• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MiaMariah
    lasseliten skrev 2008-05-11 21:29:15 följande:
    hej vänner! Hur är det, finns det någon bloggtråd? Jag har iaf bloggat...om min vän J:s hem! Jättefint 50-tals hem! Kika gärna in en sväng! Blir så tacksam om ni lämnar en kommentar, vet att Jenny skulle uppskatta det enormt! Hoppas att ni alla har det härligt i solen!
    Kanonfint!
    Nej, bloggtråden är borttagen igen men Ankmor har en ny på g. Inboxa din bloggadress till henne!
    Himmelbit skrev 2008-05-11 21:33:47 följande:
    Bjuder er på tårtan från kalaset!
    Å jöss vad god den ser ut..
  • MiaMariah

Apropå lasselitens blogginlägg så har jag också skrivit om någon annans hem i gårdagens blogginlägg och vore hemskt glad om några ville lämna kommentar då jag vet att Spets-och-Snor-Helena skulle bli hemskt glad själv!

• MildaMaränger
    MiaMariah skrev 2008-05-11 21:26:49 följande:
    MM - starkt av dig att cykla! *impad*LinaoMatilda - vackert du pysslat med blommor!Malins - härligt med din tvättstuga!fruluva - forumet ser jättefint ut!Peak - *suckar över Ellos* Usch vad tråkigt, vänta ska du se så gulnar säkerligen fler för det har det gjort för oss och färgen flagnar. Vi betalade 199:- för våran så just därför tycker jag vi gjorde en bra deal - ska be pappa om tips hur jag ska piffa till den. Jag mailade Ellos och maken pratade även med dem på telefon.
    tackelitack!
    Himmelbit skrev 2008-05-11 21:33:47 följande:
    Bjuder er på tårtan från kalaset!
    ååå är det dumle på sidan??
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2008-05-11 21:42:53 följande:
    Å jöss vad god den ser ut..
    Den var god kan jag lova
    Ett lager med chokladgrädde och ett med polkagrädde. Riven Marabou mjölkchoklad både inuti och ovanpå! *godisgris*
    MildaMaränger skrev 2008-05-11 21:44:27 följande:
    ååå är det dumle på sidan??
    Yes! Dumle och mjölkchoklad!! Gott!
  • Mufflon

Hej hopp på er!!!

Åhh, vilken härlig helg det har varit.

I lördags plockade vi upp/fram massor med gatstenar hemma som vi ska anlägga en gång i trädgården av men armarna känns hur långa som helst och träningsvärken ska vi inte tala om...

Och idag har vi varit på konfirmation och utflykt hela familjen på en liten ö med sandstrand, jättemysigt. Hade med oss fika o badkläder men det var bara barnen så klart som badade

Hoppas ni andra haft det lika bra som vi...

Nu ska jag läsa ikapp lite vad ni haft för er...

• PD77
    knyttis skrev 2008-05-11 21:07:04 följande:
    Här har också dagen gått i solens tecken!Har arbetat i trädgården, vill inte lämna över en oansad trädgård till de nya egarna. Varit på cykeltur med maken & sonen och hälsat på hästarna! Erkänner att det var fullt flås. Konditionen är inte på topp med foglossningen som ställer till det. Gräddat frasvofflor ute i solen och varit på födelsedagsfika till Williams kompis. Nu är det sängen som kallar för mig och knyttet!Skall kolla vad ni gjort för nya inlägg i bloggarna först!
    Och du säger att jag har mycket energi. Jag verkar ju ligga i underläge jämfört med dig. Det låter som att du haft en härlig dag.
  • Himmelbit
    summer06 skrev 2008-05-11 21:41:23 följande:
    Hej hej! Skrev samma fråga i morse, men ja ser om ja kan få lite fler tips nu...Ja söker efter maileg #the carrot story" på nätet, men ja hittar den ju inte! Nån som vet vart man kan köpa den?
    Jag har ingen aning tyvärr. Går det inte att få fram återförsäljare på Mailegs hemsida och kolla igenom dem? (om du inte får ngt bra tips vill säga).
  • knyttis
    PD77 skrev 2008-05-11 21:48:50 följande:
    Och du säger att jag har mycket energi. Jag verkar ju ligga i underläge jämfört med dig. Det låter som att du haft en härlig dag.
    Tack snälla du!
Svar på tråden Vita tråden del 8