Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita tråden del 8

Hej på er!

Jisses Videli vilket fint hus Ska ni göra något åt det direkt nu innan ni flyttar in för att få det direkt till ert eller gör ni inget alls? Det verkade ju bra, snyggt och fräscht!

Kajsa: Läste din blogg och tårarna började tränga fram Kände sååå igen mig från förra op som vi var på. Första nedsövningen gick sådär, men den andra (som blev på grund av att operationssåret hade spruckit upp) var värre. Då brast det totalt för mig och jag bara grät. det värsta var att han som opererat uttryckligen sa till mig att "det är väl inget att gråta över". DÅ fan skulle jag ha kunnat ge honom på käften. Det var ju hans FEL  för sjutton! Om morgondagen ännu. Har just tillbringat hela dagen på sjukhuset och labbet. Det verkar BLI rörinstättning imorgon, men de bestämmer slutgiltligt då vi kommer dit imorgon bitti. Som tur var så fick vi komma till 7.30 och inte till 6.45. Usch, bävar redan för jag hatar att vara på sjukhus. Klarade ju med nöd och näppe av att sova den natten han var inlagd då han var så sjuk i vårvintras. Men men... bara det blir av blir det kanske bättre.
    Hoppas din tjej repar sig fort nu. Hur mår hon idag? Blöder det ännu och mår hon fortfarande illa? Har hon fått komma hem?

• Daggdroppen
    Kajsa 77 skrev 2008-06-03 15:02:16 följande:
    Uppdaterade bloggen med hur min tös har det idag! (ingen inredning så långt ögat når)
    Så skönt att hon mår bättre Lättad! Behövde få höra det inför morgondagen
    Vaniljdröm skrev 2008-06-03 16:01:05 följande:
    Ni anar inte vad glad jag är idag.Försäkringsbolaget ersätter en del av skadan i vårt badrum och tvättstuga.Nu vågar jag fundera på allvar över hur det ska se ut.Vågar tänka inredning !Det känns som ett stort svart moln drev iväg.Väldigt världsligt men ack så betungande det har varit......
    Jag har missat vad som hänt? Kanske du vill ta om det? Grattis iallafall!!!
    nublu skrev 2008-06-03 16:28:29 följande:
    Äntligen funkar FL! Är sjuk också med ont i huvud och hals så det blir bara sporadiskt kommenterat idag känner jag.MM: Satsa på en Cover Me-filt, tror de finns hos www.gullgrodan.se. Den är specialdesignad för att funka som amningsfilt, gosefilt och solskydd till Buga-Boo. Även om man har en amningströja/klänning kan det kännas lite naket när man ammar.Kajsa: Skönt att M mår bättre och att op äntligen är gjord!Fluffiga: Hoppas att allt går bra!Och sen har det pysslats och grejats här som vanligt. Säkert jättefint! Vanilj: Skönt att försäkringsbolaget ställer upp!
    Stackare som är sjuk Krya på dig Tack för lyckönskningarna!
    MiaMariah skrev 2008-06-03 17:24:00 följande:
    Glömt att visa att vi köpte ett madrasskydd till sängen så slipper vi se den vitblårandiga madrassen.
    Snyggt!!!!!
  • Daggdroppen

Inte precis inredning... men jag tyckte att jag ville bjuda på en bild då det är så länge sedan Här är vår katt Bagheera, knappa 2 år.

Bagheera uppe i en lönn
    (borde vara klickbar bild)

• Daggdroppen

Jag betalade 30 euro tror jag för min skolbänk, men då var ju det ett fynd. Så överkomligt tycker jag det är!  Jag skulle ha köpt! För här har jag sett vissa pulpeter som kostar över 100 EURO.... Men det är ju här det, där allt är dyrt.... Inte som hos er *avis*

• Daggdroppen

Iiihhh så kul Bea

Minns hur kul jag tyckte det var själv. Man ville ju liksom bara slita upp varje låda och beundra alla skåp och bänkskivor

• Daggdroppen

Hemma igen.

Rörinsättningen gick bra och liksaså narkosen. Och den här gången räckte det med EN gång tvärtemot testikel- och brockoperationen... Han sov igen alldeles för lite direkt efter så det var en sur gosse som vaknade. Fast han var jättetrött så ville han bara leka, och tillslut fick jag ge med mig. Men ni skulle sett vilken fyllkaja han var Ramlade massor och kunde inte gå rakt. Nu på etermiddagen då vi kom hem har han sovit ganska länge, men ännu är han ganska vinglig.

Själv är jag mega trött. Hatar att vara på sjukhus och kan inte koppla av. Försökte sova då vi kom hem, men kunde inte varva ner här heller. Är som en zombie nu för tiden.

Nu måste jag bara försöka vila.

Återkommer då jag får mer inredningsenergi

• Daggdroppen

mimmamum: Ett STOOOOOOOOOOOORT GRATTIS!!!

Nu har ju jag varit borta ett tag, men är det huset som det blev tvist om? Har ni varit i rätten med det och allt?

Hur som helst, GUD SÅ KUL att det blev ert!!! Vems är gården från början? Hurdan? Berätta ALLt i väntan på bilder!!!

Idag är jag lite piggare. Har städat lite inne, och är mestadels ute och fixar med småsaker nu på eftermiddagen. Maken håller på att gjuta en platta som vi sedan ska mura fast skiffer på. Nu gör han plattan vid ingången på baksidan, nästa på tur är entrén på framsidan. Jag verkligen njuter av att gå runt här på vår stora tomt. Älskar att bo så här nära naturen och att ha stora ytor att röra oss på. Det är nästan så att jag tycker att vi bor FÖR lyxigt (stället alltså). Men då är jag ju ingen storstadsmänniska heller Var lite rädd att jag inte skulle få stället till "mitt", i och med att jag inte växt upp här i byn. Men nu kan jag inte tänka mig att flytta härifrån. Allt är så perfekt här

• Daggdroppen
    Har äntligen fått tummen ur och uppdaterat med några bilder. Ska också sätta in nångra bilder i trädgårdstråden, så ni får titta därom ni vill. Eller så tittar ni in i galleriet för några bilder sätter jag inte ut offentligt...

Här är en bild på en gammal verktygslåda som från början var turkos och sliten. Tyckte om den som den var, men den var SÅ äcklig och smutsig, så den blev trots allt bättre vit.

Gammal gungstol och gammal verktygslåda

Vårt kylrum som länge varit i viloläge... Är nu på gång! Kylaggregat ska ännu dit. Längtar tills det blir klart

Kylrum på G

Tvättbräda i tvättstugan. Tror inte jag målar den vit... Gillar den som den är Eller??? (Vet att många har vitmålade...)
    Gammal tvättbräda (flyttat om lite från tidigare)

Resten av bilderna (främst trädgårdsbilder) får ni titta i andra trådar efter (eller direkt i galleriet).
  • Daggdroppen
    Vaniljdröm skrev 2008-06-06 15:46:00 följande:
    Nu behöver jag er hjälp.När vi renoverar badrummet behöver fönstren bytas ut. De är gamla och murkna.Jag har en fundering att byta det ena till ett långsmalt (liggande) istället för att få in mer ljus och rymd i badrummet.Vad tror ni? Vinner/förlorar fasaden på det?(Det är det lilla fönstret på ovanvåningen som är toafönstret. Tänk dubbelt så långt och lika högt som det som sitter där nu).vaniljdrom.blogspot.com/
     Jag tror det skulle funka, för ni har ju ett annat rektangulärt fönster bredvid....
  • Daggdroppen
    Videli skrev 2008-06-06 16:20:42 följande:
    Kylrummet är fantastiskt, ååå så fint. Det var nått sånt jag hade tänkt i det nya huset vi ritade på. Ja ja nu blev det inte så. I det huset vi köpt så är det källare, som är kanoners. Ska se hur kallt det håller sommar/vinter, annars kan man nog sätta in ett sånt kylsystem!
    Ja en källare är ju också kanon! Det jag längtar mest till när det blir klart är att man då kan läga in matkassarna tills man får lust/ork att packa upp Hatar att göra det då man är trött och kommer hem Generad.
    Vaniljdröm skrev 2008-06-06 16:25:30 följande:
    Fluffiga,Underbara, vita bilder!Vilket härligt skafferi!
     tack
    Juleja skrev 2008-06-06 16:25:46 följande:
    Vem var det som köpte en bil i sån gammaldags stil till sitt barn? Är det någon som kommer hiåg var man hittar sådana på nätet? Bilar och trehjulingar i "nostalgi-stil".
    Ingen aning, tyvärr!
    Videli skrev 2008-06-06 16:31:45 följande:
    Jamen då så kör, blir nog jättebra. Jag gillar fönster känner mig svältfödd just nu på såna genom att i lägenheten vi bor i nu är dom väldigt fåååå...
    Vill du så är du SÅÅÅ välkommen hit och tvätta mina.... Då är du säkert botad efter det
Svar på tråden Vita tråden del 8