Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita tråden del 8

lasseliten skrev 2008-07-07 20:09:24 följande:
    Lina och Himmelbit - jo, visst är han söt...men ganska billig, just då ialla fall. Men det är ju gulligt att han är trafiknörd precis som sin mor Han blir heelt till sig när han kommer till mitt jobb och ser en plansch med alla vägmärken
    Han har lite att brås på ja! Du får göra honom lycklig och göra tavlor av vägmärken till hans rum . Märkena finns ju att ladda ner på nätet!
  • Himmelbit
    Kajsa 77 skrev 2008-07-07 20:13:56 följande:
    Usch då! Ja vad gör man! Mina flickor gick upp 5 idag. Känner mig också helt off. Somnade nämligen själv vid halvtvå tiden...Miamariah- Åh vad fin den var! Har kollat in hennes grejer nyligen. Vad fick du ge för en sån tavla?Himmelbit - Klant!! (säger hon som klämde fast handen i bilrutan idag och tryckte upp rutan ännu mer när hon redan satt fast. AJ! Knak)

Visst var det klantigt men vad gör man inte för att ge sin son ett gott skratt

Ajdå, det lät inte skönt! Din klant

• Himmelbit

Hej på er!

Skulle in och kolla till er lite innan jag ger mig på målningen igen. Var bara tvungen att säga - jösses Bea, vilka underbara kuddar. Håller med JohannaJ - jag blir sååå sugen på att sy när jag ser dem!! Hur fina som helst!

• Himmelbit

Hej på er!

Julia: Det är sååå fint med infällt gammalt fönster. En mysig detalj som gör massor för helheten. Underbart tak!! Ska bli spännande att se när allt är klart sen - lilla julafton .

Malins: Jag har precis sagt upp min prenumeration på D&T och fick detta nummer som "sista". Är jätteglad för att jag fick det för jag blev positivt överraskad och tyckte att det var ett bra nummer!

Lasseliten: Usch vad tråkigt med jobbiga nätter. Sonen har också jobbiga nätter nu och vaknar mitt i natten och är ledsen och har svårt att somna om. Jättejobbigt! Vi får hoppas att det "vänder" snart för dem (och oss..).

Har nytt i bloggen - målarprojekten börjar bli klara .
    http://njutensmula.blogspot.com

• Himmelbit

Just det - glömde...

Julia - Vi har en ärvd gammal lampa i vardagsrummet. Svår att förklara... Minns du den eller ska jag fota? (sitter precis framför den med kameran bredvid, så det är inga problem om du önskar).

• Himmelbit
    juliah skrev 2008-07-11 13:57:13 följande:
    Fota fota! Vill gärna se fler lampor! Tack snälla, är så nöjd med taket!
    Nu ligger den i mappen "övrigt" i mitt galleri här.
  • Himmelbit

Nu tittar solen fram igen efter en störtskur. Ska rensa lite i ett skåp tills sonen vaknar. Sen går vi nog ut en sväng *håller tummarna och tror på fortsatt soligt väder*.

Ses kanske senare!

• Himmelbit

Hej på er!

Försöker natta min son som är alldeles övertrött och lever runt som en duracell-kanin.. Nu har jag lämnat honom inne på hans rum och han roar sig själv med sång just nu..

Ska försöka läsa ikapp och se vad ni haft för er idag

• Himmelbit
    Bea - Jag vet precis hur du känner dig! Jag ska försöka anamma ditt "tänka mer som en karl" har jag tänkt . Tycker att det verkar mkt sunt och oerhört bra!

Kajsa - Du är "redig" du Inte för att jag förstår tjusningen med golf men att promenera är ju inte fel.

Vanilj - Tur att du är klar med hallen om du ska ge dig på ett sånt dunderprojekt - det var inte dåligt. Kommer säkert bli jättebra, du får visa resultatet sen.

Lina - Våra vitvaror är från Siemens. Inget speciellt med dem men heller inga problem. Alla har funkat kanon sen de blev våra för drygt 5 år sedan.
    Hur går det med shopen?

Tjockkulan - Min son har också varit på "toppenhumör" idag - not... Skönt att skänka bort saker men visst är det roligt att få med lite hem också

Lillafruluva - Hoppas att du snart får må bättre alt. får trappa ner med jobbet. Det måste ju slita på kroppen eftersom du dessutom varit gravid flera ggr tidigare. Usch vad jobbigt! Jag hade inte foglossning så jag vet inte hur det känns, men jag hade sammandragningar från vecka 12 och ordentliga (så jag fick äta tabletter för att stoppa) från vecka 21 - jättetrist! Jag säger det, att jag kan föda hur många ggr som helst men jag ser inte fram emot en graviditet igen.
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-07-14 19:29:56 följande:
    Himmelbit: Ok, tack. Bra att veta. Vi ska inte ha något speciellt heller, inte råd med SMEG tyvärr. Undrar om de (som allt annat) också är billigare i Sverige. Har börjat om från början med shoppen Fick inte det som jag ville så jag började om. Men jag har börjat lägga upp bilder på varorna nu, så snart så

Nämen, har du börjat om från början.. . Jösses vilket jobb! Du som var halvvägs sist vi pratade. Har du tagit ett annat program nu då eller samma?

Jag mår bra tack! Målar och målar mest hela kvällarna, men många fina saker blir det

malins79 skrev 2008-07-14 19:34:40 följande:
    Himmelbit, jag drömde om dig inatt! Du och din familj skulle flytta söderut och lämna ert hus med alla möbler i. Du var ledsen att behöva lämna alla dina skåp.
    *asg* Du är ju rolig du! Ja, jag skulle nog bli helt förstörd om jag skulle behöva lämna både stad, hus och möbler . Jag är såååå hemmakär och älskar staden jag bor i också. Du drömmer inte sanndrömmar hoppas jag
  • Himmelbit

Jag vet att många redan har sagt det - inte minst i alla bloggar - men jag måste OCKSÅ säga det.. JAG ÄLSKAR LEILAS SENASTE BAKBOK! A piece of cake. Jag provar mig fram sakta men säkert och är helnöjd. I söndags hade vi inget frukostbröd. Standard då är att baka scones (eftersom det inte finns ngt roligt att åka och handla på söndagar heller..). Provade Leilas scones med müsli i (hon skrev fruktmüsli men vi hade lättmüsli hemma - funkade kanon). Ovanpå var det solrosfrön. Sååå goda!!!

Idag har jag bakat kladdkaka. Skulle egentligen vara riktig choklad nedbruten i bitar i, men funkar kanon utan också (hade ingen hemma). Supergod helt enkelt!! Ska snart bege mig upp med kaffe och kladdkaka till sambon med kompis som lägger golv en trappa upp.

• Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-07-14 20:03:05 följande:
    Bea och vaniljdröm- vad duktiga ni är som pysslar och broderar! Jag laddar inför att börja brodera, det finns så mycket vackert man kan göra...Himmelbit- jag måste nog köpa boken! Hur går det med golvet?
    *vink vink* Hej Mimmi! Ja, jag tror att du måste köpa boken - helbra!! Sååå fina bilder dessutom och underbara recept!

Det går nog bra med golvet tror jag. Inga svordommar eller hårda ord därifrån ännu iallafall . Hur går det själv däruppe? Har ni kommit tillrätta?
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2008-07-14 20:18:56 följande:
    Himmelbit, jag brukar inte drömma sanndrömmar Just det, nu kom jag på att jag har en trisslott i min plånbok som jag köpte tidigare idag. Tänk om jag är miljonär utan att veta om det!Måste gå ner och hämta den sen och skrapa. Saga är vaken och kommer jag upp med den vill hon skrapa och jag vill helst skrapa själv. Vilken hemsk mamma jag är!
    *pustar ut*

Klart mamma ska skrapa. Tänk på att inte skrika för högt när du skrapar fram storvinsten, ifall barnen sover!
  • Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-07-14 20:31:29 följande:
    Himmelbit: tror att våra barn följs åt i humöret även vid läggning, jag har äntligen fått henne till att sova nu, 20.30 är lite skillnad mot 19.15 då hon brukar gå i däck i vanliga fall. ja ja bara hoppas att morgondagen blir bättre med de små liven .
    Ja, vad är det med dem egentligen Fundersam. Vaknar mitt i nätterna också och bråkar med sin trötta mor.... Men i lördags, när han sov hos sin mormor, då skötte han sig minsann.. Hmmmm
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-07-14 20:42:05 följande:
    Himmelbit- jo, det går bra! Igår sprang Hugo upp hundra gånger, nöjd över att slippa stängslet på sängen och testa sin nuvunna frihet! Ikväll orkade han bara två gånger. Det är stökigt här fortfarande, men vi tar lite vartefter. Skönt att ni får golvet på plats nu, det blir så mycket mer "färdigt" då. Har du bestämt duschväggar?
    Lille gosen!! Klart han måste testa att springa nu när han får då, plutten!

Nej, det verkar vara en djungel det där med duschväggar. Var inne hos en handlare här i stan som är allt annat än trevlig... Mkt "lilla gumman".... "det skulle du tänkt på innan ni byggde med det måttet osv"... Gubbjä.....el... Så jag avvaktar tills rörmokaren kommer hem från semestern och kollar med honom tänkte jag. Har du bestämt dig / beställt?
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-07-14 21:04:14 följande:
    Nej, det har jag inte! Hatar när de ska gumma en hit och dit, men det är väl oftast att de inte kan sina saker *fnys*! INR, inredningsglas gör väl måttanpassade glas, men jag vet inte om det är svindyrt. Jag ska lugna mig tills jag har bestämt mig helt om vi ska ha glas eller draperi, måste komma på en bra kant isåfall.
    Mr Otrevlig sa typ "ja ja, klart man kan måttbeställa om du vill ge 15-20 000 kr istället för ca 5 000.....". Tror att jag väljer att skita totalt i vad han säger och kolla själv, efter att ha kollat med "röris".
    MariaV skrev 2008-07-14 21:00:57 följande:
    Hej hej. Jag förstår er precis när det gäller barn som inte vill lägga sig. Igår började vi försöka få våran tjej att lära sig somna utan att man behöver puffa hela madrassen tills armarna går av. Hoppas att hon snart lär sig.På tal om leilas bakbok, måste jag hålla med. Alla hennes recept är såå goda.
    Ibland är det som att vår son inte kan koppla av om vi ÄR hos honom. Utan att vi måste lämna honom trots att han blir ledsen... Då som först kan han slappna av och komma till ro. Men det går verkligen i perioder för honom.

Ja!! Kan man skylla på henne om man inte kan visa sig på stranden tro Fundersam 
  • Himmelbit

Godmorgon!

Idag har jag fått sovmorgon - underbart!!

Bea - Vi har bilat på det sättet två somrar i rad och jag älskar det!! Så underbart att bara få stanna där det är vackert och sedan avgöra, på plats, hur länge. Då är jag ett kotrollfreak ska du veta.. .

Ang. resrutten och stopp - vilken väg ska ni åka?

Har nytt i bloggen - sonens lekrum har äntligen fått gardiner!
    http://njutensmula.blogspot.com

• Himmelbit
    Lina - Heeeej! *vinkar*

JagOchHan - Jag tar åt mig av tipsen du får också, för jag vill också bygga in och måla vår trappa .

Smultron - Åhhh vad mkt shoppingpengar!! . Behöver du hjälp att förbruka dem

LCroft - Usch vad trist med jobbet!! Hoppas att du hittar ett nytt som blir ännu bättre!

Nublu - Det stämmer, det är riktigt riktigt loppistätt där!
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2008-07-16 09:41:13 följande:
    Ellen Keys hem i Strand  Jag har aldrig varit där men Ernst var där för många år sedan med Sommartorpet, och skulle vilja åka dit. www.ellenkey.se/
    Jaaa, det är helt fantastiskt!! Dit måste du bara åka. Sån heminredning som håller och som jag är helt säker på att du kommer att älska.
Svar på tråden Vita tråden del 8