• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Ankmor
    Svar på #1293

Påminner om mitt inlägg...

Japp, jag är knäpp - jag vet
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • JagOchHan

Godmorgon.
    Här är det toppen varmt med. Hoppas på att kunna komma ut om en stund och njuta.Ikväll blir det barnvagnsjakt - håller tummarna för att man hittar nåt som funkar med dåliga leder..

Juliah- vet inte om det är libanesiskt pita jag tänker på. Här hemma kallas det libabröd skulle ju mycket möjligt kunna vara det.
    Stort som en mattallrik, platt som en pannkaka och ljuvligt gott.
    Mm nåt som är underbart med detta bröd är oxå - lite smör och honung... Uff riktig sommar frukost.

Nää om man skulle gå ut och hänga tvätten på tork innan lilleman vaknar

• Memoria

Godmorgon!

Idag bär det av till Liserbergs trädgårdsmässa. Några fler som skall dit?

BoK: aha.. kunde det vara på någon tavla. Får kika igen.

Camilla R: Tänkte om du skulle ringa till dem och be dem skicka en till dig. Annars får du säga till om du vill att jag går och köper kaffe!

• malins79
    Memoria skrev 2008-05-09 09:01:34 följande:
    Godmorgon!Idag bär det av till Liserbergs trädgårdsmässa. Några fler som skall dit?BoK: aha.. kunde det vara på någon tavla. Får kika igen.Camilla R: Tänkte om du skulle ringa till dem och be dem skicka en till dig. Annars får du säga till om du vill att jag går och köper kaffe!
    Näe, tyvärr. Såg att det skulle vara i helgen men vi har så mycket annat vi måste göra istället för att åka till Gbg.
  • Anton2005

Åh jag har blivit kär...i en barnvagn.

Min sambos bror ska köpa med en bugaboo från USA till oss eftersom de är billigare där. Vi hade bestämt oss för en grå/svart men så hittade jag en specialdesignad som jag tyckte va så snygg. Blir ju tyvärr inte så mkt billigare med skatter o allt om vi tar en sån men nu kan jag inte sluta tänka på den

Vad tycker ni?

http://www.neimanmarcus.com/store/catalog/prod.jhtml?cmCat=search&srcText=bugaboo&numResults=0&pageNum=0&cmCat=search&itemId=prod48770063

• Peak
    mimmi006 skrev 2008-05-08 22:40:03 följande:
    Tack för allt stöd, ni är underbara! Jag undrar om det är nån som har koll på hur man spärrar av en ip-adress från sin blogg?
    hur fick du veta vem det var till slut?
    Memoria skrev 2008-05-09 09:01:34 följande:
    Camilla R: Tänkte om du skulle ringa till dem och be dem skicka en till dig. Annars får du säga till om du vill att jag går och köper kaffe!
    vad är det för bok nu igen??

Ang bloggarna, ska vi lägga den i det nya forumet??

Hur funkar det när man köper saker när man har en butik till andra? Som någon nämde att hennes kompis har butik och kan köpa saker då till henne...
    Frågade om detta i en företagartråd och nej nej det gick inte alls! Inte köpa in saker till sig själv eller andra utan alla får betala butikspris!? Men det tror jag inte på...en som äger en butik i stan med brukasaker har tydligen BARA bruka hemma och iofs kanske man har råd med det då om butiken går bra, men ändå!? Hur gör man?
  • Sylt
    Anton2005 skrev 2008-05-09 09:14:46 följande:
    Åh jag har blivit kär...i en barnvagn.Min sambos bror ska köpa med en bugaboo från USA till oss eftersom de är billigare där. Vi hade bestämt oss för en grå/svart men så hittade jag en specialdesignad som jag tyckte va så snygg. Blir ju tyvärr inte så mkt billigare med skatter o allt om vi tar en sån men nu kan jag inte sluta tänka på denVad tycker ni?www.neimanmarcus.com/store/catalog/prod.jhtml...
    Tycker att en grå/svart är finare Hemlis, men gillar du den så kööör. Jag ska snart sälja min (denim) o köpa en Bee ist
  • Himmelbit
    Anton2005 skrev 2008-05-09 09:14:46 följande:
    Åh jag har blivit kär...i en barnvagn.Min sambos bror ska köpa med en bugaboo från USA till oss eftersom de är billigare där. Vi hade bestämt oss för en grå/svart men så hittade jag en specialdesignad som jag tyckte va så snygg. Blir ju tyvärr inte så mkt billigare med skatter o allt om vi tar en sån men nu kan jag inte sluta tänka på denVad tycker ni?www.neimanmarcus.com/store/catalog/prod.jhtml...
    Jag har en kompis som beställde sin Bugaboo från Tyskland - är det ännu billigare från USA?
    Peak skrev 2008-05-09 09:17:19 följande:
    hur fick du veta vem det var till slut?
    Vi slog våra kloka huvuden ihop och lekte detektiver . Så med hjälp av loggfiler och proffs inom IT så var det faktiskt ganska enkelt att spåra tillslut.
Svar på tråden Vita tråden del 8