• juliah

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-07-03 19:21:19 följande:
    Åh, typisk. När maken och Saga kom hem, var hon på strålande humör, not. Kom inte iväg för att köpa soffan. Men maken tror att han kan få hem den imorgon, för på lördag när det är öppet nästa gång är jag själv hemma med barnen och då vill jag helst inte släpa hem soffan.
    Varför vill du inte det? FlörtSkrattande
    Äsch, det är hopplöst med sådana saker om man inte får lite hjälp eller barnpassning, jag vet. Hoppas du får hem soffan imorgon, tycker så mycket om just den modellen.
  • juliah

Godmorgon!

Jezzika, jag hade råångets inför vår flytt, men då hade vi inga barn så det är ju mer omständigt för dig nu. Men jag ångrar mig inte en sekund, och jag tröstade mig själv mitt i flyttångesten att man faktiskt kan ångra sig, om det inte funkar så får man söka efter nytt boende igen. Ja jag vet, inte så lätt med familj och flera viljor men ändå...
    Det kommer att ordna sig!

JagOch han, jag tycker om vitt mer än antikvitt. Men det är ju verkligen en smaksak det där.

Vad ska ni hitta på idag?
    Jag ska äntligen göra färdigt Elles garderob, lite småpill kvar, sen ska kläderna in.

• juliah
    Rosesarered skrev 2008-07-04 06:36:25 följande:
    juliah skrev 2008-07-04 06:30:48 följande: Godmorgon Juliah! Själv är jag nyinflyttad i Skånelänga så jag inreder för fullt om dagarna. Är lite nyfiken hur ni målade er ovanvåning?
    Hej på dig! Stege och råvit färg!
    JagOchHan skrev 2008-07-04 06:33:07 följande:
    Jiliah - har du samma vita nyans på alla möbler i ex sovrummet eller blandar du??
    Jag har samma nyans av vitt när jag målar möbler, men jag blandar hejvilt med andra nyanser (köpemöbler)
  • juliah
    Rosesarered skrev 2008-07-04 07:50:30 följande:
    juliah skrev 2008-07-04 06:41:23 följande: Thats it? Inget lack eller liknande över? Inget för att täcka ev kvistor (eller vad dom nu kallas för)?Har hört att man ska försöka dra varje planka med ett enda penseldrag, dvs börjar man måla där man slutar så får man fula skarvar. Men hur i tusan lyckas man med det? Våra plankor är stående på väggen (ca 1,5 meter upp) är och där taket börjar och upp till nock så är plankorna liggandes. Hoppas du förstod min luddiga förklaring :)
    Japp, kvistlack ska det vara. Så långa drag som möjligt.
  • juliah

Hinner inte läsa ikapp ordentligt men tuuusen tack för era rara komplimanger ang. elles garderob, blir så glad!

Jag ska dra med mig mimmi till Formex hade jag tänk.

Vilka här i tråden ska gå?

• juliah
    Kaktus76 skrev 2008-07-04 18:43:52 följande:
    Har kommenterat i bloggen också men måste skriva här med.WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW vilken fin garderob och så himla fina bilder också. Tro vad du har för kamera?!
    Men åååå söta, tack! Jag har en simpel kamera utan finesser, Canon Ixus 40.
  • juliah
    numberone skrev 2008-07-04 21:38:01 följande:
    Hej!!Nu är vi ÄNTLIGEN hemma med lillsnoffsan..... Resultatet på hennes magnetröntgen visade lindriga tecken på att hon varit med om en mycket tuff förlossning. Vad det innebär för framtiden vet ännu ingen utan tiden får visa det. Hon kan växa ifrån allt men vara lite efter i svängarna men det kommer vi jobba med jätte mycket och blir det nån skada så kommer den att vara lindrig som vi förstått det. Vi är så lyckliga!!!!Här är vår prinsessa Ellen så länge till orken kommit för att blogga om förlossning osv.
    Ååååå jisses vilket vackert barn! Grattis till ert lilla underverk, hon är underbar!
Svar på tråden Vita tråden del 8