• Sylt

Vita tråden del 8

Grattis, grattis Terese!!!! Åååh, vad mysigt. Njuuut! Känns som att min bebis är jättestor....

• Sylt

Videli --> Den är fin, tung o gedigen. Fast jag tycker den är dyr, men de har rea på den lite då o då.

• Sylt
    juliah skrev 2008-07-07 16:57:12 följande:
    Jag är smickrad, har under de fyra senaste veckorna fått två förfrågningar från fotografer/stylister som jobbar åt utländska magasin, Lantliv samt Sköna hem om att ställa upp på fotografering av vårt hem. Jätteroligt!Men jag hoppar det, det är en riktig pärs som man egentligen inte får så mycket ut av mer än äran och vackra bilder vilket jag ju redan får till julen. Ville bara dela med mig, för man blir så glad!
    Grattis

Håller egentligen med, en gång är roligt - fler gånger känns lite slitigt *snorkig*
  • Sylt

*peppar LinaoM*

Bea --> När vi byggde vårt kök hade vi en wok med sladd, den kan man laga nästan allt i (köttfärssås, fryst pytt, omelett mm) *tipselitipsar*. Sen kokade vi nudlar med vattenkokaren. Varma mackor i våffeljärnet (gammalt tips), bakad potatis i micron, färdiggrillad kyckling. Fast mest åt vi gräddbullar, tur att man var pre-barn

• Sylt
    Beatrize74 skrev 2008-07-07 21:33:12 följande:
    Antecknar för fullt här!Jag ska be att få låna svämors wok med sladd. Det blir ju toppen ju. (Fast...matos blir det ju i alla fall...hmmm...men...jag får hålla till på altanen under taket. Kan ju bli riktigt mysigt ju)Tackelitackar! Ni är så goa...ni räddar mina barn från att totalt uttjatas på vissa maträtter bara för att jag pressar i dem det var och varannan dag annars.
    Klart man kan woka utomhus
  • Sylt

tjena o godkväll...

Ser att ni snackar Skarp-brädor. Jag var inne i Jea´s affär idag o då plockade hon upp en ny, stooor leverans av fina brädor! Jag skulle kunna ta en av varje!

Grattar Kajsa, hoppas att Anton snart får träffa bebbe o pustar ut över att Beas tros-problem nu är över

Sen har jag även hunnit med att blogga - inte bara ett - utan TVÅ inlägg idag! Välkomna in!

• Sylt

Godmorgon!

Här regnar det o min lilla bebis fyller 1år. Tiden har bara rusat iväg, tycker det var precis som vi kom hem med det lilla knyttet *gråtmild*

Ska inte ge mig in djupare i diskussionen ang föräldraledigheten. Håller med om att Sverige är fantastiskt med så många föräldradagar, VAB mm. Det räcker med att titta på Danmark för att bli ytterst tacksam. Sen behövs det säkert att vissa dagar skall vara tingade för pappan, men ibland kan det kännas lite knasigt. Min man tjänar ca 3ggr vad jag gör och han kan inte vara ledig några längre perioder pga sin tjänst. Han var hemma två månader med stora barnet o skall vara likadant med lillebror. MEN, hade jag kunnat få lite av hans dagar hade kanske barnen kunnat vara hemma ännu längre. Jag retar mig mer på att man är tvungen att ta ut 5dagar/v för att behålla sin SGI.... Meeen i det stora hela är vi mer än nöjda. Kan t om säga att denna ledigheten har FK funkat ypperligt *peppar, peppar*

• Sylt
    Meli skrev 2008-07-11 11:02:52 följande:
    SyltPraktiskt att samla alla födelsedagar Anton och Amanda fyller år med två dagars mellanrum, 25 och 27 oktober, så vi brukar slå ihop deras släktkalas. Förra året var deras kusin med, som fyller år precis emellandem, 26 oktober, så det var 1, 3, och 5årskalas. VI skojade om det kommer jag ihåg, att Amande skulle födas den 27de, så att det skiljer 2 år och en dag mellan Anton och kusinen, och sen 2 år och 1 dag igen, mellan kusinen och Amanda. VÄlplanerat eller

Maken hade som förslag att vi skulle ha ett kalas i slutet av juli - med en stoor present. Han blev nedröstad
  • Sylt

Tjenatjena o tack för Ville-grattis

Johanna --> Håller tummarna superhårt!

Vi passar killarnas kusin idag för min syster åkte in till förlossningen o födde en liten kusin till en liten Jack! Så nu är vi ännu fler som fyller år i juli

• Sylt

Hejhej!

Grattis till Algot! Superfint namn. Även kul att se MM o Number lite mellan matningarna

Själv är jag måttligt irriterad. Båda våra killar fyller år nu i juli o vi har bestämt att bygga en gungställning t dem. Allt är fixat o jag skulle bara in snabbt på Ikea för att hämta en gunga (ekorre), men giiivetvis är den slut. Den finns varken i Mö el Hbg, ev finns 1 i Gbg men det är ju inte lönt att lita på deras lagersaldo. Försökte köpa utställningsexet i Mö, men det var tvärnej..... fast de inte skall få nya på 4 veckor Skrikandes. Så nu har vi gungställning + babygunga o "romerska ringar" men fattas Sigge-gunga´n - och han fyller år i morgon *irriterad*

• Sylt
    Camilla R skrev 2008-07-16 16:52:49 följande:
    Funderar på var vår ekorre-gunga är, förmodligen i källaren och där gör den ingen nytta -fast det är klart,den är ju lite otymplig att skicka med posten.
    inboxar
Svar på tråden Vita tråden del 8