Vita tråden del 8
Tjock kulan skrev 2008-06-13 22:10:26 följande:
Sylt: Ska genast kolla julias blogg , är de stora eller små?Tjenixen: Jag hade målat golv o väggar vitt och ev satt upp ett snyggt vit tyg i taket. Rummet verkar stort, så den delen som veter mot köksfönstert hade jag haft en grupp med korgstolar och ett bord som man kan äta vid. Lite fina dynor i stolarna och en piffig vaxduk på bordet. Lite krukor med kryddor på golvet. Delen där fotografen stod hade jag gjort som en relax del med stolar som man kan ligga/halvligga i och där hade jag haft symaskinsborden och krukorna ljusen osv. Ev en matta på golvet som mjukar
upp.MM: Så coolt magen går i vågor
Måla golv och väggar kommer absolut inte att ske. Golvet är räfflat tryckt bryggvirke och vi gillar det som det är och väggarna är samma färg som huset så de kommer vara gröna:) Däremot så har vi ett vitt skuggtak som jag plockat ner för att tvätta och det ska ju upp igen. Blir mer mysigt och mindre jobbigt med solen när det kommer upp sen. Där fotografen står kan man inte möblera för där är ett helt skjutdörrsparti som vi skjuter helt åt sidan för att helt öppna upp mot trädäcket utanför så att säga. Så då skulle man ramla i möblerna om man möblerar där. Ska fota från andra hållet imorgon så ni bättre kan se helheten. Korgstolar är mysiga men då blir det mer konstrotting så man kan spola av när barnet suttit och kladdat vid matbordet typ:) Vill ha en mysig matmöbel men ändå någon vilstol/fåtölj tror jag. Åh... att det ska vara så svårt. Vi har ratat matta under matbordet p g a att de små dräller en del och mattan som ligger vid ingången osv ska jag tvätta men där ska ligga en trasmatta. Rummet är dryga 20 kvm och så har vi då trädäcket på nästan 30 kvm utanför med sen. Tack för alla dina idéer.
Ninizen skrev 2008-06-13 22:10:16 följande:
Åh vad fint det kommer bli. Ser framför mig allt i...ja just det.... VITT! "där fotografen står" Lät så roligt för det är väl du som tagit bilden. Eller det är det kanske inte? Nu ska jag packa lite för Blekingevistelsen hos mamma i helgen. *kram*
fniss, det kändes bara lättare att skriva fotografen av ngn anledning:)