• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Who knows

LoM
    Mysigt Så härligt med blommor, jag bor ca 300m från Blomsterlandet, det är lite kostsamt kan jag säga

• Who knows

Åh, nu är jag sugen på den här....
    www.losandes.se/baiana-red-haengmatta-p-103.html
    Vääääldigt färggrann, men huset är någon kostig grön och jag funderar på att sätta upp skira vita gardiner på ena sida och på den andra klättrar Humlen.... Den här ska ju bara hänga uppe när jag ligger i den

Men priset svider lite grann... Hm, får se hur det blir...

• malins79

God kväll!
    Vi har faktsikt varit på Ikea i eftermiddag, kan säga att jag har aldrig varit en lördag på Ikea när det nästan är folktomt. Vi hade varit ute  ganska många timmar i trädgården så det kändes inte så hemskt att sätta sig i bilen kl 14 för att åka.
    Nu har det inhandlats inredning till tvättstugan. Blev Ståt och en svartmönstrad laminatskiva.
    Sen köpte vi en tresits Ektorp med både svart och vit klädsel och en Jennylund fotölj med svartvit rutigt klädsel.
    Det roliga var att det blev billigare att köpa en Vit Ektorp med extra svart klädsel än att köpa en Svart med extra vit klädsel. Det är erbjudande på 50% rabatt på extra klädsel när man köper en 3sits Ektorp.

Imorgon ska det vara fint väder sen ska det tydligen bli lite svalare så man få passa på att vara ute imorgon!

• nublu

Julia: Betänk då att jag bor mitt i ett villaområde också!

MM: Starkt jobbat att orka cykla sådär. Hade jag aldrig fixat i det tillståndet!

Lina: Snyggt! Är blommorna och det andra väck någon morgon när du tittar ut så är det förmodligen jag som varit framme!

Nu är nya vita klädseln på, maken hjälpte till. Jisses vad han gottade sig åt hur smidigt det var att få en ny ren soffa bara sådär. Han har totalt glömt bort sitt tjat om svarta lädersoffor. *pust*

• malins79

Lina, vad fint du gjort!

Enji, vilken söt stol.

• nublu

Malins: Ska ni göra en copycat på mitt kök i er tvättstuga? Funderar på att köra det konceptet i vår blivande tvättstuga också. Eller om det blir Lidingö där med svarta laminatskivan till.

Svar på tråden Vita tråden del 8