Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita tråden del 8

Malins: Ja det är trevligt med lite grönsaksodling. Tycker det är så lyxigt att bara gå ut i trädgården och plocka salladsblad till mackan på morgonen. Vi har sått salladsblad, rädisor, morötter, lök, olika örter och lite bönor. Så ska jag köpa tomatplantor och ha i trähinkar/krukor. Försökte förodla hemma, men Emil skördade plantorna i förtid och så hade jag de resterande ute en solig dag så de bränndes.

• LinaoMatilda
    MildaMaränger skrev 2008-05-12 12:02:23 följande:
    å så spännande... jag väntar fortfarande på lantliv *muttrar*
    Så märkligt, den finns ju att köpa i affären redan.
  • LinaoMatilda
    MildaMaränger skrev 2008-05-12 12:14:13 följande:
    jo jag har precis skickat in om en prenumemation men tydligen så tar det lite extra tid när man är ny... första tidningen... bra första intryck.. INTE... den bör komma senast fredag sa hon i kundservice... kul...
    Ja det är ju synd. Hoppas du får en glad överraskning och den kommer tidigare.
    numberone skrev 2008-05-12 12:14:22 följande:
    när var det nästa nummer kommer ut av lantliv?
    Det har nyss kommit ett nummer. Nästa kommer 10 juni.
  • LinaoMatilda
    Trollens mamma skrev 2008-05-12 13:20:30 följande:
    Köpte oxå Lantliv här i Finland i fredags.Idag fick jag paket med posten.Leilas"A piece of cake"Så nu har jag suttit och dreglar i den!Wow!!!Vilken bok!Vi ska ha 3-årskalas på lördag,så nu är det tillåtet att baka.
    Åå den boken vill jag också ha! Var beställde du den?
  • LinaoMatilda

Anjo: Jag var in i ditt galleri och kikade på sovrummet. Jag tror att lite mer textiler som kuddar, någon filt på sängen och gardiner skulle göra mycket. Jag har själv problem med vårt sovrum, eller egentligen vet jag vad jag vill göra men det är för mycket jobb just nu, så jag har probelm med sovrummet som det är nu

PD77: Va bra, tack för tipset. Visste inte att adlibris fanns i Finland också.

• LinaoMatilda

PD77: Toppen, alltid bra med tips på nätbutiker.

Trollens mamma: Ja det låter ju jättebra, ska kolla där.

Det har öppnat ett nytt inredningscafé här i stan. Hoppas verkligen det går bra för dem men jag tror inte det. Finns inte marknad för det här. Alla åker till det större affärerna i Esbo och Helsingfors. Det finns en affär men den är bara en del av ett cateringföretag. Nåja, hihi kanske inte så intressant för er

Svar på tråden Vita tråden del 8