Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita tråden del 8

Sylt skrev 2008-05-15 12:07:18 följande:
    Till V har vi bara haft en, de andra är Sigges "fel" *asg*
    hihi förstår att han sa att han behöööver ny vagn
  • LinaoMatilda
    Truffles skrev 2008-05-15 16:07:58 följande:
    Lovar, syftade med det på mig som nu är 35+ och med barn som börjar högstadiet i höst. Usch, känner mig gammal... Du är kanske bara ekonomisk ELLER så valde du den ultimata vagnen från början. Det var nog vid närmare eftertanke det jag också gjorde. Lynn, jättesöt liten kille.
    hihi ja så måste det vara Jag är definitivt inte ekonomisk, så det är nog den perfekta vagnen från början som gäller
  • LinaoMatilda

13 år emellan skrev 2008-05-15 16:47:14 följande:

Lynn:VILKEN SÖTING!!! Var det ngn här som hade receptet på Leilas jordgubbs- och rabarberpaj? Vill göra ngt att fira nya jobbet med ikväll
    Det här är inte Leilas, men väldigt god.

Rabarberpaj
    Enkelt och gott

Tid: 35 minuter

Du behöver:

* 3 stjälkar rabarber
    * 2 msk potatismjöl
    * 3/4 dl socker

Smuldeg:

* 3 ½ dl vetemjöl
    * 1 dl kokosflingor
    * 1 dl socker
    * 150 g margarin

Gör så här:

Skär rabarbern i ½ cm tjocka skivor och lägg i en ugnssäker form. Strö över potatismjöl och socker.

Gör smuldegen: Blanda mjöl, socker och kokos. Tillsätt margarinet skuret i mindre bitar. Finfördela margarinet med händerna till en grynig massa. Fördela den jämnt över rabarbern.

Grädda mitt i ugnen i 225 grader i ca 20 minuter. Servera med grädde, vaniljsås, vaniljvisp eller vaniljglass.
  • LinaoMatilda

13 år emellan skrev 2008-05-15 16:54:36 följande:

LoM:Det lät inte alls dumt, men jag köpte jordgubbar i affären, så jag tänkte använda dom också... Kanske skulle lägga dom ovanpå som dekoration?
    Du kan säkert lägga både rabarber och jordgubbar i. Det är ju väldigt gott att blanda dem.
  • LinaoMatilda

Smultron och glass skrev 2008-05-15 17:41:42 följande:

Halloj! Jag har fått en "beställning" på några stolar (likadana som den som finns i bloggen smultronochglass.blogg.se), men jag vete tusan om det är värt det! Nu har jag iofs gjort en, och det är ju alltid första som tar längst tid, men jag vet inte om jag orkar göra fler. Om man räknar in timkostnad så kommer jag ju inte gå med plus i alla fall. Men å andra sidan så är det faktiskt riktigt roligt att bli tillfrågad, så jag kanske ska göra det i alla fall. Jaja, jag får tänka lite.Peak: Det var en dålig kompensation för taskig kvaliltet på stolarna tycker jag! Lillaluvan: Vilken supersöt kanna! Ett riktigt kap!13 år emellan: Tack så mycket! Och grattis till jobbet! Det ska vara jättekul att jobba på Systemet, man får lära sig massvis om vin m.m. och gå kurser och sånt! Numberone: Brädan blev jättefin! Lynn: GRATTIS! Vilken liten sötnos!
    Så söt stol! Förstår att den var uppskattad. Om du gör dem åt någon får du ta ett ordentligt pris.
  • LinaoMatilda

Har helt glömt att skriva GRATTIS 13!

• LinaoMatilda

Julia: Kul med tävling!

Mimma: Den är såå fin! Och kopparna också!

• LinaoMatilda

Hej Himmelbit! Mår lill killen bättre?

Svar på tråden Vita tråden del 8