-
Ja, visst är de helt otroliga. Sängen får inte plats där expedithyllan står. Det är för smalt, bara ca 197 cm där:(Det ljuva livet skrev 2008-06-26 22:07:38 följande:Shit vad ni har duktiga på att hjälpa tjenixen tjejer!Mitt förslag är att du ställer den säng hon har nu mot väggen där garderoberna står. Och bokhyllan mitt på väggen där sängen står. Soffan kan få stå bakom dörren alternativt plockas bort. Köp ett nätt skrivbord och ställ framför fönstret.Livet från den ljusa sidan: Det var inte så svårt, sydde fast kardborreband på tyget, fållade och sydde i viktband i nerderkant för ett fint fall. Fäste gjorde jag med självhäftade kardborreband på kanten av fönsterbrädan. Tog max 1½h att göra det
-
Men oj vilken otur. Hoppas det läker fort.Vaniljdröm skrev 2008-06-26 22:07:10 följande:Godkväll!Jag har tillbringat dagen på akuten efter att ha snubblat ute i trädgården. Jätteklantigt.Nu sitter jag här med en stukad fot, avslitet ledband, kryckor och ONT!Rackans vad segt det är. En hel dag på akuten för att få en röntgenplåt som talar om ifall det var brutet.Nåväl, tur i oturen att det inte var så!Hoppas att alla resenärer är laddade. Önskar Trevlig Resa.
-
Jisses vilken idéspruta du är Bea. Så tacksam. Jag ska genast smyga in och mäta om Expedit får plats nedaför sängen.... återkommer......Beatrize74 skrev 2008-06-26 22:30:15 följande:Aha...I see....det fattas alltså en decimeter för att det inte ska gå in på högra sidan. Lite snöpligt. Utifrån att du bara kan ha en låg säng (tills vidare, det kanske ändrar sig sen?) och kan tänka dig att behålla garderoberna skulle jag nog göra så här istället. Jag skulle ta bort soffan, ställa Expedit bakom dörren och låta sängen stå kvar på sin plats samt garderoberna...MEN....köpa köksstommar och bygga upp en sängram på kökskåp istället som är djupa och slukar MASSOR. Sängens huvudgavel låter du inte gå ända fram mot väggen, utan längs med hela fönstersidan låter du en lång bänkskiva löpa. Ställ den till hälften på likadan köksskåp och lådor. Vid huvudändan av sängen ställer du en liten bokhyllesektion där hon kan ha väckarklocka, sina böcker och en korg med serietidningar och dockor etc. På höger sida om fönstret kan du sätta två stycken öppna hyllor där hon kan sätta pynt och vackra saker, ritsaker och fin förvaring. Hon sitter alltså då precis vid fönstret med öppning för elementet och får in hela ljuset, samtidigt som hon får maximal arbetsyta och förvaringsyta. (Den här bilden har jag "stulit" från någon bok jag lånat på biblioteket. De hade gjort den här lösningen på ett litet rum som är mindre än våra barns och som det dessutom var snedvägg på. Det var helt otroligt vad stort rummet kändes. ANgående köksstommarna kan du alldeles säkert köpa billiga stommar och måla upp själv från Blocket, annars är ju IKEA inte dyr på dem. För att tillgodose hennes önskan om myshörna skulle jag piffa lite extra med kuddar och sätta ett förhänge i taket från fotändan och längs med hela långsidan. Myyysigt! Extra mysigt blir det också om du låter ett ljusdraperi följa med längs hela förhänget. Det har jag vid förhänget under trappan där barnen har sin lekhörna och de älskar att sitta där bakom när de små stjärnorna lyser in genom väven.
-
Bea: nu är jag tbx. Det är precis med kanske 5-10 cm tillgodo som expedithyllan får plats nedanför sängen (bakom dörren alltså). Så den kan jag "gömma" bakom dörren och få bort lite röra. Hyllan är ju suverän på att svälja saker men det är även risk att den känns rörig med ju. Dottern och jag får ta tag i och kånka runt möbler imorgon. Tur som är så älskar hon att möblera om, vem kan hon ha ärvt det ifrån månntro? :) Ska se om jag kan få henne att släppa ifrån sig den lilla söta soffan. Håller med er att den tar upp plats men hon älskar den och använder den emellanåt i lek men kan ju inte behålla den bara för att den är söt:) Det trista är att den inte får plats någon annanstans i huset heller. Vi bor rätt trångt för att vara drygt 180 kvm. Det är så illa planerat i detta trånga 40-talshus och vi är ju 6 personer som ska få plats helst. Men som sagt, vi kånkar runt imorgon så får vi se hur det blir. Kanske terroriserar er imorgon med, med frågor.
-
Kan du inte ta det med honom imorgon och kika i dagsljus och visa honom hur och var det syns? Inte lätt utan att trampa på tårna men även du ska ju kunna känna dig nöjd och glad över sängen ju.MildaMaränger skrev 2008-06-26 22:43:22 följande:han har packat ihop alla grejjerna.. har inte hjärta att be honom börja igen så här sent
-
Fast då skulle i alla fall jag ta mer illa upp än om någon påpekade hur målningsresultatet såg ut. Det blir ju lite som att gå bakom ryggen och det tycker jag är fel. Jag skulle nog ta upp det med maken och visa.Det ljuva livet skrev 2008-06-26 22:44:36 följande:Synd, har du ingen kompis/familj som kan komma och göra det så där i smyg?
-
mimma: har ingen aning om vad som gäller. Men vad konstigt att ingen berättat något om det för dig för det är ju en ganska viktig upplysning att man inte får ett nickel under sommaren. Jag som pluggar för ju inte heller ett öre under sommaren om jag inte jobbar men det vet jag ju om i förväg och kan planera för det. Hoppas det löser sig.
-
ojojoj, nu släpas det och dras i dotterns rum. Har flyttat på hylla och sekretär och dottern tittade på hyllans placering och sa... va??? jaha??? Ja, det kanske kan funka... Det lät så himla roligt när hon sa det:)
-
Instämmer. Inte alltid så lätt att följa det rådet för man hittar så mycket fint som kan passa både här och där och så är man lätt och pillar överallt i hela huset:) Men att gå rum för rum och försöka få till det tror jag är en vettig start.MiaMariah skrev 2008-06-27 12:28:53 följande:MJO - skulle tipsa dig om att hålla dig till ett rum i taget. Börja t.ex. med badrummet och få upp tvålpump, handdukshängare och fixa till där först. Gör man lite här och lite där så blir det lätt att man aldrig blir färdig Och ha ingen brådska, inredning får ta tid! Välkommen hit förresten!
-
MJO81: Glömde ju säga välkommen hit, så otrevlig jag är.