Jo vi funderade på öljeter  - visst är det sådana där ringar somman trär över gardinstången? Men jag tyckte att det var så trist att se så mycket av själva gardinstången..?Jag tycker att det är illa som det är att se fästena som syns på den bild jag lade upp.. Sen skulle jag egentligen vilja ha gardinerna närmare taket men de gick inte att fästa på ett bra sätt tyvärr.Jo, vitt blir nog bra i soffan.Tror du på en sängkappa eller på ett överkast, typ sånnt som ligger på nu?Det finns ju dels sådan sängkjol och då får man lägga ett överkast över lite?Eller en helsängkappaVilket bra förslag att ha enfärgade kuddar som tar upp det gröna! Tycker du att de stora vita kuddarna är för stora och klumpiga?Jag vill så gärna få till den här soffasängen eftersom det är en optimal lösning för oss som behöver extra sovplats, har barn som gillar att äta i soffan (allt maskintvättbart) och inte har råd med en svindyr fin hörnsoffa..Men just nu har soffans känts som ett jobbigt projekt.
    Jag skulle välja en sängkappa som är heltäckande och har veckad kjol. Och sen ha kuddar i olika nyanser av grönt eller rosa och så enfärgade till. Inte för många mönstrade utan några stycken. Sedan plocka upp de färgerna på något mer i rummet.
    Eller så skulle jag ha en sängkappa med veckad kjol och sedan ett enfärgat överkast som går ner en liten bit över kjolen. Ett överkast som inte ser så sängöverkastigt ut (men jösses vilket ord jag fick till) utan ett som passar även till soffa då. Sen mönstrade och enfärgade kuddar till. Denna hörnsoffevariant är väl toppen att kunna ha just med tanke på många platser att sitta och även sova etc. (vi har en mindre snygg variant av hörnsoffa men den funkar så bra nu när barnen är små och vi vill kunna umgås och äta där etc å vi byter inte än på några år)
  • tjenixen
    Anjo: Stort GRATTIS!!!!!

Hua, vad ni har skrivit här tjejer. Jag har inte hunnit med att läsa ifatt allt ännu men har kikat på fina möbler och rum och sådana rum som det ska bli ändring i etc.

Bea: Jag tror att man kan bli övermättad och då är det inte lätt att finna inspiration i t ex tidningar där det mesta ser likadant ut då. Men jag tror att du är ganska säker i din stil och vad du vill ha och du har ett oerhört öga för inredning så jag tror det löser sig och det kommer säga BOOOMM när du ser något med nya ögon eller ´hur jag ska beskriva.
  • tjenixen
    Kajsa 77 skrev 2008-07-01 22:57:59 följande:
    Jag såg just på bloggkoll att min blogg hoppat fram på listan ett stort skutt. Så det är ju tydligen några som gillar att kolla i den...
    oja, jag läser den ständigt och jämt, så det så:)
  • tjenixen
    Kajsa 77 skrev 2008-07-01 23:03:26 följande:
    Tack! Men det kvittar mig egentligen. Har ju varken reklam eller annat där, så det är ju mest för egen del man har den...Men om nu folk börjar bli trötta på att se våra oinspirerande bilder så kanske man borde lägga ner...
    nähädu, inte en chans att du får lägga ner din blogg så det så. Vad 17 ska jag då titta på med stora ögon och beundra vad du sytt eller målat i rask takt? Nej, du får glatt ha din blogg kvar:)
  • tjenixen
    malins79 skrev 2008-07-03 06:41:34 följande:
    På lördag ska maken åka till Göteborg med min svåger och åka Longboard i Slottskogen. De kommer åka några timmar skulle ni följt med för att kunna gå i några inredningsbutiker tillsammans med era barn eller skulle ni åkt till er syster istället och låta barnen leka med sina kusiner?
    I och med att jag känner mina yngsta barn rätt väl så skulle jag absolut INTE åkt iväg och gått i affärer med dem utan åkt till systern istället. Men jag vet ju inte hur dina barn är. Funkar de bra att ha med i affärer och int tröttnar direkt så häng med och shoppa vettja.
  • tjenixen

Här ska jag idag gå över huset det sista för idag ska min käre far ha syskonträff här. ( vi bor i min fars och hans syskons föräldrahem nämligen ). Så det ska städas och plockas det sista. Svärisarna kommer och hämtar de båda yngsta barnen så de får ha en lite roligare dag än att tillbringa den med 16 vuxna här. Vädret visar sig från sin bästa sida så snart ska jag ta dukarna och gå ut och fixa sittplatser etc till alla.

• tjenixen

Tänkte höra med er som har bytt fönster i era hus. Vad har ni valt för fönstersort och vilka leverantörer? Vi måste börja byta nu men kan inte riktigt bestämma oss. Velpottor är vi:)

Svar på tråden Vita tråden del 8