Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vita tråden del 8

Himmelbit skrev 2008-06-24 19:54:47 följande:
    På tal om ngt helt annat än inredning - jag är sååå trött på mitt hår... Känner för att göra ngt riktigt drastiskt och klippa av det långa håret. Är det ngn som har tips på ngn fin sida med frisyrer eller bara tips på fin frisyr?
    Åh, vad jag känner igen mig. Håret det växer och växer och jag blir mer och mer frustrerad och vet inte vad jag ska göra med eländet. Så jag hakar gärna på om du får några heta tips.
  • tjenixen
    Videli skrev 2008-06-25 22:37:43 följande:
    Hallå alla, jag är sååå glad just nu Vi har sålt lägenheten innan visningen och fick mer än vad vi hade hoppats på, Jiiiiha å vad jag är glad Ville bara dela med mig av min glädje
    Men grattis vad kul.
  • tjenixen
    malins79 skrev 2008-06-26 06:19:22 följande:
    God morgon!Idag ska här packas och städas inför den kommande minisemestern till huvudstaden. Jag gillar inte att komma hem och det är stökigt.Grattis Videli!Välkommen hem Sylt DLL, vad fint du sytt och målat. VI har ett likandant pelarbord som vi börjat slipa på. Men det ska bli helvitt.
    Det där känner jag igen. När jag/vi åker iväg vill jag att allt hemma är i ok skick. Inte vill jag komma hem från semester etc och börja plocka och städa inte. Då är det ju så mycket annat som ska tas omhand ändå som t ex smutstvätt.

Ha det så underbart i Stockholm på träffen.
  • tjenixen
    mimmamum skrev 2008-06-26 12:37:42 följande:
    Jag gråter  Hittade värsta fyndet på blocket, ett ursött litet vitt skrivbord med stol för 200 kr! Ringde 20 minuter efter annonsen kommit ut och då var de reserverade, han skulle höra av sig om tjejen ändrade sig. Nu är annonsen borta från blocket.... *snyftar*
    Ja, blääää. Förmodar att jag råkar ut för samma sak nu. Hittade värsta garderobsfynden och så ska någon annan kika på dem kl 15. Vaddå kika på dem? Jag vill ha dem, jag behöver inte kika på dem jag tar dem på studs men nä, jag får nog se det som så att de som kikar på dem ska ha dem. Suck. bara att leta vidare..... Men förstår din besvikelse när man äntligen hittar något man verkligen skulle kunna tänka sig och så är någon annan före bläää.
  • tjenixen
    Juleja skrev 2008-06-26 14:29:32 följande:
    Ja det är som att folk inte har annat för sig än att spana på blocket, hihi
    Ja, jag sa det till maken. Man skulle behöva sitta och uppdatera blocket varje minut för att inte gå miste om fynden. En vitmålad spegelskänk för 250 kr!!!!!!!!!! gick mig förbi med en tio minuter suck. men men man får vara glad över att ibland kunna finna det man vill ha innan någon hinner före iallafall.
  • tjenixen
    malins79 skrev 2008-06-26 14:38:37 följande:
    Jag har reserverat de två leksandstolarna, men ska gå och köpa dom sen när Marcus är hemma. Går inte så bra att bära hem två stolar med barn med sig. De var i fint skick men gråa och en ful klädsel men det ska åtgärdas. Det som är så bra med vår secondhand är att dom som handlar där(förrutom mig då) köper saker och ting att ha i befintligt skick. Därför kan man hitta många gobitar där. Min bilresa till Stockholm är räddad, nya nr av Lantliv damp ner i brevlådan idag. Ska inte öppna och läsa den förrän imorgon!
    Vad skönt att stolarna fanns kvar. Att du vågade lämna dem där, någon annan hade ju kunnat norpa dem när de var så billiga ju.

Oj, hoppas det inte är du som kör imorgon:)
  • tjenixen
    malins79 skrev 2008-06-26 14:57:11 följande:
    Näe det får vi hoppas. Men dom sätter på en lapp så jag hoppas de som handlar där är ärliga, det har aldrig varit något problem innan och dessa stolar ha stått där i tre veckor.Jag ska åka i baksätet och dricka kaffe så det är lugnt!
    nej, jag menade att du hade ju varit inne en annan dag och tittat på dem och sen gått hem för att gå tillbaka idag om jag inte missförstod dig? Det var det jag menade att du vågade lämna dem:)
  • tjenixen

Nu tänkte jag slänga in en fråga till er här ang. dubbelsäng. Vi har i dagsläget en sänggavel i vitt och lite furu, fin i sig MEN jag blir tokig på att bäddmadrasserna känns som om de äker ner i sängfötterna. De gör ju inte det men det känns så och jag skulle vilja ha en hel sängram så man har en fotdel med. Men har ni några tips? Hittade min stora favvo Rosiesängen men den finns typ 25 mil hemifrån så det känns inte som det är läge att säga till maken att vi ska håva in en säng på semestern hmmm. Men vad finns för alternativ? Vidalen? Hemnes? Fler? Vill ha VIT såklart:) Helst inte måla då jag känner att jag inte har den tiden nu.

Svar på tråden Vita tråden del 8