Beatrize74 skrev 2008-06-05 22:31:01 följande:
Himmelbit - du skriver så klokt...det är så viktigt att komma ihåg själva känslan av TACKSAMHET och inte bara girighet och otillfredsställelse. Tack för att du påminner oss!

Ibland brukar jag bara sätta mig i ett rum och tänka på allt jag vill göra och förändra. Men sen, NEJ titta på allt du gjort och allt som är fint! Tål att övas på!
Tjock kulan skrev 2008-06-05 22:32:20 följande:
Himmelbit: Mitt favvo uttryck är att se glaset halvfull inte halvtomt. Tycker precis som du att man så oftas ligger steget före i tanken om vad man vill i livet att man glömmer att njuta av det man har och det man lyckats prestera. Man borde vara mer som ett barn ibland, leva här och nu och njuta av stunden. Säg t ex den vuxen som kan sitta och stirra på en myra i 30 min och vara förundrad, men barn kan
Helt rätt!! Ja, vi borde nog alla ta oss 30 min av vår tid och sitta och stirra på en myra mellan varven!!
mimmi006 skrev 2008-06-05 22:35:03 följande:
Himmelbit- åh, vad glad jag blir för er skull nu! Kajsa- vad roligt att det verkar ha gått bra med din stumpa också!Jag har bråkat med blogspot ett tag nu, får inte indrag och så som jag vill.. erkänner mig besegrad, ett inlägg idag om vr resa idag till Astrid Lindgrens värld:
mimmi-magnolia.blogspot.com/Åhhh vad mysigt!! Vilket underbart väder ni hade också - sånt gör ju massor!
numberone skrev 2008-06-05 22:41:03 följande:
Himmelbit:Ne sket ongen gottar sig lite väl där inne ännu......
Nu får vi ta i med hårdhandskarna!!