• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Camilla R
    Vaniljdröm skrev 2008-05-09 13:18:18 följande:
    Konstaterad magcanser för 14 dagar sedan. Hann aöldrig påbörja behandling.
    Nä, men fy så hemskt. En riktigt otäck sjukdom som inte tar någon som helst hänsyn till att det är helt FEL, det är FEL att barn dör, det kan inte vara naturens gång.
    STOR kram till dig och familjen!
  • Truffles

Så ledsen för den lilla flickan och alla runtomkring, vaniljdröm. Ofattbart och oerhört tråkigt.

Jag har den mycket krassa inställningen att föräldrar INTE ska behöva begrava sina barn (och inte då heller i direktsänd tevesändning - men det hörde inte hit).

Måste vara svårt för föräldrarna då de på den korta tiden inte heller på något sätt kan ha hunnit ställa in sig på att dottern var så sjuk.

Och det är naturligt att visa sig ledsen också emellanåt, barn kan ta det även om man inte direkt vill förklara på samma sätt som för en vuxen.

MÅNGA KRAMAR.

• Ankmor
    Vaniljdrömmar Men fy vilken mardröm för föräldrar och er andra släktingar!
    Barn ska inte dö! Så är det helt enkelt i min värld!

*varma kramar*
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Vaniljdröm

Era ord värmer!
    kan inte förstå att hon är borta. Det är inte alls längesedan vi träffades. Hon var så frisk, rosig och solig.

• Vaniljdröm

Vill bara säga att jag är lite ledsen att uppta tråden med tråkigheter.
    Solen skiner och det är en underbar dag för er alla. Känn er fria att tala inredning. Jag hänger på när jag orkar. Det är skönt med något som skingrar tankarna.
    Jag är inte tillräckligt nära för att göra något handgripligt just nu ändå.

Kramar

• juliah
    Vaniljdröm skrev 2008-05-09 15:08:16 följande:
    Vill bara säga att jag är lite ledsen att uppta tråden med tråkigheter.Solen skiner och det är en underbar dag för er alla. Känn er fria att tala inredning. Jag hänger på när jag orkar. Det är skönt med något som skingrar tankarna.Jag är inte tillräckligt nära för att göra något handgripligt just nu ändå. Kramar
    Det är ok vanilj. Ibland kan det nästan vara enklare att få ur sig bland människor man inte står så nära, eller hur jag nu ska säga men du förstår säkert. Kommer din man hem idag?
  • Vaniljdröm

Ja, maken kommer hem ikväll. Bävar för att behöva tala om det för honom.
    Mina svärföräldrar var här i fm och talade om för mig. Det är så fina och försiktiga människor. Svärfar tog hand om sonen medan svärmor berättade.
    Tyvärr kändes det som en dålig repris. Vi har många cancersjuka just nu. Två av dem allvarligt. Svärmor har precis fått veta att hon har bröstcancer.
    Vet inte hur man ska räcka till och glädjas mitt i allt för egen del. För min familj som är frisk och mår bra.
    Familjen som förlorade dottern har även mist ett annat barn och haft ytterliggare ett cancersjukt barn som tack och lov är friskt idag.

• MiaMariah

Vanilj - beklagar verkligen, oerhört tragiskt.. Usch vad tråkigt.

Svar på tråden Vita tråden del 8