• Peak

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-05-26 21:19:14 följande:

Ja jag ska skriva ngt, vet bara inte hur jag ska formulera mig!Det konstiga är i sammanhanget att jag drömde detta inatt. När jag vaknade imorse så fick jag övertala mig själv att det var ju bara en dröm, jag behöver inte alls gå in på datorn och kolla. Sen när jag läser mina mail så har en tjej skrivit om dubbletten. Hur spooky är inte det då?
    åhh, trist men vad spooky! Drömmer du sanndrömmar? När startades hennes/din? För hur kan hon komma på just det namnet??

Såg ni förresten på "det okända" igår på tv4+ där snackar vi spooooooky!!!
  • Peak

malins79 skrev 2008-05-27 11:12:51 följande:

Tvättbalja från Åhlens. I plats men ser ut som emalj.
    ah fin! Jag måste ju också ha en tvättbalja nu, ska kolla Åhléns då! Vad kostade den?
    Tips på fler tvättbaljor? (att bära ut tvätten till torkvindan med)

Anton 2005 - FK är ett särskilt folk - de får göra hur mycket fel som helt, inte betala ut pengar, eller bara slarva bort papper - men skulle det vara tvärtom...ojojoj! Tänk om man fick restskatt och inte betalade in i tid, ja men jag har tappat bort pappret!
  • Peak
    numberone skrev 2008-05-27 13:49:08 följande:
    Jätte fint men allvarligt talat är det bara jag som tappar lite köplusten när det ser FÖR piffat ut ... speciellt när det är extra bilder på detaljer som inte ens kommer finnas kvar efter köpet. Det känns rakt upponer som ett katalog hem och inte som ett hem man kan bygga upp sitt eget liv i. Förstår ni hur jag menar?!
    [/citat]

ja det där tänkte jag på också! Vad mycket detaljbilder det har börjat dyka upp, som på en lexingtonhanddul och en ros vid handfatet...jo fint men det ingår ju inte i köpet! Men det är väl så man ska tyckta det är fint!

13 år emellan skrev 2008-05-27 13:47:41 följande:
    [citat]
    Åh, om jag bara kunde komma på vem det var som hade hittat en stor zinkbalja och målat den VIT () med texten "Nytvättat" på...Det var den finaste balja jag har sett iaf...
    ja kom på det, det lät fint!!
  • Peak

Vaniljdröm skrev 2008-05-27 18:05:57 följande:

LoMJa det var det Nu finns baljan i bloggen:vaniljdrom.blogspot.com/
    [/citat]

åh vad nyfiken jag blev nu - skulle du kunna lägga in en bild här?? (ber snällt) för jag kommer inte in i bloggar från jobbet (arg!) Och 13 år emellan ville ju trots allt tipsa mig
    malins79 skrev 2008-05-27 20:46:53 följande:
    [citat]
    Alltså blir inte klok på blogspot när man ska lägga in bilder. Hur gör jag för att kunna lägga in dom i mitten och för att kunna skriva lite under bilderna?
    Jag hatar att man inte kan få lägga in en bild mellan två utan göra om allt, och att man inte kan få flytta bilderna fritt!! GALEN!!
  • Peak
    Vaniljdröm skrev 2008-05-28 09:10:50 följande:
    MAGUTack!Jag köpte baljan på Blomsterlandet. Minns inte vad jag gav men eftersom den är stor vill jag minnas att det var en slant. 169 kr kanske det var.....
    tack för bilden! Kanske ska kolla på Blomsterlandet då var det länge sedan?
  • Peak
    Vaniljdröm skrev 2008-05-28 09:36:26 följande:
    Peak,Ja, det är väl nästan ett år sedan jag köpte baljan.Men jag undrar om jag inte har sett zinkbaljor på coop också *funderar*
    aha, ja då kanske de inte finns kvar Men jo copp hade i zink när jag var där sist! Har du målat din??
  • Peak
    Vaniljdröm skrev 2008-05-28 09:49:50 följande:
    Ja, den var i zink från början. Jag maskerade trähandtagen och klistrade på texten med självhäftande bokstäver.Sedan målade jag med sprayfärg över alltihop.När färgen torkat till lite plockade jag försiktigt bort bokstäverna med en pincett så att texten blev i zink sas.
    men oj vad fin du fick den! vad använde du för sprayfärg? Vi har någon från clas Ohlsson tror jag...vet inte om den är så bra?
  • Peak

Kajsa77 - vad skönt att de slutar strejka nu och hoppas ni får komma in på en gång!!!

Jag och Lowe hade just en fight! Det suger musten ur en! Han blir nästan alltid gnällig och grinig när vi kommer hem från dagis - inget är bra och han tjuter mest! Blir tokig på detta - det känns som att han inte trivs hemma när han håller på så här! På dagis är det inga problem och inte när han är hos andra och tex sover över, men hemma...
    Puh - vad värdelös man känner sig!
    Nu ligger han och sover iaf! Han är säkert bara trött efter en dag på dagis...(hoppas jag!)
    Blev alldeles trött själv och fick ont i huvudet!

Cred till ensamstående! Jag är ensam med Lowe om kvällarna helgerna nu för R jobbar extra på ett ställe och jobbar över på sitt jobb, så den här veckan har han knappt sett L ens! På helgerna jobbar han hela dagarna (snickare) så det ska bli klart i tid! Man blir trött...

• Peak

Har haft abstinens idag - kom inte in på FL på 5 timmar!!!!

Kajsa77 - Lowe blir 2 år vid midsommar. Det blev bättre sedan när han hade fått sova lite grann!

CamillaR - ja man både längtar och inte längtar efter att han ska kunna leka mer på egen hand! Nu är det mycket lek med mamma och pappa än så länge. Inte ofta han pysslar själv i sitt rum!

Juliah - tack! Som sagt Lowe blev gladare efter en liten tupplus och blev riktigt mysig, och sambon kom hem till 20, lite bättre än 21 iaf!!

Anton - ja han sover på dagis - hur ändrade ni?

Svar på tråden Vita tråden del 8