• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • PD77

Morsan Martina skrev 2008-05-11 10:57:31 följande:

Tackar och bockar!

Tack för era gulliga kommentarer i bloggen!

Alltså, nu när det här blommiga är modernt igen, så får jag genast flashbacks till 80-talet. Jag var ca 10 år och tyckte att min styvmamma var så duktig med inredning. Hon hade en massa sånt blommigt tyg och jag tyckte det var så fiiint! Jag undrar om hon har något kvar? Hmm, ska fråga, så kan jag nalla lite. Haha!
  • Who knows

Men åh..... JAg är ju helt kär i det där skrivbordet, men det är lite för långt till Perstorp

• Memoria

hej hej och grattis på morsdag alla ni som bor i grannlandet! Superhyvää Äitienpäivää!

Dags igen att ta mig en titt i tråden. På tok för mycket att hänga med i, men roligt att dyka in här och där.

Något som var mindre kul  var den stackars flickan i Vaniljdröms bekantskapskrets. Stackars liten och hennes familj som redan innan haft det svårt! *extra kram till dig också Vaniljd.*

LinaoMatilda: Va fint du gjort det på trappen!

Juliahs tvättstuga är helt underbar, förstår varför många vill ta efter den!! inkl jag själv

Söt liten stol du hittat Enji!

Glaskupan var också jättesöt som någon hade fyndat!!

• Enji

Tack alla för kommentarerna om den lilla söta stolen. Pojken gillar den också jättemycket *ut i värmen igen*

• Beatrize74
    PD77 skrev 2008-05-11 10:48:17 följande:
    Det var någon här i veckan som vaknade sjukt tidigt och gick upp och började pyssla. Personen undrade om den var galen. Jag är också galen i så fall. Jag har börjat vakna vid 5 på morgonen! Jag antar att det är hormonerna i kroppen som förbereder mig inför bebisens ankomst. Jag vaknade 5 även i morse, och vid 5.30 gick jag upp och tänkte att jag kan ju lika gärna sy. Hade ju en massa tyg som låg och väntade. Så nu har jag sytt en blommig kudde, vimplar och ett lapptäcke (nästan färdigt, fattas lite tyg). Jag är såååå nöjd. Jag skulle jättegärna köpa av er här som syr vimlar och grejer, men det skulle bli så dyrt, med allt jag vill ha. Är ju så mycket utgifter nu när bebisen är på väg. Har lagt in bilder i bloggen på blommiga kudden och lite tavlor. Resten lägger jag in senare, ska ut i solen nu.innerligarum.blogspot.com
    Hihi...det var jag det! Så kul att ha en jämlike här i tråden! Jag ska studsa in och se på resultatet av din kreativitet.

(KOmmer förresten ihåg just hur det var de där sista veckorna....jag har många bilder av magen då förstås och nästan på alla bilder har jag ett måttband hängande runt halsen eller sitter på golvet i knepiga ställningar och klipper i tyg...eller sitter och flinar glatt vid symaskinen...eller ler fånigt bredvid några nytillverkade alster. Vilken TID!

Jag har lite samma "ögon" just nu...samma känsla...även fast jag omöjligt kan vara gravid..hihi. Fast känslan har jag gärna.
  • MildaMaränger

Nu har jag städat badrummet inför morgondagens blogginlägg... *nöjd*

• Meli

MOrsan Martina

Tack, nu har jag aktiverat mig.

Svar på tråden Vita tråden del 8