Inlägg från: mimmamum |Visa alla inlägg
  • mimmamum

Vita tråden del 8

MM, jag har porslinet! Dock den äldre modellen! Älskar dess enkelhet, det används både till vardag och fest!

Grattis Sylt!

• mimmamum
    MildaMaränger skrev 2008-05-19 21:20:13 följande:
    det håller bra? eller blir det lätt kantstött?
    Nix, det håller bra tycker jag! Tänker köpa två uppsättningar till sen. Gillar verkligen det vita enkla, helt underbart! *fniss*
  • mimmamum

MM, vad heter lådan som du målade vit till barnsaker? Du vet den från IKEA? Letar på deras sida men hittar ingen!

• mimmamum

Godmorgon! Har inte varit inne sedan i torsdags, ovanligt för mig! Måste ladda ny energi!

Nästa vecka får vi förhoppningsvis besked om vi får hus eller inte! Jag behöver era tummar tjejer!

Knyttis, jag beställde från Pixmania, det funkade finfint och blev mycket billigare! Nackdelen var deras röriga sida, och att det skulle kosta 500 om man ville skicka tillbaka den! Men den funkar super!

Fam Vollmer, kan det vara mitt kök?

• mimmamum

Malins, har du kommit ihåg att klistra in den osynliga koden som är nödvändig?

• mimmamum
    FruPuffen skrev 2008-05-28 07:59:13 följande:
    Mimma: Håller massor av tummar hårt här nu!! Vad är det för hus?
    En liten släktgård som det tyvärr är arvstvist om
  • mimmamum

FruP, det beror lite på! Jag lovar att berätta allt nästa vecka! *håller er på halster*

Angående färgval! Jag gillar obruten vit eller med några stänk grått i. Gillar inte antikvit/stockholmsvit då den är lite åt det gula hållet. När jag målar möbler använder jag råvit grundfärg + bivax som jag stryker på några gånger så det blir en skyddande hinna = lättare att torka av! Underarbete är tråkigt men lönar sig! Slipa åtminstone möblerna för bättre fäste!

• mimmamum

MAGU, ja bivax ger skydd och en otroligt mjuk känsla. Är dessutom enkelt att lägga på med en trasa!

gimma, ja det är inte kul med tex obrutna väggar och antikvitadörrar, då ser de riktigt gula ut!

Svar på tråden Vita tråden del 8