• juliah

Jag är smickrad, har under de fyra senaste veckorna fått två förfrågningar från fotografer/stylister som jobbar åt utländska magasin, Lantliv samt Sköna hem om att ställa upp på fotografering av vårt hem. Jätteroligt!
    Men jag hoppar det, det är en riktig pärs som man egentligen inte får så mycket ut av mer än äran och vackra bilder vilket jag ju redan får till julen. Ville bara dela med mig, för man blir så glad!Glad

• juliah

Busan, jag beklagar din enorma förlust och att du mår dåligt.
    Finns det något ställe med djur? Det brukar min Noell tycka väldigt mycket om. Brukar räcka med en hage och hästar att titta på. Film, läsa, rita ja allt det där vanliga. behöver inte vara så komplicerat. Baka igen!

• juliah
    Jezzika skrev 2008-07-08 10:38:16 följande:
    Busan: Tänker på dig. Känner mig fånig som mår så dålig över vår kommande flytt när det är petitesser jämfört med vad du gått igenom. Har också magkatarr just nu. Juliah: Bor ni på landet eller har ni massor av grannar runtomkring er? Hur långt är det in till stan och arbete?
    Till maken arbeta allt från 6 mil och mer. Han arbetar i hela storsthlm.
    Till sthlm ca 40 min beroende på trafik och in till lilla samhället 5 min. Vi har två sommargrannar som bor ca 100 m bort och ett äldre par som bor permanent ca 200 m bort. Jag stormtrivs! Vi flyttade från innerstaden så det blev en stor omställning, men jag ångrar mig inte en sekund. Jag tycker att det är skönt att slippa ha grannar nära inpå *ensamvarg*
  • juliah
    Jezzika skrev 2008-07-08 11:13:28 följande:
    aha! det blir som oss då. Jag kommer att ha nästan 4 mil till jobbet, maken 2,5 men han hade det förut också. Är rädd för att det ska blir för jobbigt att pendla men det fungerar säkert. Det tar ca 40 min.
    JohannaJ skrev 2008-07-08 11:19:26 följande:
    jezzika: Jag kommer pendla 8 mil och maken 5. Men jag åker tåg så det tar ca 1 timma om jag räknar in bussen. Joel tar bilen till S-tälje och det tar ca 35 minuter. Och jag krisar rejält också! Att flytta ut på landet känns skitläskigt.
    Det kommer att gå finfint, jag lovar! Fördelarna är många med att bo ute på landet.

Stolen i Nacka har jag ringt på, hoppas hon nu håller undan den till mig. Åker förbi Nacka på måndag först. Den liknar vår barsntol från Ilva, vill ju att det ska matcha Skrattande
  • juliah

Godmorgon,

Bea, jag har läst "Bitterfittan". Den var bra, läsvärd men samtidigt tung och jobbig. Inte tung som i svårläst men jag tror att många (jag) kan identifiera sig med kvinnan i boken. Och vissa insikter infann sig, även om jag redan visste det så blev det så uppenbart och man erkände en del saker inför sig själv som man till vardags förtränger för att få livet att rulla på *svammel svammel*

• juliah

Johanna, jag tror som många andra att det är en fas. Om jag inte minnns helt fel så åt Elle och Noell väldigt ofta, typ hela nätterna just runt 6 månader. Jag tror på att "lyssna" på barnets behov och vill han äta, så låt honom äta, det går över. Han är ju en liten plutt fortfarande. Tror att det är väldigt svårt att säga att en sexmånaders inte behöver mat på natten, alla barn är ju olika!
    Jag är väldigt skeptisk till metoder och liknande, sorry alla som gillar metoder Skrattande

• juliah

Johann, Vit för det tröttnar du aldrig på! Och kan mactha vad du vill till.

Hur ser tapeten ut, har du länk?

Angående sovandet så är mitt enda tips att du offrar ett par och går och lägger dig före 21. Då orkar man! Jag har en vansinnigt morgonpigg tjej som vaknar före 5 alltid...*tröttis*

• juliah

Jag får ingenting gjort nu, barnen är sjuka (på bättringsväg dock) så dagarna går åt till sjuklingarna, liksom kvällarna. Jag MÅSTE packa ner köket och det ska vara gjort till lördag senast, samt skissa upp exakt hur skafferiet ska se ut vilket är en hård nöt att knäcka då utrymmet är mycket begränsat.

Svar på tråden Vita tråden del 8