Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Kaktus76 skrev 2008-05-13 19:37:49 följande:
    Behöver er hjälp!!!!Har just nu bara vita längder i detta fönster. Men undrar om det skulle vara fint att ha denna röda/vita kappa bakom längderna? Eller bara ha kappan eller bara längderna?Den är ej uppsydd utan bara uppnålad så att man ska kunna se hur det ser ut.I ett litet fönster till hö om detta så är det endast en kappa upphängd Bilden är lite mörk,men ni kanske kan se och tycka till ändå
    Ser ingen bild
    PD77 skrev 2008-05-13 19:41:37 följande:
    Hallå alla! Milda maränger: Badrummet ser så fräscht och somrigt ut. Så fint! Den där Kalikå-servisen är ju verkligen så snygg. Vill också ha.Har inte hunnit sy klart alla saker än, har haft lite mycket att göra. Och så har jag fått graviditetsdiabetes. Fast jag behöver inte ta insulin än. Nu ska jag bara äta nyttigt. Inget godis, nästan inga frukter, inte vitt bröd osv. Så lite kolhydrater som möjligt. Bra att äta nyttigt men inte roligt att få grav.diabetes.

Inget kul med grav.diabetes.

Jag äter LCHF så jag äter knappt några kolhydrater och det går hur bra som helst, fast det är klart du kan ju inte äta mögelostar men vanlig fetaost från Arla går bra.

• malins79
    PD77 skrev 2008-05-13 20:08:33 följande:
    Vad är LCHF?
    LowCarbHighFat =lågkolhydrat, fett+protein och knappt några kolhydrater
  • malins79
    Himmelbit skrev 2008-05-13 20:24:14 följande:
    Vi har en ställning med trådbackar från Ikea, där vi sorterar smutstvätten. Ovanför den har vi en trådback där det som ska strykas ligger. Jag är dock lite "skadad" och vill ha mina plagg precis nystrukna när jag ska ha dem på mig. Därför hänger jag in dem ostrukna först. Fråga mina medresenärer på Skånetrippen - jag strök varje morgon! *knäpp*
    Min ena syster hänger också in sina kläder ostrukna och stryker dem när hon ska ha dem. Trodde hon var själv om att göra det.
  • malins79
    Kajsa M skrev 2008-05-13 21:03:27 följande:
    Har ringt igen och försökt tjata om operation, men fick till svar att hon just satt och ringde runt till alla patienter och ställde in deras operationer. Så det går inte att komma intill. När vi sa att hon verkligen kämpar med varje andetag så svarade hon snorkigt att "Det är ju beklagligt".Tycker det är för j-igt att små barn ska behöva drabbas av att sjuksyrrorna inte är nöjda med sin lön. (ursäkta!) Men jag är så trött på det här nu!!! Kan inte sjukvården ta sitt ansvar? Vad ska man göra? Åka utomlands och skicka räkningen till landstinget? Förlåt att jag tar upp trådplats med mina problem...
    Helt otroligt! Hoppas inte dom får nån löneökning!
    Hur mycket tjänar de, har inte följt debatten om deras löner/strejk.
  • malins79

Jag tycker ofta jag hör om dåligt bemötande i telefon när folk ringer till VC och sjukhus.
    Vill de inte hjälpa folk så är dom på fel plats.
    Sen får man ofta ställa sin egen diagnos när man väl kommer in till läkaren.

• malins79

God morgon, har Kajsa avreggat sig?

• malins79

Umbro, vi antikvitt i ett rum, råvitt i något och Mio mandel (gamla brytningen) i ett annat.

• malins79

Idag ska vi på utv. samtal för Saga, alltid kul och höra hur det går för henne på dagis.

Vi var och köpte jord igår så i eftermiddag ska vi försöka få ner fröna som vi köpte häromdagen.

Milda Maränger, ha så kul hos Juliah!

• malins79

Vi ska så sallad och morötter.

Vi har med solrosor som ska ner i jorden.

• malins79
    juliah skrev 2008-05-14 07:55:49 följande:
    Har du försått, och sätter ut dem idag?
    Jag ska så dem på friland hade jag tänkt. Få se om det kommer upp några.
Svar på tråden Vita tråden del 8