Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita tråden del 8

MildaMaränger skrev 2008-06-07 21:38:00 följande:
    någon som vill byta fossingar?
    Oj oj oj oj........ Din stackare!
    nublu skrev 2008-06-07 21:38:04 följande:
    Fluffiga: Tack, det kan behövas! *snörvel*FruP: Oskar var nästan 4 innan han la av med blöjan. Höll på att bli gråhårig men när han väl la bort blöjan var han torr dygnet runt. Behövde inte ens gå upp och kissa på natten! Nu ska jag boka tågbiljett till Vita träffen. Någon som kan lägga till mig i träff-bloggen?
    Trevligt!!! Kul att du följer med!
  • Himmelbit
    FruPuffen skrev 2008-06-07 21:50:06 följande:
    Nublu: Inboxa mig din e-post adress så får du tillgång till den privata träffbloggen! Vad kul att du kommer! Ja till 4 år vill jag inte vänta, då bli jag också gråhårig... Blöjan ska bort NU. Jag är överygad om att han fixar det, men frågan är om jag gör det?   MM: Men lilla gumman... Det där är inte kul... Men dom är söta, ser nästan ut som bebisfötter Mori: Oj vilken tuff tid!! Förstår att du har haft annat att tänka på. Kram till dig!! Himmelbit: Ja jag vill ha det vita, inte det i natur... Jag behöver dock inte särskilt mycket, det är till två små fönster bara så det är inga pengar. Kanske ska chansa och beställa då! Kanske någon liten prickig vaxduk åker med då till Mälarön . Vad var det för byrå du köpt förresten?
    Det finns ju en viss risk att det kan slinka med något mer från Stoff o Stil... När du ändå handlar så klart du ska passa på!

Jag visade bild på byrån innan (för en liten stund sedan). Hittade den på Blocket för 250 kr!
  • Himmelbit
    Camilla R skrev 2008-06-07 22:13:00 följande:
    Vilken fin byrå.. Du måste vara mästare i blocketfynd
    Ja, just nu är jag helt galen! Hittade maaaassor och skulle vilja ha allt. Men även jag inser mina begränsningar - tro det eller ej
  • Himmelbit
    FruPuffen skrev 2008-06-07 22:16:19 följande:
    Då ska jag kolla! Billigt! Äsch, såg att solstolstyget på s&s var bara 45 cm brett, jag behöver minst 120. Då måste jag sy ihop 2... De bredare var ju i "natur", vill ju ha VITT.
    Surt!!

Bloggar om lite shopping idag! http://njutensmula.blogspot.com/
    FruPuffen skrev 2008-06-07 22:23:08 följande:
    Himmelbit: Luskade rätt på byrån i ditt galleri . Kanonfin!!
    Jag är ju lite svag för raka möbler med svängda ben . Hittade först en exakt likadan för 300 kr, men den var blåmålad. Blev så glad när jag istället hittade denna som redan var "slipad" och dessutom liiite billigare.
    MildaMaränger skrev 2008-06-07 22:25:23 följande:
    Jag undrar hur man gör sen när bebisen ska sova... om man vill ha den i sängen... hur ska den ligga bra? babynest?
    Vi har inte sovit bra tillsammans - varken sonen eller jag. Så han fick ligga i sin säng, som jag drog helt intill vår och fällde ner sidan på hans säng. Men när han var pytte-pytte och spjälsängen kändes stor så sov han i en vagga nere vid fotändan.
  • Himmelbit
    Camilla R skrev 2008-06-07 22:38:40 följande:
    Fina fejkblommor också. Var har du hittat dem, rosen skulle vara söt att ha i sovrummet tycker jag (gärna vit faktiskt...)
    Ja, jag blev så glad när jag hittade dem. Har länge letat efter orkidéer som ser riktiga ut. Kompisen som var med trodde att jag blivit galen när jag kom med dem . Tyvärr fanns inte vita rosor - jag var också egentligen ute efter det.

Jag har köpt dem i en butik i en "byhåla" inte långt härifrån - Ingers blommor i Boxholm. Men det finns ju även en webbshop med "fekj-blommor" - http://www.artflowers.se/. Har dock aldrig beställt ngt därifrån själv.
  • Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-06-07 22:56:03 följande:
    Himmel: Ojojoj. Precis en sådan byrå jag är på jakt efter *sjukt avis*
    TACK! Ja, jag är sååå glad för att jag (förlåt: vi) fick vit fog i badrummet tillslut!!
    Jag fotade tapeten innan - vänta ska jag fixa...

Det fanns tom 2 sådana byråer - hittade först en annan.
  • Himmelbit
    nublu skrev 2008-06-07 23:13:59 följande:
    Himmelbit: "Byhåla"? *hrmpf* Det var det värsta! Säga så om min lilla hemort! Nu ska jag gå och nanna kudden jag också. Är jättetrött.
    SORRY!! Kom på det när jag postat.... Hemlis Där bor ju du!
    Ninizen skrev 2008-06-07 23:18:31 följande:
    Gonatt Nublu Himmelbit kom igen!! Vill se tapeten nuuuuuu
    Nuuuuu!!! Finns i bloggen!
  • Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-06-07 23:27:23 följande:
    Himmel: Hahahha. Du fick snabbt dra ihop ett blogginlägg mitt i natten.Vilka krav man ställer Superfin tapet. Något sådant jag är ute efter.  Har ni den på en vägg som fond eller flera väggar?
    Ja, vad gör man inte

Vi har ju panel i taket och även på de korta väggarna nedanför snedtaket. Därför blir det ju bara tapet på långsidorna (där det även sitter två fönster på ena sidan och dörren på andra).

Mitt flummiga svar betyder alltså_ Nej, det är ingen fondvägg. Ja, vi har på flera väggar men inte på alla. Närmare bestämt de två långsidorna.
    Märks knappt att jag är trött va?!
  • Himmelbit
    juliah skrev 2008-06-07 23:33:57 följande:
    Godkväll i tråden!Jag vill också hänga meeeed här. Hinner ingenting just nu. Hoppas alla haft en bra dag, här är det full rulle inför morgondagens kalas. Kan inte förstå att det gått ett helt år...
    Godkväll! Har du haft det bra??
    Så lilla pluttan fyller redan 1 år? Ja, det har verkligen gått fort.
    juliah skrev 2008-06-07 23:36:35 följande:
    Himmelbit, ååå! Har missat så mycket fint i din blogg, leksakshyllan var så fin, fogen blev toppen. Ja jisses så mycket nytt och fint!
    TACK! Jag är inne i ett stim nu och är livsfarlig *avslöjar att jag inte visat allt*
Svar på tråden Vita tråden del 8