Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vita tråden del 8

Beatrize74 skrev 2008-07-04 22:42:58 följande:
    Nu är ju fortfarande en lillstinta gentemot en annan Kajsa...jag fyller modiga 34 år den 20:nde juli och stolt är jag för det...jag har nog aldrig varit vackrare.
    Självklart blir vi alla bara vackrare med åren eller hur?:) Ni är ju bara barnungar juuuu. (från en som fyller i november men mer än 34 då med)
  • tjenixen
    Kajsa 77 skrev 2008-07-04 22:58:07 följande:
    Någon måste ju vara äldst i tråden också! Nej, jag vet inte vem som är äldst...Men det spelar ju vekrligen ingen roll!
    man är ju inte äldre än man gör sig brukar det ju heta:)
  • tjenixen
    Jezzika skrev 2008-07-05 20:03:46 följande:
    Vad tror ni om dessa rottingfåtöljer? Ok eller not. Kan inte bestämma mig. Kanske att ha ute i trädgården? Priset är ju inget så funkar det inte så spelar det inte så stor roll.www.blocket.se/vi/16973567.htm&last=1(inte min egen annons)
    fniss, den annonsen och de stolarna har jag kikat på med. Bor ju inte så långt därifrån så jag hade funderingar på dem men har släppt dem i förmån till annat:) Så jag gillar dem.
  • tjenixen

ojojoj, som vanligt har ni haft speedade tangentbord här:) Vi har varit på semester till Öland och Västervik och åhhh så skönt det är att komma bort en stund men även att komma hem sen med.
    Jag kommer inte ha tid att läsa ikapp allt men spånar runt lite här och var.

Har i alla fall hunnit måla den fula trista gröööna brödburken i köket så nu är den antikvit.
    Ska ge mig på dotterns garderrobsdörrar sen med bara maken kommer och hjälper mig att baxa upp dem på ett par bockar i garaget. Vi har haft lite åska här idag och jag vill inte stå ute och måla ifall att det kommer regn.

Ha en skön dag.

• tjenixen

Är det någon här som har sådana där elektriska ställbara sängar? Funderar på hur jag ska kunna klä själva stommen runt för den är ju inte snygg att ha som den är. Kanske kan man häfta fast en kappa? Det går inte att lägga något på madrassen och inte under heller då de är ställbara och allt skulle röra sig. Någon som har en smart idé?

• tjenixen
    malins: Ja, idag ska jag se om jag får tid till att slipa dotterns garderobsdörrar så jag kan få dem vita istället för blå!! Sen är det dags att packa bilen och fara till återvinningsstationen med kartong, papper, glas etc. Mer då? Jo, vi ska ev åka iväg och plocka hem lite mer sten att lägga i rabatten vid källaringången med. Annars ska vi bara vara här hemma och skrutta runt, barnen och jag för maken jobbar.
  • tjenixen
    Bea: Ja, hmm vanliga naturstenar:) Finns ett himla bra ställe där man kan åka och norpa lite. Fyller upp rabatten med sten runt växterna så det blir som ett stenrös. Så praktiskt när det gäller att mota bort ogräs och så blir det rätt snygg med då vi där har grusgång mellan hus och garage + stentrappor. Mycket sten på den sidan men det känns helt ok.

malins och mimma: låter superfint med era dynor och stolar.

mer då:
    Ikväll ska maken bort på jaktmöte men imorgon så ska han minsann få fixa klart grinden till framsidan så jag kan måla den. Den ska helt otippat bli vit:) Vi har satt dit rätt rejäla stengrindstolpar, fick hjälp av en bekant att lyfta dit den då han har en hjullastare. Vi har hög häggmispelhäck med tryckt staket så vi vill bryta av lite vid grindhålet med en vit grind. Kan nog bli rätt bra när den kommer på plats. Sen ska en mindre variant av grind göras med till grindhålet ner mot garaget. Får se hur vi kan fixa till den.

Hu, måste ta oss i kragen och beställa 3 fönster och en altandörr till framsidan med då vi ska fixa iordning den i sommar. Det ska bli nya stolpar som håller upp balkongen, panelen ska bytas på balkongen, nya räcken på balkong och veranda, trappan ska byggas ut lite så vi kan ha en liten cafégrupp uppe på verandan etc. Maken ska få bygghjälp av sin far om någon vecka så det gäller att få hem virke mm så det finns klart. Fönster får vi väl ta vartefter sedan för det är ju lite leveranstid på oftast.
    Ja, det är inte svårt att fylla dagar och framförallt semesterdagar när man har hus och som vi då gör i stort sett allt arbete själva.

Ops, kom på att jag måste ta tag i att tvätta av garageportarna och måla dem med. Hann bara måla ena infarten förra sommaren, sen kom regn och annat i vägen så nu måste jag ta den andra med, den är bara grundad än så länge. Men nästa vecka kommer min mamma och barnvaktar lite så då ska jag passa på. Hoppas det inte spöregnar nu bara.
  • tjenixen
    Smultron och glass: Ja det kanske kan funka med kardborreband. Hmm finns det inte såna som är självhäftande med? Det kanske inte funkar på tyg i och för sig men kanske kan det gå att tråckla fast dem hmmm. Måste se om jag inte har kardborreband någonstans här så jag kan testa en bit i alla fall innan jag shoppar. Tack för tipset.
  • tjenixen
    Eddan skrev 2008-07-15 11:24:04 följande:
    tjenixen: vi har också ställbara sängar och samma "problem" som ni. Jag har haft funderingar på att sy typ en kappa med resår i och trä den runt stommen men hittills har det bara stannat vid en tanke (är jättedålig på att sy tyvärr ).
    Ja och det känns som om den kommer trilla ner typ när man har två klätterapor till barn som far runt och upp och ner etc. Ska fundera lite mer på detta med kardborre. Annars får det väl bli häftpistol eller nåt radikalt för fult är det att ha dem synliga i alla fall tycker jag. I alla fall våra.
  • tjenixen
    Lcroft: Nej, vad trist att jobbet försvinner men kanske hittar du snart ett nytt som du kommer trivas med?

Bea: Oj, det lät som om det fanns mycket på den loppisen. Du kan få lite sol och värme från oss om du vill för här har det gassat hela dagen och jag blir såå himla slö när det blir för varmt. Mer kreativitet i denna kropp när det är ruskväder.

Lillafruluva: inte ska du behöva ha så ont. Ring så du kan få ev hjälp.

Sussi: låter härligt med stugsemester nu.
  • tjenixen

Blev så full i skratt åt min 3,5-årige son förut. Jag frågade om vi inte skulle ta och flytta hans expedithylla så vi kunde städa ordentligt på hyllor, bakom hyllan etc. Jo, det tyckte han och så dammade vi osv.

När vi ställt upp hyllan mot kortväggen istället så pekar han på sitt vägghyllplan han har och sa: Vi flyttar den här hit (pekar på platsen där expedithyllan stått och där hyllan suttit förut en gång så hålen fanns ju kvar där).
    Varför då frågar jag. Jo, det blir mycket finare så förstår du mamma. Ja, vad säger man?

Vi flyttade hyllan och nu står hans böcker, pussel, målarböcker och pennor på den.

Funderar på om jag ska leta upp ett sånt där väggklaffbord till honom att ha under. Han har ju bara ett rum på ca 7kvm med snedtak och garderob utmed nästan hela höga väggen. Så det vore ju kanske en idé att ha ett sånt bord så kan han fälla upp det när han vill rita etc och sen fälla ner det igen när han ska leka på golvet istället. Vad tror ni om det? Eller är det kanske bättre med ett sån barn/lekbord för honom?

• tjenixen
    Meli skrev 2008-07-15 15:50:03 följande:
    Idag hände det som inte får hända När jag inte hade riktig koll på Amanda satte hon på spisen, och sen brände hon alla fingrarna på plattan. Hörde bara att hon gallskrek. Packade ihop alla barnen (Anton hade inte ens fått frukost och Amanda bara välling) och sprang bort till vårdcentralen där vi fick vara några timmar och hon fick bada handen i koksaltlösning, och fick handen omlagd, så nu är hela handen bara ett stort bandage. Amanda gallskrek hela tiden för hon hade ju ont och var rädd. Imorgon har vi tid till handkirurgen, och de ska kolla om någon hud behöver tas bort eller ej, eftersom hon är bränd även över vissa leder. Är så ledsen och känner mig så skyldig att man inte hade koll ordentligt
    åh, gumman vilken otur. Men vilken tur att ni bor så nära så ni var på vc på nolltid. Håller tummarna att det läker sen. Ha inte dåligt samvete för detta (jag vet att det går lätt att skriva men svårt att leva efter) för det är ju ett ögonblicksverk. Man kan omöjligt vara överallt på en och samma gång och det är så lätt att det händer en olycka bara man tittar bort några sekunder. Men jag förstår att det dåliga samvetet ´gnager och det gör det säkert ett bra tag, vet hur jag själv skulle känna mig - eller kan tänka mig hur jag skulle känna mig. Sänder kramar till er allihop.
  • tjenixen
    MiaMariah skrev 2008-07-15 19:02:10 följande:
    Kan inte hjälpa att skriva att när vi pratar om tragiska händelser så saknar jag min farfar som omkom så otroligt tragiskt i en drunkningsolycka. Han hade precis gått i pension, var på sin avtackningsmiddag och kom aldrig hem. Han såg fram emot att bli pensionär och att få umgås med familj och barnbarn. Sorry tjejer, kan inte hjälpa det men ville bara skriva av mig, jag saknar honom hemskt mycket.
    mmm, många är vi nog som har hemska och tragiska upplevelser bakom oss som kommer fram då och då. Har lite sånt i bagaget jag med, tyvärr.
  • tjenixen
    Anton: Grattis till lille Algot.

Numberone: Kul att se dig här inne och härligt att höra att det verkar fungera toppen med lilla Ellen.
  • tjenixen
    Vaniljdröm skrev 2008-07-16 18:17:54 följande:
    Hihi, den här skulle maken aaaaaldrig gå med på men jag gillar den faktiskt litegrann www.blocket.se/vi/15637373.htm
    toppen så man slipper se den fula soptunnan. Finns ju lite olika varianter som man kan gömma den bakom.

Byt tråd nu alla, nr 9 är ju startad:)
Svar på tråden Vita tråden del 8