Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita tråden del 8

LinaoMatilda skrev 2008-07-01 20:52:39 följande:
    Himmelbit: Skrev ett svar i din blogg. Men skriver här också. Jisses vilket fint badrum det blir! Tycker bra du kan ha dem sådär.
    Tack vännen!
    FruPuffen skrev 2008-07-01 20:48:12 följande:
    Go kväll!Här är man ensam med sovande barn för maken är på 24-timmarskryssning med 2 kompisar! Fast jag ska ju inte klaga, med tanke på helgens äventyr . En liten fråga som dök upp: Vet ni vad folk menar när dom skriver i sin blogg typ "denna bloggen är värd 225 000 kr? Funderar på om man kan sälja bloggen och göra sig en hacka? Nu ska jag kolla in skumma killen som Bea skrev om...
    Jag har fattat det som att det är ngn form av generator som snabbt går igenom bloggen. Värdet stiger efter hur många inlägg och räknar väl vissa ord skulle jag tro. Tror tyvärr inte att det är ngn som är beredd att betala pengarna utan mest som en "kul grej". Men vad vore din blogg utan dig - NADA! Så behåll den du!
  • Himmelbit
    Tjockkulan - Om jag skulle gjort om vår tvättstuga idag så skulle jag absolut sätta maskinerna på en sockel, bredvid varandra, så att de kommer upp i höjd. Svårt att se om du har plats för det, men om du har det så är det mitt tips
  • Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-07-01 21:32:59 följande:
    Himmelbit: Sockel, var köper jag det ?, känner mig som värsta bimbon som frågar , men jag är ju ny i renoveringssammanhang Bea: Renoveringen kommer att vara en budgett renovering, vill inte smälla hela vår buffert på badrummet så golvvärme får vänta något år . Maskinerna får plats att stå på rad, kan jag inte ha en framför elementet?
    Om du kollar mitt senaste inlägg i bloggen så ser du hur de byggde upp den lilla sockeln till badrumsskåpet (på sista bilden som visar golvet). Det är alltså byggt på plats av snickarna. Principen blir ju densamma för dig i så fall, men en större sockel. Minns att jag sett en bild på detta för inte så längesen men jag måste bara komma på var!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-07-01 21:45:46 följande:
    Himmelbit- nu känner jag mig trög! Varför en sockel?
    Menar du i vårt badrum vid badrumsskåpet eller i Tjockkulans badrum?
  • Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-07-01 21:49:33 följande:
    Bea: Ok, då förstår jag, ja den lampan är helt ok men har inte hittat något badrumsskåp ännu i vitt. Funderar lite på att sätta en hemmnes spegel annars ovanför vasken men då mister jag ju förvaringsutrymmet som jag hade fått om jag hittat ett badrumsskåp  . Jag har skummat lite och såg vad du skrivit om killen på sommartorpet, jag tänkte det samma som dig, han gav ett väldigt lillgammalt intryck. Himmelbit: Nu hänger jag med, jag trodde att det var någor som man köpte färdigt i någon butik Vad fint ert badrum blir
    Tack! Nu har jag hittat en blogg där de höjt tvättmaskinen och tumlaren - http://humlebacken.blogg.se/. Kolla även köket där diskmaskinen är höjd - perfekt ju!
  • Himmelbit
    CMH skrev 2008-07-01 21:49:39 följande:
    Hejsan! Har följt den här tråden ett tag för att få lite tips och inspiration men utan att skriva något, hoppas att det är ok att jag hoppar in :)Jag och min lilla familj har äntligen köpt en lägenhet så nu ska allt inrdeas i vitt vitt vitt! (det har inte kännts kul att inreda våran hyresrätt som vi har nu) Köpte idag en paradhylla så jag undrar om någon vet var man kan köpa ett sånt här "skynke" som ska hänga för handdukarna, har hittat på Jotex men vill helst ha ett helt i vitt. Jag kan absolut inte sy!! 
    Välkommen!! Jag har tyvärr ingen aning. Första spontana svaret var att sy själv men sen såg jag ju vad du skrev... Kanske du kan be ngn annan i din närhet sy?
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-07-01 22:01:51 följande:
    Tjock kulan- på nätet kan du kika på www.byggfabriken.se , men jag tror att de finn hos välsorterade lampbutiker också.Himmelbit- ditt badrum... är det för att avlasta?
    Anade att det var det du undrade.... Nej, det är inte för att avlasta. Om jag skriver varför så kommer du bara mobba mig....
  • Himmelbit

Godkväll i tråden - eller kanske godnatt...

Har suttit och läst ikapp en massa nu pga att vår dator kraschade i veckan. Inte roligt att bli av med allt, speciellt inte alla foton.. .

Ett stort grattis till alla nya bäbisar!!! Sååå söta!!

• Himmelbit
    mammaninna skrev 2008-07-05 23:06:24 följande:
    himmelbit: fy vad tråkigt! stackars er! får ibland skräcktankar att alla bilder ska försvinna så vi försöker att ofta lägga över dom på skivor, man vet ju inte vilken dag den krashar..
    Jag var "duktig" under en period och brände ner bilderna på skivor plus framkallade. Men av ngn anledning så har det inte blivit av under hela detta året... Dumt! Fick nästan panik när jag insåg detta, men det är ju tyvärr inte mkt att göra åt. Tur att man har bloggen iallafall där iallafall nga bilder fr arbetet på övervåningen finns. Men det som är mest ledsamt är ju alla bilder på familjen.
  • Himmelbit

Men för att inte förstöra inredningsstämningen alldeles så här på lördagskvällen..

Idag har jag äntligen hittat våra framtida nattduksbord! Två små skåp som ska få sig en omgång - de är rödare än rödast idag och behöver invändig "behandling" också. Har letat länge efter ngt (kräsen.. ) och idag sprang jag på dessa på en loppis för 90 kr styck *lycklig*

Svar på tråden Vita tråden del 8