• Juleja

Vita tråden del 8

Usch då! Hoppas lilla Ellen och hennes föräldrar mår bra nu!

• Juleja
    MildaMaränger skrev 2008-06-21 12:36:44 följande:
    ja de skulle få flytta till neo avdelningen idag och hoppades på att få åka ¨hem om några dagar men läkarna kunde inte säga något än.
    Hoppas allt är bra med dem! Det blir ju att man går och tänker på lilla Ellens start i livet. Tänk så skört allt är.
  • Juleja

Ett Leila-tips!

Om ni inte provat att göra hennes lemon curd så prova den! Jag gjorde den till midsommartårtan och det blev succé!
    Alldeles perfekt om man inte vill ha alltför söta bakverk, mycket friskt och fräscht! Och väldigt lätt att svänga ihop!

Jag hade 3 sockerkaksbottnar, lite marsansås på varje lager samt på första lagret lemon curd med mandarinklyftor från burk och på andra lagret citronfromage med hallon.
    Grädde ovanpå och så lite hallon!

Mumma!

• Juleja

Juliah:
    Verkligen fint! En juvel, så roligt att du hittat ett! Komemr bli kanon där hemma.

• Juleja
    Beatrize74 skrev 2008-06-23 20:21:01 följande:
    Fortfarande värsta dippdeppen här hemma. Det ser FÖRJÄVLIGT UT med alla saker överallt. Idag hade jag dessutom en väninna över med sin dotter, det är ju knappt de kommer fram. Inte roligt, jag som annars är mån om att ha ett vackert, välstädat hem. Bröt ihop sent i eftermiddags...maken kom hem och fick ta över lite och jag bara fick sova en stund. Nu känns det lite bättre, men är fortfarande jobbigt. Det tär på en att gå runt i detta med två små barn i allt kaos som bara ramlar och parera hela tiden. Och så hittar de ju hela tiden saker från skåp som håller på att avvecklas, som fingerfärg, små burkar med marmorkross, pärlor etc. etc. Maken har städat till hälften i hall och vardagsrum (fast då lagt det i tre flyttkartonger och ställt dem utanför barnens rum i lilla hallen istället....så de måste ju ändå rensas och gå igenom på sikt...hade hoppats på att få rent där)Trött, trött, trött är både maken och jag...hur stor lust tror ni jag har att bjuda hem till barnkalas på lördag där barnens kamrater kommer med föräldrar som aldrig varit här förut. Man önskar ju att de fick se hemmet för första gången under mer ordnade förhållanden.
    Om man nån gång skulle överväga barnkalas på macDonalds är nog ögonblicket nu... usch, jag förstår dig! Kram!
  • Juleja

13 år emellan skrev 2008-06-24 10:05:01 följande:

Slanka linjen har fått en ny tråd om det är ngn här som inte tar "bantnings-semester" över sommaren...www.familjeliv.se/Forum-5-64/m33895239.html
    Oj den borde jag kolla in. Har just ätit wienerbröd.. usch. Här hinner det inte bli nån beach 2008-form, men kanske till 2009...
  • Juleja
    Kaktus76 skrev 2008-06-24 13:13:58 följande:
    Vad har ni för tv-bänk tjejer? Har fått för mig att jag vill ha en vit bänk men hittar ingen nån stans. Någon som har några förslag?
    Vi har en sån här. Den är stor! Passar oss jättebra, sambons gigantiska tv får plats och jag slipper se alla filmer och skit som göms i lådan och facken!
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90086805

Vanilj:
    Det måste vara plast! Jag gillade den! En somrig korg!
  • Juleja
    Vaniljdröm skrev 2008-06-24 14:08:20 följande:
    Juleja!Tackar och bockar! Jag har gjort den själv.
    Åh nu är jag impad!
  • Juleja
    tjenixen skrev 2008-06-24 14:20:07 följande:
    men var har ni alla andra apparater som t ex dvd, boxer/mottagare, ev förstärkare mm?? Vet du hur många filmer lådan rymmer? Jag är oxå på jakt efter en annan tv-bänk men vi har ca 500 filmer och 4apparater som ska få plats + tv då.
    Jag vet inte hur många filmer som får plats... svårt att kolla nu för vi har inte ens packat upp kartongen med filmer sen flytten i dec. Men rätt många, lådan är ju stor. Man får med några träbitar så man kan göra fack i lådan om man vill. Men nu hawr vi min dator i lådan (en shuttle) som vi kopplat till tvn. I facken (3st) har vi dvd/video-maskin, nåt slags tv-spel och nån decoder till tv:n. Så fäller jag ner luckan för facken när jag inte vill se alla apparater. Perfekt.
Svar på tråden Vita tråden del 8