• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Memoria

God morgon!

Här vaknade jag precis och fick hjärtsnörp direkt när jag inte hittade Cornelia. Eftersom det var så tyst trodde jag att hon sov och att D var uppe vid datorn. Tomt i sängen, tomt i vagnen och grinden stod öppen. Hjääälp! Inser att de åkt iväg någonstans och låtit mig sova. Gulligt! De var på Hornbach och köpte grejer till toaletten.

Tjock kulan: Hoppas du lyckas få hem en extra lampa sedan. Håller tummarna!

Bea: Va gulligt av henne att skicka dem till dig!

• Peak
    Kaktus76 skrev 2008-05-02 14:03:25 följande:
    fint! Funderar du på att starta eget?
    drömmer är nog mer rätt ord Sugen på inredning och även för barn då, gärna lite som en blogg som finns...ngt med Alice...att måla/renovera lite möbler, fixa lite själv och så nytt osckå!

Kanske ska gå och köpa en trisslott idag
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Kaktus76
    Peak skrev 2008-05-02 14:13:39 följande:
    drömmer är nog mer rätt ord Sugen på inredning och även för barn då, gärna lite som en blogg som finns...ngt med Alice...att måla/renovera lite möbler, fixa lite själv och så nytt osckå!Kanske ska gå och köpa en trisslott idag
    Ja drömma är ju inte helt fel....har också en dröm om att öppna en inredningsaffär här på gården i vårt uthus....men det tar nog stopp just där vid att  drömma  
    Men som du skrev,man kanske ska kila iväg och köpa en lott

2 små nya inlägg i min blogg förresten. Välkomna in!!

www.nutresnartfyra.blogspot.com
  • Truffles

Kaktus76, tror inte jag lämnat någon kommentar i din blogg, men jag tycker barnrummet ser jättefint ut. Gillar att tapeten är så "neutral" i färgen men "rolig" i mönstret. Och lampan på skåpet/byrån var mysig.

• Kaktus76
    Truffles skrev 2008-05-02 14:57:59 följande:
    Kaktus76, tror inte jag lämnat någon kommentar i din blogg, men jag tycker barnrummet ser jättefint ut. Gillar att tapeten är så "neutral" i färgen men "rolig" i mönstret. Och lampan på skåpet/byrån var mysig.
    Tack. ja jag är själv väldigt förtjust i den. Diskret men ändå ett roligt motiv på. Vill man ha mera färg så är det bara att sätta in lite färgglada detaljer
  • Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2008-05-02 08:41:48 följande:
    Hoppar in med en fråga - Birk och Kalles blogadress...jag har tappat bort den - är det någon som kan länka?
    Vi har ju ingen riktig Blogg egentligen men adressen är www.vanrillaer.com och så får du skriva in att du vill läsa svenska inlägg istället för de engelska som är default när man kommer in. Ändring gör du i högerkolumnen.
  • Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2008-05-02 09:27:59 följande:
    Jag har bloggat om GODHET - se bara vad jag fick av Birk och Kalles mamma. Tänk vad omtänksamt! (Jag är nästan så tacksam så hon blir generad tror jag) beasbarnslikheter.blogspot.com
    Japp!!
Svar på tråden Vita tråden del 8