• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Vaniljdröm

Numberone,

Vi funderar på ett slutet forum där man kan snacka om allt och tipsa utan anmälan och bortplockade trådar.

Hemtex är förlåtet! Sovrumsgardinerna är färdigsydda och upphängda. Det blev somrigt och fint och den gamla uppläggningen gick att klippa bort helt.
    På bättre humör igen

• MildaMaränger
    Peak skrev 2008-05-09 10:42:13 följande:
    åh mitt favotitämne - vagnar! Jag funderar på om jag kan ta hem en UJ från USA, ska se om en kan hjälpa mig att få den skickad från USA och hit, då blir den billig iaf!
    jag köpte min från holland... det blev 7500:-
  • numberone
    Camilla R skrev 2008-05-09 10:41:56 följande:
    Precis min åsikt! de kan ju inte på allvar ha den i bara gult.
    Ne det verkar ju hel tokigt om det bara ska vara gult....väldigt ful gul för övrigt!
    Vaniljdröm skrev 2008-05-09 10:43:12 följande:
    Numberone,Vi funderar på ett slutet forum där man kan snacka om allt och tipsa utan anmälan och bortplockade trådar.Hemtex är förlåtet! Sovrumsgardinerna är färdigsydda och upphängda. Det blev somrigt och fint och den gamla uppläggningen gick att klippa bort helt.På bättre humör igen
    Ja det hade kanske inte varit så tokigt iofs!!
  • Memoria

peak: Det är ett fika häfte med massor av mumsiga recept av bla Leila. Folk har pratat lite granna om den i tråden, tror det var Juliah som varit med och gjort recept på något i den.
    Kollade för skojs skull i vår affär här nere och fick tag på ett ex.

Tror föresten att det inte alls är ovanligt att butiks och egenföretagare hjälper till om det är något. Fast det är nog knappast någon i butikstrådarna som erkänner det.

camilla: Inget extra jobb så, handa måste jag ju ändå så småningom. Om jag tar mig en tur till den affären på söndag, kan jag kolla efter den igen. Hoppas de finns kvar då.

Vaniljdröm: hmm va knepigt att gardinerna var uppslitna.

Hos Martina: Japp, tom hela helgen! Massvis med utställare och föreningar där. Har roat mig med att rita egna trädgårdsskisser för att ta med för ev. konsultation av experterna som finns där.

• Morsan Martina

Vaniljdröm: Du har ingen liten bild på gardinerna?

• Morsan Martina

Memoria: Åh, va bra! Då blir det nog en liten tripp dit!

• Camilla R
    Memoria skrev 2008-05-09 10:49:57 följande:
    camilla: Inget extra jobb så, handa måste jag ju ändå så småningom. Om jag tar mig en tur till den affären på söndag, kan jag kolla efter den igen. Hoppas de finns kvar då.
    Jättesnällt och gulligt av dig, bara det inte är något extrajobb för dig.
  • Morsan Martina

Vanlijdröm: Dom ser härligt somriga ut! Fin vas du köpt på Västergården med...

Nu ska vi ut och sola!!!

• Anton2005

Köpte du din Bugaboo från Holland? En tvåfärgad i USA kostar runt 5700:- och sen vill vi ha en sån där resväska till. Hur fick ni hem eran, köpte ni till väskan? Jag får ångest måste bestämma vilken färg jag vill ha tills i kväll

Svar på tråden Vita tråden del 8