Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

helenana skrev 2008-06-13 08:06:33 följande:
    klickade just hem vit/beige randiga stols överdrag!från hansonsmagasin.se
    Härligt!
    Är själv på jakt efter stolsöverdrag, vill dock inte ha med volang och då verkar det stört omöjligt att hitta något.
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-06-13 08:22:41 följande:
    Godmorgon!Här blir det lite städning, rensa bland leksaker och tvättning. Har ett paket från Stoff med rosa vaxduk att hämta också.
    Godmorgon!
    Här blir det nog också lite städning. Är hemma och VAB:ar idag och kan ju gärna passa på att göra lite "allmän" nytta också.
    Tänkte försöka göra lite shopping också

Såg i någon tidning en vaxduk med lite New England stil (dvs vitt med lite smala blåa och röda ränder) är det någon som sett någon liknande?
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-06-13 09:19:10 följande:
    Camilla, White sense som finns på Vita hem. Dyra men underbara överdrag utan volang!
    Åhh, tack för tipset -då måste jag ju kika där.
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-06-13 11:20:42 följande:
    Jag hade inte putsat våra fönster på utsidan detta året så ni kan tänka hur de såg ut. FÖrst skulle jag vänta på att dom sopade gatorna, för det dammade så. Men när dom gjort det kom våra hantverkare och då ville jagh vänta tills de var färdiga för det har dammat en hel del utanför våra fönster när de sågat i sten.Nu är det gjort iallafall!!!
    Härligt med rena fönster! Många av våra skulle också behöva sig en omgång, får se om det blir av i helgen -idag blir det inte..
  • Camilla R
    Vaniljdröm skrev 2008-06-13 12:03:07 följande:
    Åh, jag fick Allt i Hemmet med posten.Är jag ensam om att gilla den I detta numret skulle det vara en beskrivning på hur man bygger en vacker "torklina" eller vad det heter.
    Nej, jag gillar den tidningen mycket
  • Camilla R

Kajsa 77 skrev 2008-06-13 12:50:37 följande:

Skolavslutning här idag. Åska och hagel! Hmmm...Har inte regnat på hela maj och juni och så kommer det på skolavslutningen! Kan det passa sämre?Har satt mina tjejer i badkaret med fyra burkar fingerfärg. Behöver jag säga att de har roligt?
    Jag skulle gissa på toppenkul!
    Vad många som har skolavslutning den här veckan, vi hade i förra veckan och då trodde jag att alla hade..
    En enorm skillnad på väder denna vecka mot förra, Den blomstertid kändes helt rätt för en vecka sen. Men visst vänder det och kommer solsken igen?
  • Camilla R
    numberone skrev 2008-06-13 12:42:12 följande:
    Ja det känns jätte skönt att kunna se framåt.... innan såg jag bara hur jobbigt det var att gå över tiden... nu är det liksom nedräkning igen!Det blir jätte pirrigt när jag tänker på hur nära det egentligen är tills den kommer ut. Hur mysigt som helst!!Nu ska jag laga mat och kolla igenom bb-väska osv. så jag har allt jag behöver...sen är det fötterna upp i soffan och läsa Lantliv som gäller!!
    Åh.. Så härligt! Ja, inte att gå över tiden, det vet jag precis hur det känns -men ändå, den där pirrigheten över att veta att NU snart så skall vi äntligen träffas, bebisen och jag!
    Kram och lycka till!

Njut ordentligt av tidningen och bara koppla av
  • Camilla R

Kajsa 77 skrev 2008-06-13 13:05:16 följande:

Rätt!
    Ja häromkring verkar alla sluta idag. Men vi går nog en vecka längre för det har varit mkt prat om att sommarlovet ligger för tidigt och att man missar många varma dagar i augusti. Så det har helt enkelt förskjutits lite i år.
    När börjar ni till hösten då, här börjar skolan igen den 20 augusti.
  • Camilla R

Kajsa 77 skrev 2008-06-13 13:30:41 följande:

VA???? Barnen börjar den 18:e och vi lärare den 8:e. Men hur kan ni ha så långt lov? Fuskigt!
    Jag har inte en aning.. Eller så är det en förmån vi Nackbor har Fast jag måste säga att det är ju svårt att få sommarlovet att gå ihop med semester osv..
    Den här vecken är Dennis på fotbollsläger och det är riktigt uppskattat, OJ,vad han tycker det är kul!
  • Camilla R
    numberone skrev 2008-06-13 13:44:37 följande:
    haha...vilken tur att du slapp gå en hel månad Jag hade inte klarat av det här om inte A varit ledig och vi gjort en massa utflykter... då har jag suttit inspärrad på dårhuset vid det här laget....
    Ja, Dennis var beräknad till den 18 december men är född den 3 januari, så det var ju klart att det var kul och trevligt att det var jul och nyår under väntan, så det hände något kul på vägen
Svar på tråden Vita tråden del 8