Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

God morgon, här är det jättekallt ute, det har nog varit frost inatt.

Jag har en ny hobby, tvätta och torktumla , oj vilken skillnad det är att tvätta kläder i vår nya maskin. Kläderna blir knappt skrynkliga, så det blir inte mycket stryktvätt.
    Igår köpte jag en vit tvättbalja i plast på Åhlens. Ska se ut som i emalj. Jag tycker den var helt ok, för att bära tvätt i.

Vad det någon här som hade en ångstation att stryka med? Är ni nöjda, vilket märke ha ni på den?

Jag nåste röja lite här idag, vi var barnvakt i helgen åt min systers tre barn. Tänk att ha fem barn, det blir himla många skor/jackor i hallen. Näe jag är nöjd med mina två.

• malins79
    mimmamum skrev 2008-05-19 07:22:17 följande:
    Låter härligt Malin! Har du någon bild på baljan?
    Näe tyvärr inte ännu. Vår digitalkamera är sönder.
  • malins79
    Anton2005 skrev 2008-05-19 19:01:30 följande:
    Om någon är på husjakt i örebrotrakten.....Sambon har fått in ett helt UNDERBART hus till försäljning. Huset har varit med i drömhem & trädgård och inredningen är bland det finaste jag sett.www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx...
    Det är så fint!
    Ska dom bygga nytt hus eller? Jag har för mig det stod i tidningen att han ville bygga ett hus i sekelskiftesstil nästa gång.
  • malins79
    Det ljuva livet skrev 2008-05-19 20:51:20 följande:
    *Pust* Kuddgalningen i mig har haft fullt upp idag.. Åtta nya kuddfodral, klå det ni!LoM: Har du inte redan köpt lyktan!? *trodde du skulle rusa dit bara vi sa att det var okej*Anton: Åhh! Vad fint hus!! Och sambon såg helt okej ut han med..Kajsa: Vilken fin korg, och gulligt hjärta.Numberone: Rummet ser jättefint ut!! Om jag var du hade jag köpt en matta och sen väntat och känt efter på vilken stil som passar just er bebis. Tänk på att det kan vara bra att placera sängen så att man kan se den från dörröppningen.Sylt: Grattis!! Gissade att du stod näst i tur!Mia: En KA?Alla mina nya kuddar finns att beskåda i bloggen!
    Vad fina kuddar du sytt!
    Var har du hittat tygerna?

Det kändes väldigt somrigt.
  • malins79

God morgon!
    Jag är redan uppe för makens klocka ringde innan fem. Han skulle till Stockholm idag på någon konferens om lärlingsutbildningar bla med utbildningsminstern Jan Björklund.

Idag ska Saga på utflykt med sitt dagis till en underbar park med en jättestor lekplats och med djur.

Jag har tänkt att börja måla några stolar idag. De kommer från min mormor och morfars sommarstuga så de är från 60-talet. Jag har haft en i sovrummet innan i en ljusgul färg men nu ska båda målas vita. De var illgröna från början

• malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-05-20 09:51:07 följande:
    Hej kära vänner!Äntligen tog jag mig in här. Har blivit utkastad hela morgonen.Skulle ni vilja tycka till om en sak i min blogg?Himmelbit har varit så snäll och hjälpt en stackars okunnig med en fin, ny banner. * Tusen Tack *Vi tänkte att det vore fint med en bild på vaniljdrömmar, såklart!Jag syndade och köpte på Ica istället för att baka (storpack från Gilles). Nu har Truffels, helt riktigt, gjort mig uppmärksam på att de inte alls ser ut som vaniljdrömmar för de är inte vita utan gyllenbruna!!!Vad säger ni? (Ska jag stämma Gilles ?)vaniljdrom.blogspot.com/
    de ser nästan ut som bondkakor, så om jag var som du skulle jag mejla kundtjänst.

MEN din banner är jättefin!!!
  • malins79

Nu håller Jacob på att somna så snart ska jag ner i den gamla tvättstugan och börja måla. Måste måla ett hyllplan först innan jag börjar med stolarna.

• malins79
    1804705290.jpg001.JPGPICT2414.JPG
    Vad tycker ni om denna stol?
    Skulle de passa till vårt matsalsbord?
    Jag hade tänkt ha volangdynor på.
  • malins79

Någon mer än Mia som vill tycka till om stolen jag visar i inlägg 3102?

Svar på tråden Vita tråden del 8