Inlägg från: mimmamum |Visa alla inlägg
  • mimmamum

Vita tråden del 8

Mia, vilken turgumma du är! Och oväntat pengatillskott tackar man inte nej till!

Videli, den 1 oktober ska vi ha renoverat färdigt är tanken. Men vi hoppas på att få nyckeln nu inom några veckor, papperarbete stoppar oss, så synd när vi båda är lediga och huset står öde, men men. Snart ska vi väl ändå får börja! Ni då?

• mimmamum

Videli, blir så avis på tidig inflytt! Vad ska ni ha för bänkskiva i köket? Vi har ännu inte bestämt oss!

Malins, ja vi ska göra det mesta själv, lägga golv, måla väggar, tak och lister, byta innerdörrar, nytt IKEA kök. Badrummet och fönsterbyte anlitar vi folk till, annars tar vi oss vatten över huvudet! Dessutom har jag tusen målningsprojekt som jag pysslar med, men det känns ENBART roligt!

• mimmamum
    Jezzika skrev 2008-07-05 20:03:46 följande:
    Vad tror ni om dessa rottingfåtöljer? Ok eller not. Kan inte bestämma mig. Kanske att ha ute i trädgården? Priset är ju inget så funkar det inte så spelar det inte så stor roll.www.blocket.se/vi/16973567.htm&last=1(inte min egen annons)
    Gillade formen! Blir nog fina med lite kuddar och en pläd i trädgården! KÖP!
  • mimmamum

Godmorgon! Sover ni alla? Här är vi uppe med tuppen!

Videli, bilder kommer! Huset är ett litet enplans trähus. Det ska genomgå stora förändringar innan vi är nöjda, så egentligen är det inte mycket att visa. Nya fönster ska till, vi vill bygga till en våning, ny panel och pardörrar!

Vad har ni för planer idag? Vi ska ta det lugnt och sedan blir det sex and the city bio ikväll, någon som sett den?

• mimmamum

malins, jag lovar att visa förebilder sedan när jag har lite färdigt resultat! Åh vad jag längtar, vill hugga penseln på stört och börja måla!

Västkusten låter mysigt! Hoppas ni får en fin vecka!

• mimmamum

Godmorgon Mimmi! Hihi ja inte är man lika pigg längre sedan man skaffat barn. Dessutom blir man inte yngre heller, men ni hade säkert toppenskoj!

Storslagna planer ja, vi får se vad pengarna räcker till! Men som sagt vi får göra mycket själva, har turen att ha två rörmokare och en blivande snickare i släkten!

• mimmamum

Åh vad roligt det ska bli med biokväll! Då har jag alltså något att se framemot!

• mimmamum

Tack alla snälla! Jag ska passa på och mysa till det ordentligt, med popcorn och godis!

Nu en fråga! Fyndade en söt barnpall på loppis. Ska den målas vit eller få behålla sin blåa skavda färg?

• mimmamum

Bea, hihi, nej så fin! Nej ni har nog rätt mina vänner.

• mimmamum

Vanilj, neeej stackars dig! Förstår att du gråter!

Bea, vad härligt att ni hunnit med så mycket idag! Kanske vi får lite smakprov i form av bild?

Lasse, ursöt byrå! Jag har också fyndat en liten byrå idag *lycklig* en pytteliten med tre lådor, så söt! Ska hämta den senare i veckan!

Snart är det biodags *värmer upp med gott & blandat*

Svar på tråden Vita tråden del 8