• Juleja

Vita tråden del 8

Grattis till lilla Nova! Det lät som en bra förlossning!

MM:
    Grattis grattis idag på din dag! Hoppas att bebisen väljer en egen dag! Men snart får den ju gärna titta ut, om jag får bestämma! hihi

• Juleja

Kajsa:

Jag måste bara fråga... Hur tvättar du Erslevmattan?
    Vi köpte en att ha under soffbordet men den har förpassats till en hög i förrådet. Den sög ju verkligen åt sig all skit som fanns i närheten och jag törs inte köra den i maskinen, den är ju så stor...

• Juleja

Busan:
    Jag har problem med magkatarr ibland och tar då omeprazol ratiopharm. De funkar bra för mig, och en tablett räcker 12 timmar. Men de på apoteket vet ju säkert vad som passar dig! Kram!

• Juleja

MiaM: Var hade du köpt den fina lilla tavlan nu igen?

• Juleja

El choko har jag som ljudbok. Ville inte sluta lyssna, den var gripande.

• Juleja

Jag skulle titta på tapeter men fick upp det här när jag googlade fram sidan:
    www.google.se/interstitial

Nån som vet om det är farlligt att gå in där, på Sandbergs tapet och tyg?

• Juleja

Jo det går säkert. Ordet trojaner skrämmer mig... Usch.

• Juleja
    numberone skrev 2008-07-09 14:43:12 följande:
    Vi reder oss mer och mer alla tre .... skönt att vara hemma och få vara en riktig familj. ÄNTLIGEN!!
    Vi har tänkt mycket på er och Ellens jobbiga resa till världen utanför. Hoppas allt blir bra nu. Kram
  • Juleja
    MildaMaränger skrev 2008-07-09 15:09:55 följande:
    Hej hopp...hoppas alla mår bra och hittar på skojjiga saker. Här görs det inte så mycket annat än byts blöjor, ammas och kollas på Sex and the City avsnitt. Det är mysigt, tufft, roligt och tröttsamt... men jag njuter!!undrar lite...Anmäler man pappadagarna? Var och hur?Moderskapsintyg ska in till FK, till det lokala ???Hur anmäler man namn??? Vad hon ska heta och efternamn?
    Det låter ljuvligt!

Vi skickade in moderskapsintyget några månader innan födseln, jag har för mig att jag skickade det till FK:s inläsningscentral. Pappadagarna skulle man anmäla samma dag som den första togs ut, fick vi info om (annars kunde det bli nåt strul). Men sambon anmälde det andra dagen, och fick samtal från fk men strulet löste sig efter lite kommunikation hit och dit (varför är de så krångliga?)
    Ni får sen papper hemskickat från Skattekontoret (bm anmäler födseln på förlossningen) som man fyller i och anger namn. Efternamnet blir automatiskt det gemensamma om man är gifta annars mammans. Vi ville ha pappans och då får man fylla i det.
  • Juleja

MM
    Sen får man brev hem från skattekontoret efter nån vecka eller så med hjärtats personnummer.
    Mår du bra efter förlossning och allt?

• Juleja
    Kaktus76 skrev 2008-07-09 17:10:29 följande:
    Jo man får 2 intyg. Det första är ett bevis på att du är gravid å dom kan ge dig havandeskapspenning och ha ett beräknat datum. Sen så får du ett på BB innan du åker hem som bevisar att du HAR fått barn. Det ska skickas/lämnas till FK. Du kan lämna in det centralt också.
    Jag fick bara ett, när jag var gravid. Sen rapporterade bm på förlossningen att barnet var fött till skatteverket. Jag gjorde aldrig nåt mer för att intyga något.
  • Juleja
    Anton2005 skrev 2008-07-10 07:37:19 följande:
    God morgon! Här gick vattnet kl 03:33 i natt och jag har varit uppe och väntat på värkar men det händer ingenting. Trodde det skulle sätta igång direkt när vattnet gick men inte det inte. Ringde förlossningen som tyckte jag skulle komma på undersökning runt 8. Nu hoppas jag verkligen att lillen vill titta ut idag.
    Åh så spännande! Nu håller vi alla tummar vi har för er Anton! hihi Lycka till!
  • Juleja

Åh jag hittade en jättefin filmsnutt som jag blev så glad av att se att det trillade tårar!

Titta ni också, så härligt underbar äkta kärlek!

juliasvra.blogspot.com

Svar på tråden Vita tråden del 8