Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-05-15 20:46:52 följande:
    Himmelbit - Trist att M är krasslig! Hoppas det går över fort!
    Ja tack, det får vi hoppas. Har pratat med andra föräldrar på dagiset han går på. Verkar vara ngt som går nu. Det är väl som de säger - andra levnadsåret är en enda lång förkylning....

Hur är det med din lill-plutta?
  • Himmelbit
    Kajsa 77 skrev 2008-05-15 20:55:23 följande:
    Ja det kan vara riktigt tjurigt första dagisåret.Här går det lunginflammation, halsfluss oc svinkoppor. Vi har dock tänkt att klara oss från alltihop! Jodå lillpluttan har slocknat med vidöppen mun och drar sina timmerstockar. Pratade med en kompis som jobbar på barnavdelningen på Ryhov. Vi sa att vi kommer in med henne inatt så att dom får uppleva det själva. HOn sa att de tar gärna emot men de skickar ändå inte ner henne på kirurgen...Så då kan det ju kvitta...
    Jag kan inte fatta att de kan vara så nonchalanta!! Är det verkligen mening att små barn ska behöva lida så - och då talar vi inte ens om deras föräldrar.

Min syster har fått ha nga duster med Ryhov iom att Calle får vara där mellan cellgifterna. Gbg behandlar ju honom fortfarande men över telefon till Ryhov, när han är där. Man blir mörkrädd över vissa saker....
  • Himmelbit
    Kajsa 77 skrev 2008-05-15 20:58:03 följande:
    Har varit ute och sprungit och tränat styrketräning här på golvet. *duktig* Lite applåder?
    *klapp, klapp, klapp - stående ovationer*!!!! Bra jobbat!!

Själv fick jag ställa in dagens träning för sambon fick rycka ut på jour och blir borta inatt. Känns inte som ett alternativ med barnvakt när M är dålig. Men jag pumpade i måndags så lite duktig är jag också... *förtränger chokladbiten jag just tryckt i mig*.....Hemlis
  • Himmelbit
    kickan08 skrev 2008-05-15 21:24:40 följande:
    Himmelbit-Tack för att du frågar! Nu händer det rätt mycket i huset. Har haft snickare som satt foder+innerdörrar och i morgon ska de flytspackla golvet på övervåningen. Det är färdiggipsat överallt och jag tror det var nästa vecka som målaren kommer. Så nu är det ju faktiskt inte så långt kvar innan vi kan flytta in, känns overkligt! Känner dock att det har tagit mycket på krafterna det här året, hoppas vi återhämtar oss och får tillbaka energin igen. Som det känns nu så känns det mest jobbigt med allt inredningsplanerande, jag som trodde jag skulle längta efter det...Men jag tror jag ska försöka släppa lite på kraven så kanske lusten att göra fint infinner sig.Hoppas din son är bättre snart och att din systerson får bli fri från sin sjukdom. Kram
    Åh vad spännande! Nu närmar det sig då förstår jag.
    Jag förstår din känsla! Låt det ta tid är mitt råd!! Det är faktiskt först när du bott in dig som du riktigt kan se och känna hur du vill inreda. Så känn ingen press och ta det lugnt!

Jadå, jag ska visa bilder så snart jag har ngt att visa. Bjälkarna är klara nu iallafall - bara uppsättningen kvar ("urgröpta", formade i kanterna och målade). Blir det nga bjälkar för er?

Tack för omtanken!! M blir säkert bra inom kort och ja, jag hoppas innerligt att min systerson kommer att klara sig igenom sin tuffa sjukdom. Han är en liten tuffing! Kram!
  • Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-05-15 21:36:09 följande:
    Hej tjejerVår dator är nog på väg att ge upp , precis när himmelbit skulle visa sitt skåp igår började den hacka. Bara att stänga ner, ja ja vill i alla fall säga att ditt skåp var så fint Himmelbit, ser ut som en gamal skrubb eller skafferi dörr, underbart. Nu ska jag skumma lite
    Din dator gillar inte mina skåp... . Lovar att inte visa ngt nu!
    TACK! Ja, tanken var "gammalt skafferi" och vi har ett liknande skåp - ett fristående - här hemma sen innan, som fått "stå modell".
  • Himmelbit
    Det ljuva livet skrev 2008-05-15 21:36:11 följande:
    Hej töser!Skickar in en lite blänkare om att det fortfarande finns lite liv i min blogg..Grattis Lynn, han är verkligen gudomligt fin!
    Heeeeeej! Ska jag dra ner dig i träsket igen?!
  • Himmelbit
    kickan08 skrev 2008-05-15 21:40:50 följande:
    Himmelbit-Japp, det blir bjälkar! Maken var i Aneby och beställde i går! Han fick tag på någon som kunde fixa det! Hoppas dem blir bra, vet faktiskt inte vilken dimension han valt, han fick fria händer. Jag sa bara att det måste se proportionerligt ut, hur han nu ska kunna veta det!Ska bli väldigt kul att se era när dem är på plats!
    Vad roligt att det ordnade sig tillslut!! Ja, jag ser också med spänning fram emot att de ska komma upp! De är iallafall uppburna på övervåningen nu, så det känns nära..
    Det ljuva livet skrev 2008-05-15 21:42:16 följande:
    Försök bara! *antar att du har drömmarnas drömskåp på lut*
    Nu blev du räddad av en styck ledsen son. Tänkte ge mig ut på Blocket-jakt när M ropade...

Vad fin lampan var!!
    nublu skrev 2008-05-15 21:43:02 följande:
    PD77: Jag hade lågt järnvärde och lågt blodtryck. Det blir man trött och yr i mössan av!Himmelbit: Jasså, är det DÄR du jobbar? Jag har varit hos Anneli Magg idag.
    Aha! Anade nästan att det var hos henne du varit. Yes, där jobbar jag. Såg du inte ett tomt och mörkt kontor rakt fram i början av den långa färden bort till intervju-rummen? . Stämningen var säkert inte på topp heller när jag inte var där. Alla sprang runt förvirrade och visste inte vad de skulle göra... ?! (OBS skämt, för läsare med "annan typ av humor" än min ).
    Det ljuva livet skrev 2008-05-15 21:44:14 följande:
    Lasseliten lurade föresten mig till att shoppa idag.. Har en rabattkod på La redoute om nån behöver. 40% på en vara och 25% på resten.
    Se där!! Snart är du igång igen ska du se!
  • Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-05-15 21:50:37 följande:
    Mimmamum: Vilka godisbitar du visar, så söta, muggarna är ju så fina.Lynn: Grattis till bebben Numberone: FIIIN skylt, har själv laddat ner det typsnittet men då vi inte har skrivare hemma så mejlade jag det jag ville ha utskrivet till min mans jobb, men när det kom ut ur skrivaren så var det ett helt annat typsnitt , varför blir det så?, grrrr.13 år emellan: Hoppas din j*kla nackspärr släpper snart det gör ju så ont, grattis till jobbet, jag har oxå varit på intervju idag får se om jag har samma tur som dig och får den tjänsten jag sökt Ang Ellos stolarna, så var jag in om Jysk en snabb sväng idag och där sålde de samma typ av stol för 350 kr det var väl billigt. Hittade även söta små burkar typ de som Panduro säljer, men det blev inget köp då jag inte vet vad jag ska ha i dom , vad har ni i era fina burkar?. Blev däremot lite kär i ett zinkkar med trähandtag det blir nog en sådan framöver till altanen .
    För att få ut rätt typsnitt så måste det även vara installerat på datorn som du skriver ut ifrån. När dokumentet öppnas på en dator och typsnittet saknas, så ersätts det med ett "likvärdigt" (kan se heeelt annorlunda ut).
  • Himmelbit
    Kajsa 77 skrev 2008-05-15 21:56:09 följande:
    Undrar om jag ska vara vaken hela natten. Blir man piggare på jobbet då? Eller är det bättre att få minutiöst sönderhackad sömn?
    Nej, sov så mkt du kan!!
    Det ljuva livet skrev 2008-05-15 21:59:25 följande:
    Himmelbiten: Jag gav mig ut på blocket jag med.. Vänta ska du få se!kajsa: Hur mår lillan? Jag har tänkt på er!
    Har du sett min platsbyggda skåp i badrummet uppe? (Finns bild i galleriet annars). Tänk - snart är övervåningen klar och jag får en maaaassa skåpbehov som bara måste tillfredställas...

Jag väntar med spänning!!
  • Himmelbit
    Kajsa 77 skrev 2008-05-15 22:06:39 följande:
    Det ljuva livet skrev 2008-05-15 22:04:30 följande: Nej den är ur funktion...Himmelbit - Ja godnatt då!
    . Du får lov att vara uppe liiiite till *snäll*
    Tjock kulan skrev 2008-05-15 22:08:17 följande:
    Himmelbit: F*n, känns som att mitt nyckelskåp aldrig kommer att bli klart , får reka i bland släkt o vänner efter en skrivare.Kajsa: Trist med lillan men försök ändå sova det lilla du kan, ja stolarna fanns i vitt.
    Maila mig dokumentet så ska jag göra en PDF-fil av det. Dvs då kan din man skriva ut det på sitt jobb utan att ngt händer. Jag inboxar dig min mailadress.
Svar på tråden Vita tråden del 8