Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita tråden del 8

Anton2005 skrev 2008-06-05 22:04:46 följande:
    Blir så glad när jag läser det du skriver så jag får tårar i ögonen. Vilken liten kämpe han måste vara lilla Calle
    Ja, han är en riktig liten kämpe - 7 år är han plutten!
    MiaMariah skrev 2008-06-05 22:01:45 följande:
    Vilken lycka att cancern är borta!
    Ja, det är knappt att man vågar tro på det men så är det säger de. Vääldigt ovanligt att man svarar så bra redan på första behandlingen men så är han unik också lille plutten!
    MariaV skrev 2008-06-05 22:04:52 följande:
    Himmelbit - Jag förstår att du är alldeles lycklig! Jag blir också lycklig bara av att läsa ditt inlägg.Kajsa - Gud vad skönt för er. Jag har läst lite om din dotter och hennes operation. Vilken lättnad det måste vara.
    Tårarna bara forsade av glädje och nu känner man att man vågar hoppas och tro på att det ska gå lika bra fortsättningsvis. SKÖNT!!
  • Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-06-05 22:17:39 följande:
    Kajsa: NattiHimmelbit: Underbart att läsa, blir helt lycklig av det du skriver och imponerad av din tacksamhetslista. Bara listan ger ju dig plus på karma kontot
    Ha ha, skönt att höra!! Låter bra med plus på karmakontot
    Jag är ju en livsnjutare vet du - njuter en smula

Ibland känns det bara som att man fokuserar på allt man vill förändra och nästa steg, nästa steg. Brukar försöka intala mig själv att stanna upp lite "här och nu" ibland. Var uppe på övervåningen och blev glad och helt plötsligt kändes nedervåningen sunkig... SKÄRPNING, fick jag då skrika i åt mig själv. Var glad och nöjd!!
  • Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2008-06-05 22:31:01 följande:
    Himmelbit - du skriver så klokt...det är så viktigt att komma ihåg själva känslan av TACKSAMHET och inte bara girighet och otillfredsställelse. Tack för att du påminner oss!
    Ibland brukar jag bara sätta mig i ett rum och tänka på allt jag vill göra och förändra. Men sen, NEJ titta på allt du gjort och allt som är fint! Tål att övas på!
    Tjock kulan skrev 2008-06-05 22:32:20 följande:
    Himmelbit: Mitt favvo uttryck är att se glaset halvfull inte halvtomt. Tycker precis som du att man så oftas ligger steget före i tanken om vad man vill i livet att man glömmer att njuta av det man har och det man lyckats prestera. Man borde vara mer som ett barn ibland, leva här och nu och njuta av stunden. Säg t ex den vuxen som kan sitta och stirra på en myra i 30 min och vara förundrad, men barn kan
    Helt rätt!! Ja, vi borde nog alla ta oss 30 min av vår tid och sitta och stirra på en myra mellan varven!!
    mimmi006 skrev 2008-06-05 22:35:03 följande:
    Himmelbit- åh, vad glad jag blir för er skull nu! Kajsa- vad roligt att det verkar ha gått bra med din stumpa också!Jag har bråkat med blogspot ett tag nu, får inte indrag och så som jag vill.. erkänner mig besegrad, ett inlägg idag om vr resa idag till Astrid Lindgrens värld: mimmi-magnolia.blogspot.com/
    Åhhh vad mysigt!! Vilket underbart väder ni hade också - sånt gör ju massor!
    numberone skrev 2008-06-05 22:41:03 följande:
    Himmelbit:Ne sket ongen gottar sig lite väl där inne ännu......
    Nu får vi ta i med hårdhandskarna!!
  • Himmelbit
    Videli skrev 2008-06-07 21:07:19 följande:
    Förlåt om jag tjatar om min lägenhet. Men skulle ni ha tagit bort alla fotografier? Finns en "regel" som säger att man inte ska ha sånt frame...
    Jag skulle ha tagit bort fotografier eftersom man ju vill att de som ska titta på lägenheten ska känna sig som hemma. Jag har själv reagerat på att "här-skulle-jag-kunna-bo-känslan" hade svårare att infinna sig när man var på visning någonstans där det hängde foton.

Hej på er förresten!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-06-07 21:20:53 följande:
    Hej Himmelbit! Kul att se dig. Det är så lugnt här i tråden och jag har tråkigt
    Hej vännen! Då ska jag underhålla dig! Hur har din dag varit?
    Jag har varit och shoppat byrå idag *nöjd*
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2008-06-07 21:22:38 följande:
    God kväll!Lina, söt presbild du bytt till.
    Godkväll!
    FruPuffen skrev 2008-06-07 21:24:39 följande:
    God kväll! Här är det fotboll så då kan man sitta bredvid med datorn i knät . Har haft en intensiv dag. Albin snart 3 år håller på och pottränar (inte en dag för tidigt). Han har inte den minsta lust att gå på pottan. Har varit utan blöja i en vecka nu och fortfarande inget intresse . Har blivit mycket städa som ni förstår... Fick dock en timeout när maken kom hem och åkte till Ikea och köpte Mälarö-gruppen Solarna var dock slut så det blev två soffor istället.www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Ikeams...
    Kan tänka mig att det blivit en hel del städning då ja . Har du testat med toan direkt istället? BabyBjörn t.ex. har ju en ring som man lägger på toaletten för att hålet ska bli mindre. Jag vet flera barn som inte varit intresserade av pottan utan hellre gått direkt på toaletten.
    Vad fina möbler!!
    LinaoMatilda skrev 2008-06-07 21:25:27 följande:
    Himmelbit: Toppen! Jo min dag har varit bra, har jobbat och så har jag hämtat målfärg till huset. J ska måla det nu i veckan. Var byrån fin?
    Vad bra! Husmålning låter dock inte så kul... Ja, byrån var jättefin! Eller kan bli rättare sagt.... . Blev så glad när jag kom hem, för då var vårt sovrum uppe färdigtapetserat också!
  • Himmelbit
    Videli skrev 2008-06-07 21:27:55 följande:
    Hej hej Ok då plockar vi bort dom
    FruPuffen skrev 2008-06-07 21:29:09 följande:
    Vi får ta och liva upp den lite, det är ju lördagkväll! Nån som vet förresten om Stoff o stil har vitt markistyg? Är det typ solstolstyg eller kraftig canvas? *har dålig koll*
    Borde vara solstolstyg även om det känns konstigt att de inte skriver ut markisväv..
  • Himmelbit

Blocketfynd 250 kr

LinaoMatilda skrev 2008-06-07 21:32:49 följande:
    Himmelbit: Jag ska sitta i en solstol och hejja på Kul att sovrummet är tapetserat! Blev säkert superfint! Är tapeten lika fin på väggen?FruPuffen: Lycka till
    Bra strategi!! Jadå, tapeten blev toppen!
  • Himmelbit
    Mori skrev 2008-06-07 21:34:36 följande:
    Hej allhiopa!Tänk vad jag saknat er! Det har varit kaos hos oss. Förlorade en god vän som de flesta av er redan vet.  Jobbat och pluggat tills jag blev sjuk och fick läggas in Nu ska jag och maken bli särbos och försöka hitta tillbaka till varandra på så sätt! Sorry, om jag blir lite p´rivat här i tråden, men vill bara tala om var jag hållit hus.En stor kram till er alla!!
    Hej på dig!!
    Jag har tänkt på dig och undrat vart du tagit vägen. Usch vad trist med allt som hänt hos dig!! *kram* Hoppas att du mår bättre nu och att du och maken hittar tillbaka till varann! Ta hand om dig!
Svar på tråden Vita tråden del 8